صله رحم از بهترین عبادت‌ها در ماه رمضان

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 604
:: باردید دیروز : 26
:: بازدید هفته : 2828
:: بازدید ماه : 8160
:: بازدید سال : 45935
:: بازدید کلی : 649419
نویسنده : گمنام
جمعه 21 تير 1392

حجت‌الاسلام سعیدی  صله‌رحم و سرکشی به اقوام را از بهترین عبادت در ماه رمضان شمرد و به مردم یادآور شد: از وظایف افراد نسبت به خانواده و اقوام به‌جا آوردن صله‌رحم و کمک کردن است و مردم در حد توان این اعمال را انجام دهند و اگر توان انجام کاری برای دیگران را ندارند حداقل برای آن‌ها دعا کنند و ممکن است دعای مسلمانی در گوشه‌ای مشکل ‌و گره کار افراد را بگشاید.

 حجت‌الاسلام سید مهدی سعیدی، استاد اخلاق حوزه‌های علمیه با اشاره به ظرفیت‌های اخلاقی و معنوی ماه مبارک رمضان در گفت‌وگو با رسا گفت: ماه رمضان، ماه توشه‌گرفتن برای تمام سال است، در این ماه درهای رحمت الهی باز است و هر قدر به خدا نزدیک‌تر باشیم می‌توانیم بهره بیشتری از ظرفیت‌های معنوی این‌ ماه ببریم.

وی کنترل زبان و صادر نشدن گناه از آن را سبب سعادت و رسیدن فرد به درجات عالی معنویت دانست و خاطرنشان کرد: نباید در ماه رمضان تنها از خوردن و آشامیدن خودداری کنیم بلکه باید تمام اعضای بدن روزه باشند و از آن‌ها مراقبت کنیم.

این استاد اخلاق حوزه افزود: به ضرورت سخن بگوییم و علاوه بر زبان که خروجی قلب است مراقب گوش که ورودی قلب است نیز باشم و از شنیدن غیبت و تهمت دوری کنیم.

وی ماه رمضان را  بهترین زمان برای محاسبه و بررسی اعمال افراد عنوان کرد و ابراز داشت: در ماه رمضان افراد افزون‌بر عبادت، به تفکر، تشخیص وظیفه و محاسبه اعمال بپردازند و در صورت ارتکاب به گناه به دنبال ریشه‌یابی و دلیل آن باشند.

حجت‌الاسلام سعیدی قرآن‌کریم و معصومین(ع) را بهترین واسطه فیض بین خدا و بندگان شمرد و توجه به آن‌ها را سبب بهره‌گیری افراد از نعمت‌های الهی دانست و خاطرنشان کرد: پیشوایان دینی حجت‌های خدا برای انسان‌ها هستند و نعمت‌هایی که خدا به ما می‌دهد به واسطه ائمه(ع) و وجود نازنین ولی‌ حاضر، امام زمان(عج) است و باید در ماه رمضان ایشان را در دعاهای خود در نظر داشته باشیم و توجه ما به ایشان سبب افاضه و رحمت الهی به ما می‌شود.

وی‌ ادامه داد: افراد در ماه رمضان به قرآن توجه ویژه داشته باشند، افزون‌بر قرائت و روخوانی به هر اندازه که می‌توانند در آیات آن تامل و دقت کنند و در زندگی خود از آیات آن استفاده کنند.

این استاد سطح عالی حوزه بیان داشت: در روایت آمده بعد از ماه رمضان اصحاب به دور پیامبر جمع شدند و پیامبر(ص) از هر کدام میزان تلاوت قرآن را پرسید هر کس مقدارش را گفت تا اینکه از سلمان پرسید که تو چقدر خوانده‌ای گفت فقط بیست آیه و پیامبر(ص) پرسید که چرا این قدر کم خواند‌ه‌ای سلمان جواب داد در آن تفکر کردم و در بیست آیه آن محو شدم.

وی خواستار توجه قلبی مردم به مفاهیم دعاها شد و ابراز داشت: انجام دادن برخی از اعمال مستحبی سبب زیاد شدن توفیقات الهی می‌شود و مردم می‌توانند با خواندن دعا‌ها صادر شده از ائمه (ع) و توجه به مفاهیم آن، از گنجینه‌های معنوی آن‌ها استفاده کنند.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم رمز موفقیت مبلغان در ماه رمضان را عامل بودن آن‌ها دانست و تاکید کرد: بهترین کاری که مبلغان می‌توانند در ماه رمضان انجام دهند این است که خود اهل عمل باشند و عبادات خود را تنها برای رضای خدا انجام دهند نه برای توجه کردن مردم و اگر رضای خدا را در نظر بگیرند خود به خود کارهایشان در مردم اثر می‌گذارد.

وی همچنین خواستار تکبر نورزیدن از سوی مبلغان شد، افزود: مبلغان برای مردم روایت بخوانند و خودشان نیز در آن تفکر کنند و خود را از افرادی بداند که در محضر امام صادق (ع) نشسته است و تکبر و غرور نداشته باشد و بدانند تنها هدایتگر خدا است.

حجت‌الاسلام سعیدی در پایان صله‌رحم و سرکشی به اقوام را از بهترین عبادت در ماه رمضان شمرد و به مردم یادآور شد: از وظایف افراد نسبت به خانواده و اقوام به‌جا آوردن صله‌رحم و کمک کردن است و مردم در حد توان این اعمال را انجام دهند و اگر توان انجام کاری برای دیگران را ندارند حداقل برای آن‌ها دعا کنند و ممکن است دعای مسلمانی در گوشه‌ای مشکل ‌و گره کار افراد را بگشاید.




:: بازدید از این مطلب : 2623
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه