توصیه‌های آیت‌الله مجتبی تهرانی برای روزهای مانده از دهه‌ اول ذی‌ الحجه

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1
:: باردید دیروز : 2
:: بازدید هفته : 930
:: بازدید ماه : 8910
:: بازدید سال : 46685
:: بازدید کلی : 650169
نویسنده : گمنام
جمعه 19 مهر 1392

در روزهای باقیمانده از دهه اول ماه ذی حجه، گفتاری از آیت الله مجتبی تهرانی را در این باره بخوانید.

دهه اول ماه ذی‌حجه از ایامی است که از نظر ارزشی در روایات ما خیلی بر روی آن تاکید شده و حتی آن را با ماه مبارک رمضان مقایسه کرده ا‌ند. در یک آیه شریفه آمده است که: «و اذکروا الله فی ایام معدودات» ما در روایات داریم که حضرات معصومین می‌گویند، ایام معدودات، همان دهه اول ماه ذی‌حجه است. در این ایام زیاد خدا را ذکر کنید.

ارزش اعمال دهه‌ی اول ماه ذی حجه بالاتر از جهاد فی سبیل الله

در روایتی دارد که رسول خدا فرمود: هیچ ایامی پاکیزه‌تر و بزرگتر از نظر اجر و پاداش در مورد اعمال، از دهه اضحی نیست؛ دهه اضحی هم همین دهه اول ذی‌حجه است.
به حضرت عرض شد که حتی نسبت به جهاد در راه خدا هم این ایام با فضیلت تر است؟ حضرت فرمودند: ارزش اعمالی که انسان در این دهه انجام می‌دهد از جهاد فی سبیل الله هم بیشتر است؛ مگر اینکه کسی مال، جان و همه چیزش را در جهاد فی سبیل الله ببرد و هیچ چیز را هم برنگرداند؛ یعنی نه مالش بماند و نه جانش... تنها چنین چیزی است که بافضیلت تر از این ایام است. 
این روایت گویای ارزش این ایام است.

در روایت دیگری از پیغمبر اکرم نقل شده که حضرت فرمودند: هیچ روزی نیست که خداوند انجام کار خیر در آن را بیشتر از این ده روز، دوست بدارد.

انسان باید فرصت‌ طلب باشد

حالا می‌خواهم یک تذکر عرض کنم. ما تاکنون بخشی از این دهه را پشت سر گذاشته‌ایم و باید نسبت به باقیمانده آن قدر شناسی کرده و بهره‌گیری کنیم. ما نباید از این امور معنوی و این فرصت های روحانی غفلت کنیم.

انسان باید فرصت‌طلب باشد و به تعبیر علی(ع) که فرمود: «فرصت ها را غنیمت بشمارد». زمانی خواهد آمد که این فرصت‌ها از دست ما رفته است و ما حسرت آن را خواهیم خورد. پس در این ایام نسبت به اعمال صالح و آدابی که وارد شده است غفلت نکنیم. به خصوص ادعیه وارده که همه اش جنبه توحیدی دارد را بخوانیم.

این دهه‌، دهه‌ی توحید است

از دعاهای وارده برای این دهه فهمیده می شود که مسأله توحید در این ایام محوریت داشته و باید بگوییم که این دهه، دهه توحید است.

 

منبع:خبرآنلاین




:: بازدید از این مطلب : 1528
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه