آیت الله جاودان /گریه درعزای امام حسین(ع)را جدی بگیرد

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 210
:: باردید دیروز : 1242
:: بازدید هفته : 2150
:: بازدید ماه : 7482
:: بازدید سال : 45257
:: بازدید کلی : 648741
نویسنده : گمنام
دو شنبه 13 آبان 1392

 

آیت الله جاودان در جلسه هفتگی درس اخلاق خود با اشاره به نزدیکی ایام سوگواری سالار شهیدان گفت: محرم ماهی است که انسان می تواند در آن حقیقتا به آسمان پرواز کند، شرکت در عزاری مجلس عزای امام حسین(ع) به قدری ثواب دارد که آدمی می تواند حداقل دو مورد از بزرگترین رذایل اخلاقی خود را اصلاح کند.
وی افزود: بهره مندی از معنویات ماه محرم یک مقدمه می خواهد و گرنه انسان این ایام را مانند ماه محرم سال های گذشته که هیچ اتفاقی نمی افتد می گذراند.
ایام سوگواری امام حسین(ع) می تواند سرنوشت انسان را متحول کند و آدمی از زمره بدکاران به گروه رستگاران برساند.

گریه در عزای امام حسین(ع) را جدی بگیرید

آیت الله جاودان با اشاره به فضیلت اشک ریختن بر غم شهادت سالار شهیدان حضرت اباعبد الله تصریح کرد: گریه را در عزای امام حسین(ع) جدی بگیرید، برخی افراد نسبت به عزای امام حسین(ع) در مجالس و هیأت ها بی تفاوت می نشینند که این نشان از مشکلات درونی آدمی است.
وی عنوان کرد: خواندن نماز شب اول ماه محرم و روزه گرفتن در روز اول این ماه به قدری ثواب دارد که خداوند تا پایان سال از آدمی محافظت می کند؛ همچنین روزه داری در 9 روز ابتدایی ماه محرم نیز بسیار سفارش شده است.

باید با تلاش رذایل اخلاقی را مرتفع کرد

آیت الله جاودان با اشاره به یک توصیه مهم اخلاقی اظهار کرد: اگر انسان دلش برای خودش نسوزد کسی برای وی دل نمی سوزاند؛داستان تشییع جنازه سعد نمونه ای از گریبان گیری برخی از اخلاقیات بد ما انسان ها در این دنیا است.
وی افزود: سعد کسی بود که در تشییع جنازه وی پیامبر(ص) شرکت کرد و هزاران فرشته مقرب الهی در آن شرکت داشتند؛اما به دلیل بد اخلاقی با نزدیکانش دچار عذاب شدید قبر شد.
آیت الله جاودان عنوان کرد: اگر انسان اخلاقش بد باشد یا دارای یک رذیله اخلاقی بوده که تا آخر عمر با انسان باقی بماند، روزی گریبانش را می گیرد.

ولایت امام علی(ع) تکرار شخصیت پیامبر(ص) بود

آیت الله جاودان با اشاره به ادامه مباحث خود پیرامون آیات غدیر خم در سوره مبارکه مائده گفت: قرار گرفتن جای آیات حکمت الهی است همان طور که آیه "یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک من ربک" صبح روز غدیر نازل شده و در آیه 60 سوره مائده قرار دارد اما آیه "الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی" در آیه 3 سوره مائده جای دارد.
همچنین در سوره مبارکه مائده خداوند از ناچاری انسان برای زنده ماندن و خوردن گوشت مردار سخن می گوید که در این میان آیات غدیر نازل شده است.

آیت الله جاودان با اشاره به علت قرار گرفتن آیات امامت در میان سایر آیاتی که قبل و بعد آن از نظر معنایی ارتباط ندارد، تصریح کرد: پیامبر(ص) در روز غدیر در زیر سایه سه درخت بر روی منبر قرار گرفت و اعلام کرد که پس از من حضرت علی(ع) ولی امر مسلمانان است، پس از این واقعه آیه اکمال دین نازل شد و در میان آیاتی قرار گرفت که اگر آیه اکمال دین برداشته شود از نظر معنایی به سایر آیات خللی وارد نمی شود.
همچنین خداوند در جای دیگر قرآن پیرامون زنان پیامبر(ص) سخن می گوید و در میان این آیات آیه "انما یذهبکم عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا" قرار داده است.
آیت الله جاودان با اشاره به علت پنهان سازی آیات امامت و ولایت در سایر آیات قرآن عنوان کرد: اگر خداوند آیات امامت را در کنار هم قرار می داد، در آینده امثال یزید بن معاویه که از تخریب خانه کعبه ترسی نداشتند، قرآن را به راحتی تحریف می کردند.
وی عنوان کرد: خدانود در این سوره از نا امیدی کافران سخن می گوید زیرا با معرفی حضرت علی(ع) به عنوان جانشین پیامبر(ص) شخصیت پیامبر اسلام تکرار شد، و کافران فکر انجام هر کاری بعد از وفات پیامبر(ص) را دست نیافتنی دیدند.
آیت الله جاودان با اشاره به علت نا امیدی کافران از آسیب رساندن به دین مسلمانان عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم پس از معرفی حضرت علی(ع) به عنوان جانشین پیامبر(ص) و ولی امر مسلمانان می فرماید:" امروز دشمنان از شما مأیوس شدند و دستشان به دین شما نمی رسد."
وی تصریح کرد: پیامبر(ص) دارای چنان شخصیت بزرگی بوند که به تنهایی در برابر دشمنی کل عالم قرار گرفتند.انسان زمانی که قدرت ایمان را در خود تقویت کند از هیچ حادثه ای نمی ترسد و خسته نمی شود.
آیت الله جاودان عنوان کرد: دشمنان اسلام از هر راه و روشی دشمنی خود را به پیکره اسلام وارد کردند، و تنها امیدشان نبود فرزند پسر برای پیامبر(ص) بود. آنها فکر می کردند که پس از وفات پیامبر(ص) قدرت به آغوش کفر باز می گردد ولی با معرفی شخصیتی همچون حضرت علی(ع) که دلاوری ها و جنگجویی ایشان را بارها دیده بودند، به عنوان جانشین پیامبر(ص) و ولی امر مسلمانان یأس و نا امیدی در وجودشان شعله ور شد. آنها می دانستند که حضرت علی(ع) همچون شخصیت پیامبر(ص) نمی ترسد و نمی توان او را با پول و مادیات تطمیع کرد.

چرا اثری از منافقان پس از وفات پیامبر(ص) نیست؟

آیت الله جاودان با اشاره به رخنه کردن منافقان در پیکره حکومت اسلامی پس از وفات پیامبر(ص) گفت: منافقان تا زمان حیات پیامبر(ص) به طور علنی اقدام می کردند و از جانب پروردگار عالم نیز در مورد آنها آیاتی نازل شد؛ اما پس از وفات رسول خدا اثری از آنها باقی نماند که این نشان از نفوذ این اشخاص به پیکره حکومت اسلامی دارد.

آیه غدیر تشریح اکمال و اتمام دین از سوی خداوند

آیت الله جاودان با اشاره به آیه غدیر و تشریح اکمال و اتمام نعمت دین داری از سوی خداوند عنوان کرد: خداوند با معرفی حضرت علی(ع) به عنوان جانشین پیامبر(ص) دین را کامل می داند و می فرماید: از امروز دین تبدیل به نعمت می شود.
وی افزود: اگر برای دین 99 جزء تصور کنیم نعمت ولایت تمام کننده آن است و بدون ولایت توحید، نبوت و معاد تبدیل به بلا می شود.
آیت الله جاودان تصریح کرد: اگر پیامبر(ص) در رأس حکومت جهانی قرار بگیرد جامعه برای جهانیان نمونه می شود و حضرت علی(ع) نیز چنین حکومتی را برپا می کند اما اگر رأس حکومت افرادی همچون یزید صفتان قرار گیرند، برجسته ترین خاندان پیامبر قتل عام می شوند و در سال دوم حکومت اسلامی محل قبله مسلمانان به آتش کشیده می شود.
وی خاطر نشان کرد: دین بزرگ ترین نعمت الهی است که بر مردم از سوی پروردگار عالم منت گذاشته شده است که به دلیل پیروی نکردن از سنت الهی و بیعت نکردن با امیرالمومنین همین دین تبدیل به بزرگترین بلا می شود.

بیان احکام شرعی نماز/ چگونه می توان در قطار، کشتی و هواپیما نماز خواند؟ 

آیت الله جاودان در ابتدای سخنان خود با اشاره به بیان احکام نماز و طریقه خواندن این فریضه واجب الهی در وسایل نقلیه، تصریح کرد: سجده کردن بر روی چیزی که سر آرام نمی گیرد اشکال دارد و خواندن نماز در قطار، کشتی و هواپیما به شرط وارد نشدن خللی در واجبات نماز اشکال ندارد.
وی افزود: اگر در لحظه سجده اول مهر بر پیشانی انسان بچسبد و نمازگزار بدون جدا کردن آن به سجده دوم برود؛ نماز باطل است.
آیت الله جاودان عنوان کرد: اگر در زمان نماز، چیزی که انسان بر آن سجده می کرده گم شود، نمازگزار می تواند به شرط وقت داشتن نمازش را بشکند و گرنه بر لباس خود که از جنس پنبه یا کتان نیست سجده کند و در غیر آن می تواند بر پوست دست و اگر امکان نداشت بر چیزهای معدنی همچون انگشتر عقیق سجده کند.

بنابراین گزارش در پایان سخنان آیت الله جاودان مدح و توسلی به حضرت امام حسین(ع) همزمان با نزدیکی ایام محرم و حضور جمعی از عاشقان اهل بیت(ع) برگزار شد.
شایان ذکر است، جلسه درس اخلاق آیت الله جاودان روز های پنج شنبه هرهفته با قرائت سور مبارکه قرآن و زیارت آل یس از ساعت 19 تا 20 و 30 دقیقه در مدرسه موسوی واقع در خیابان 17 شهریور برگزرا می شود.

منبع: شبستان



:: بازدید از این مطلب : 1265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه