برشي از كتاب رساله شور و شعور درباره آداب هيئت داري

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 100
:: باردید دیروز : 258
:: بازدید هفته : 2298
:: بازدید ماه : 7630
:: بازدید سال : 45405
:: بازدید کلی : 648889
نویسنده : گمنام
جمعه 17 آبان 1392

خرافات ممنوع!

خرافات جمع خرافه، به معناي حديث باطل و دروغ و سخن بيهوده و ياوه و امري كه از واقعيت برخوردار نبوده مي‌باشد. بنابراين هر عقيده و رفتاري كه مبناي عقلي و ديني ندارد و نامعقول و بي اساس مي‌باشد، خرافه خواهد بود.

خرافه ويروس خطرناكي است كه اگر در هيئات و مجالس مذهبي راه پيدا كند، مضمحل كننده انديشه‌ی ديني و موهن مذهب خواهد بود.

دشمنان با استفاده از ابزار جهل جاهلان و سادگي ساده‌لوحان، سعي بر گسترش امور خرافي براي از بين بردن حقایق متقن و ارزشمند دینی دارند.

سرگرم شدن به امور خرافی نه تنها هيچ نتيجه مثبتي را به دنبال نداشته، بلكه آدمي را از اصل و حقيقت و هدف غایی خلقت و مقصد همه انبیاء «صلوات الله علیهم» غافل و منحرف مي‌كند و متأسفانه اين‌گونه امور در مجالس زنانه بيشتر و پررنگ تر ديده مي‌شود. به عنوان مثال می‌گویند: سفره امام حسن «علیه السلام» همه چيزش بايد سبز باشد، حتي ميوه و دست مال كاغذي آن والا نذر امام حسن «علیه السلام» درست نخواهد بود و با ترویج امور بی‌ریشه این چنین، ساعت ها انسان‌های پاک دل ساده لوح را در كوچه‌ها و خيابان‌ها براي پيدا كردن چيزهايي كه هيچ مبناي ديني و عقلي ندارد سرگرم مي‌كنند.

مستمعين و مجريان و گردانندگان هيئات و جلسات مذهبي بايد با شناسايي اين‌گونه امور و مشورت با عالمان ديني از امور خرافی كه به باورهاي حقيقي و واقعي مردم لطمه و آسيب جدي وارد مي‌كند و شيعيان را به عنوان انسان هاي خرافي معرفي مي‌كند، به شدت مبارزه كرده و نقشه‌هاي شياطين و شيادان و سودجويان را خنثي نمايند.

البته توجه به اين نكته لازم است كه بعضي از مخالفين مذهب تشيع، به نام مبارزه با خرافه و دل سوزي براي اسلام، تلاش مي‌كنند تا حقایق و مباني متقن و مستحكم تشيع را كه چيزي جز حقيقت اسلام ناب نمی‌باشد، خرافي جلوه داده و مانع گسترش آن شوند و بايد دانست كه بهترين راه مبارزه با خرافات، شجاعت و آگاهي بخشي و تلاش و كوشش در جهت بالا بردن سطح شناخت و معرفت آحاد جامعه مي‌باشد؛ چرا كه امور خرافي نوعاً در محیط و فضايي رشد قارچ گونه دارند كه جهل و ناداني بر آن حاكم باشد.

(رساله شور و شعور توسط حجت الاسلام جعفر صالحان تدوين شده است)

 

 




:: بازدید از این مطلب : 1364
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه