هشدار آیت‌الله مکارم شیرازی نسبت به لغو فیلتر فیس بوک

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :
نویسنده : گمنام
سه شنبه 5 آذر 1392

 به نقل از تسنیم، آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه از نظر دینی و نظام اسلامی، کمیسیون فرهنگی مجلس، مهم‌ترین کمسیون است، اظهار کرد: اگر مسائل فرهنگی حل و فصل نشود، کل نظام و کل جامعه در خطر است و من بارها این جمله را گفته‌ام که مسائل فرهنگی به راحتی تبدیل به مسائل سیاسی و اقتصادی می‌شوند و تغییر شکل می‌دهد.

مرجع تقلید شیعیان افزود: مسائل فرهنگی در همه مسائل نفوذ می‌کند و گاهی حتی مسائل قضائی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. طلاق، کار دادگاه‌ها را بیشتر می‌کند و مواد مخدر مشکلات اقتصادی و انتظامی ایجاد می‌کند، لذا هر چه تلاش و کوشش در کمیسیون فرهنگی انجام شود، مهم و لازم است.

استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: کمیسیون فرهنگی اگر چه به کار خود در مسائل مختلف مشغول است  و مصوباتی دارد اما مهم این است که وسیله اجرای این مصوبات نیز ذکر شود تا این مصوبات بی خاصیت نباشند. باید تدبیری اندیشیده شود که نوعی ضمانت اجراء برای این مسائل اندیشیده شود.

مبلغ عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: برخی مسائل به طور غیر مستقیم به مسائل فرهنگی تبدیل می‌شوند مانند مسئله بی کاری که باعث مسائل فرهنگی می‌شود. امثال این مسائل که مستقیما مسائل فرهنگی نیست اما به دلالت التزامیه، به مسائل فرهنگی ارتباط پیدا می‌کند وجود دارد و کمیسیون باید به این مسائل نیز نگاهی داشته باشد.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزود: با گذشت سال‌های متمادی از انقلاب اسلامی، هنوز هم برخی افکار روشنفکرانه و غربزده جلوی دستورات اسلامی را می‌گیرند و نمایندگان مجلس باید با تبعیت از امام راحل و و رهبر معظم انقلاب، مسائل شرعی را فارغ از جوسازی‌ها، متن دستورات شرعی را مورد تکیه قرار دهند.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: این مسائل باید با تدبیر حل شود مانند امر به معروف و نهی از منکر که هر وقت از آن صحبت می‌شود، می‌گوییم باید با قول لین انجام شود. این مسائل باید همگی مستدل به قانون باشد مانند امر به معروف و نهی از منکر که گفته می‌شود هر کسی باید کار خودش را بکند اما جواب آن این است که زندگی اجتماعی افراد امروز به هم گره خورده است.

استاد عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: تمام اصول و فروع اسلام دارای استدلال عقلانی است. اگر این مسائل با پژوهش و استدلال همراه باشد، به علوم اسلامی چهره عقلانی می‌دهد و باعث پیشرفت می‌شود.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: اخیرا مسائلی باعث نگرانی من شده است که به وزارت ارشاد مرتبط است. نخست اینکه گفتند که عفاف و حجاب به ارشاد سپرده شده است و از نیروی انتظامی گرفته شده است و من نمی‌دانم آیا ارشاد در این زمینه کاری انجام می‌دهد یا معنی آن تعطیل شدن بحث عفاف و حجاب است.

استاد عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: زمزمه دیگری شنیده می‌شود که روزنامه موهن به امام علی(ع) که به شیعیان فحاشی کرده بود چرا تعطیل شده است؟ یا روزنامه‌های تعطیل شده برگردند یا ممیزی در کتاب نباشد، یا اصرار به این که فیس بوک بازشود، این مسائل به این شکل پیش برود، ارشاد متحول شده و به جای کمک کردن به مسائل اسلامی، کل ارشاد غیر اسلامی می شود.

مرجع تقلید شیعیان افزود: باید این مسائل جدی گرفته شود تا این‌ها خیال نکنند با دولت جدید، همه چیز تغییر می‌کند.

 

 




:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , اجـــتماعــــــی , ,
:: بازدید از این مطلب : 2543
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست
بزرگترین کمبود فرهنگی از دید آیت الله مصباح
15 متخصص صهيونيست شخصيت نصرالله را تحليل مي‌کنند
بخش مهمی از مطالب ابن عربی در "فتوحات مکیه"مربوط به حضرت حجت (عج) است
جلسه در دفتر وزیر اطلاعات درباره مشایی
رحیم‌پور ازغدی:از مدارس ما مدیران رشوه‌گیر بيرون مي آيند
رایة الهدی
آیت الله جوادی آملی: چیزی بنام مکتب ایرانی نداریم - رایة الهدی
آقاي بهجت گفتند:ولایت آقا روح‌الله این‌ها را می‌کشاند-رایة الهدی
استخاره در امر ازدواج
39 کتاب؛ پيشنهاد ما براي تقویت دين و انديشه شما

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه