درخواست حجت الاسلام مومنی از امام خامنه ای

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 143
:: باردید دیروز : 258
:: بازدید هفته : 2341
:: بازدید ماه : 7673
:: بازدید سال : 45448
:: بازدید کلی : 648932
نویسنده : گمنام
دو شنبه 8 ارديبهشت 1393
در سالروز ولادت بی بی حضرت زهرا سلام الله علیها همچون سنوات گذشته، جمعی از مادحین، ذاکرین، شعرا و سخنرانان کشور به دیدار رهبر معظم انقلاب رفتند. در این دیدار پر خیر و برکت، حضرت آقا بیاناتی و تذکراتی را به این جمع فرمودند که تبیین و بحث و تبادل نظر پیرامون آن را لازم می دانیم، لذا به سراغ تعدادی از سخنرانان، مادحین و شعرا رفتیم تا نظرات ایشان را جویا شویم.

یکی از این عزیزان، که خود نیز در این دیدار حضور داشت، حجت الاسلام سیدحسین مومنی،از منبری های شناخته شده کشور و همچنین مدرس حوزه علمیه قم است، به گفتگویی کوتاه نشستیم که در ادامه، می خوانید:

نکته بسیار مهم و جالب توجه مقام معظم رهبری

عمده خطاب حضرت آقا به اصطلاح به مادحین بود که از اشعار فاخر استفاده کنند. اشعاری که بصیرت ساز باشد و معارف مستمعین را بالا ببرد.

آقا اشارات بسیار خوبی را داشتند نسبت به تاثیرگذاری این قشر بر مخاطب و این تعبیر که این مجلس علاوه بر اینکه برای ما موثر است، برکت دارد، برای زندگی من برکت دار است و برای جامعه دینی و کشور اثر دارد.

نکته خیلی مهم و جالب توجه برای بنده این بود که بالاخره حضرت آقا با این سن و سال و با این مشغله های زیادی که دارندنسبت به این مسئله و این جلسه اهتمام دارند.

این بیان حضرت آقا که " بر من و بر زندگی من برکت دارد بلکه برای کشور و جامعه دینی حالا برکاتی دارد" نکات قابل توجهی بود و همچنین این نکته " ذاکرین اهل بیت(ع) توجه بکنند: از شعرهای فاخر استفاده بکنند. شعرهایی که بصیرت عمومی مخاطب را بالا ببرد".

از جمله نکات بارز دیگری که در کلام حضرت آقا مشهود بود این است که؛ تاثیر گذاری ذاکرین نسبت به وعظ و خطابه که اگر یکی دو ساعت هم باشد باز اثر شعر بیشتر است و اینکهپرهیز از ایجاد اختلاف و نزاع و به اصطلاح به بعضی از اختلاف افکنی ها و دامن زدن به آنها که ما متاسفانه در بعضی از جلسات شاهد آن هستیم.حضرت آقا نسبت به این نکات خیلی اهتمام داشتند.

دیدار با مداحان

از الفاظی که مخالفین را در مخالفتشان لجوج می کند، استفاده نشود

از جمله اشاراتی که حضرت آقا داشتند این بود که؛ تاثیرگذاری قشر مداحان و این جلسات بر عموم بسیار بالاست. ما داعیه اصلاح و جذب داریم! چرا از اموری استفاده نکنیم که حتی مخالفین خودمان را جذب کنیم؟ مگر در منطق دینی اهل بیت(ع) ما نیست؟! مگر در سیره عملی اهل بیت(ع) ما نیست که از اموری استفاده می کردند که حتی مخالفین را جذب کنند؟!

استفاده از الفاظی که مخالفین را در مخالفتشان لجوج می کند و لجاجت بیشتری را نسبت به مخالفتشان خرج می کنند، آنهم در شرایطی که باید فضای اتحاد و تاکید بر مشترکات ایجاد شود و به هیچ نحوی نباید اجازه سوء استفاده را به دشمن داد و باید به این نکته خیلی اهتمام داشت.

ایجاد یک وحدت رویه بین هیئات مذهبی بسیار مهم و حائز اهمیت است!

ایجاد یک وحدت رویه بین هیئات مذهبی بسیار مهم و حائز اهمیت است! اما متاسفانه شاهد بعضی از تک روی ها هستیم! باید برای تبین بیانات حضرت آقا در جلسات، یک اتاق فکر بگذاریم، علمی بررسی کنیم و راه کارهای مناسب برای منویات حضرت آقا پیدا کنیم.

خب، می بینیم برخی از دوستان ذاکر، اوامر حضرت آقا را که ممکن است به طور خصوصی از ایشان شنیده اند، در سایت ها منتقل می کنند یا در مجالسشان بیان می کنند، البته این اهتمام ایشان به این امر را نشان می دهد. ما نسبت به این نکته تردیدی نداریم. اما نحوه عملی کردن و اجرائی کردن این هم بسیار مهم است. لذا پیشنهاد من این است که همانطور که حضرت آقا در مورد اختلاف افکنی و ایجاد نفاق و اختلاف نسبت به جامعه مسلمین حساس هستند، بیانات ایشان را سر لوحه کار قرار دهیم و حتی از سوی هیئات ولایتمدار نیز اختلاف افکنی صورت نگیرد.

امر حضرت آقا بسیار شفاف، مشخص و معلوم است، همینطور که ایشان چندین مرتبه فرمودند: "که من حرف درگوشی با کسی ندارم!"

امر حضرت آقا باید در یک اتاق فکر تبیین بشود توضیح داده بشود و کار سنجیده بشود و یک وحدت رویه ای صورت بگیرد. آنوقت، ما وارد شویم و فرامین و رهنمودهای معظم له را اجرایی و عملی کنیم.

 

یک تقاضا از محضر حضرت آقا دارم!

من یک تقاضا از حضرت آقا دارم! این برنامه ای را که هرساله برای ذاکرین دارند در مناسبتی حالا سالی یک بار که انتظار زیادی نیست که برای گویندگان و سخنرانان که بالاخره در این فرهنگ این ها سکان دار هستند و توپخانه نظام هستند، گرا را باید از بیانات حضرت آقا بگیرند و در مناسبت های مختلف که شاهد اقبال مردم به این جلسات بودیم و در سال های اخیر به برکت نظام مقدس و شهدا بالاخره امام(ره) و رهبری حضرت آقا ما به یک جایی رسیدیم که در دنیا بی نظیر است، ما نیاز داریم که محضر حضرت آقا باشیم و ایشان عنایتی بکنند و تذکراتی بدهند.

من بعنوان یک فرد جزء در این مجموعه عرض می کنم که این اهتمامی را که نسبت به شعراء و مداحان اهل بیت(ع) دارند نسبت به گویندگان و سخنرانان هم همین طور باشد که حداقل ما سالی یک بار محضر حضرت آقا شرفیاب بشویم و این عناوین را از ایشان بشنویم و استفاده ببریم.

منبع: وارث

 
 
 
 



:: بازدید از این مطلب : 1319
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه