حجت الاسلام ریاضت: فرق وِرد و ذکر چیست؟/ بهترین ذکر در ماه شعبان کدام است؟

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 12
:: باردید دیروز : 506
:: بازدید هفته : 2458
:: بازدید ماه : 7790
:: بازدید سال : 45565
:: بازدید کلی : 649049
نویسنده : گمنام
جمعه 16 خرداد 1393
نکاتی از سخنان حجت الاسلام ریاضت را بخوانید:

*مرحوم علامه طباطبایی فرمود: برای رسیدن به درجه عرفان و بالاترین منازل معرفتی 2 راه بیشتر وجود ندارد که یکی حرم ابی عبدالله(ع) است و دیگری مجلس ابی عبدلله(ع) است.

 *در زبان عرب آن چیزی که بر زبان می آید، ورد است و آن چیزی که در قلب جاری می شود، ذکر است.

*در ماه شعبان بهترین ذکر، صلوات بر محمد و آل محمد است.

*امام هادی(ع) فرمودند: همه خوبی ها و نیکی ها در 4 جمله است. که اولین آنها قلب ذاکر است. نفرمودند لسان ذاکر و این همین است که در صلوات شعبانیه می خوانیم.

*اصل ذکر همین است که من هرگاه خواستم وارد عملی بشوم، یاد خدا بیفتم. البته همان ورد هم ثواب خودش را دارد و ذکر، ورد را نفی نمی کند و ورد مقدمه ذکر است یعنی باید منشاء عمل باشد.

*گاهی اوقات ما خیلی از کارهایی که در قالب دین انجام می دهیم به این علت که رضای خدا در آن نیست، ذکر حساب نمی شود. مثلا در روایات داریم که عده ای هستند که دنیا را ترک می کنند، برای دنیا. مثل اینکه من از ثروت زیادی بگذرم، برای بدست آوردن ثروت بیشتری. لذا باید خیلی دقت کرد. هر عملی که در آن یاد خدا نباشد، ولو اینکه به ظاهر دینی باشد، به درد نمی خورد و ذکر محسوب نمی شود.

لذا حضرت فرمودند اولین خوبی در میان آن 4 خوبی و نیکی، ذکر است. اگر حضرت زینب(س) در جریان عاشورا فرمودند: " ما رأیت الا جمیلا " به همین علت است چون در تمام لحظه ها خدا را دیده است، به یاد خدا بوده است.

*زبان شاکر خیلی مهم است. حضرت امام صادق(ع) فرمودند در شکر بگویید؛ الحمدلله علی کل حال، یعنی در هر شرایط، در تمام احوال شاکر باشید.




:: بازدید از این مطلب : 1301
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه