با تعارف های توخالی و نام بردن از مقام معظم رهبری نمی توانند مردم را فریب دهند

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 244
:: باردید دیروز : 1242
:: بازدید هفته : 2184
:: بازدید ماه : 7516
:: بازدید سال : 45291
:: بازدید کلی : 648775
نویسنده : گمنام
جمعه 16 خرداد 1393
سخنان صریح علامه مصباح یزدی:
کسانی که نگرانی علما و تجمع روحانیون در فیضیه را به توهم متهم می کنند دینشان را از فیضیه گرفته اند یا انگلیس؟/ با تعارف های توخالی و نام بردن از مقام معظم رهبری نمی توانند مردم را فریب دهند

 

گروه سیاسی رجانیوز: عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: حتي برخي از افراد عمامه به سر که داراي مسئوليت هستند، در واکنش به اجتماع مردم در خصوص بدحجابي و نگراني علما از وضع دين و فرهنگ و تجمع روحانيت در فيضيه، آن‌ها را کساني معرفي مي‌کنند که اسلام را نشناخته‌اند و آن‌ها را متهم به توهم مي‌کنند. بايد از وي پرسيد مگر خود تو دينت را از کجا ياد گرفته‌اي؟ از فيضيه يا از انگلستان؟

به گزارش پايگاه اطلاع رساني آثار حضرت آيت‌الله مصباح يزدي، رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) در تاريخ ديروز دوازدهم خرداد ماه در جمع اعضاي کاروان پياده عازم حرم امام خميني(ره) با عنوان «عاشقان حسيني، زائران خميني(ره)» ضمن تبريک اعياد شعبانيه اظهار داشت: رحلت حضرت امام خميني(ره)، مصيبت بسيار بزرگي براي ملت ايران بوده و هست، اما از رحلت ايشان برکاتي به وجود آمد. همانگونه که شهادت سيدالشهدا(ع) هرچند مصيبتي غم بار بود، اما اگر ايشان شهيد نمي‌شد، اين برکات عظيم و احياء اسلام نيز ميسر نمي‌شد.

علامه محمدتقي مصباح يزدي با اشاره به اين‌که حضور اين جمع از برکات رحلت امام خميني(ره) است، اظهار داشت: اين‌که کساني که اصلا ايشان را درک نکرده و نديده اند، بعد از 25 سال با پاي پياده از شهرهاي دور عازم حرم امام(ره) شده و پيام امام(ره) را به همگان يادآوري کنند، برکتي از حضرت امام خميني(ره) است که بعد از رحلت ايشان حاصل شده است.

وي با اشاره به اين‌که پيام خميني(ره) همان پيام امام حسين(ع) است، خطاب به اعضاي کاروان پياده اظهار داشت:  تصور شخصی من این است که شاید ثواب کار شما، مانند ثواب کار کساني باشد که با پاي پياده به حرم سيدالشهدا(ع) مشرف مي‌شوند، لذا با توجه حرکت کنيد، با وضو باشيد و کار خود را کم مشماريد، چرا که اين ايام از بهترين ايام عمر شما و از بهترين توفيقاتي است که نصيب شما شده است.

 

عضو خبرگان رهبري يکي از برکات کاروان‌هايي که پياده عازم حرم امام(ره) هستند را دريدن مشغوليت‌هاي روزمره و تفکر در نهضت امام(ره)، انقلاب اسلامي و هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود: بايد توجه داشت که ويژگي و امتياز امام(ره) نسبت به ساير علما چه بوده و خداوند چه برکتي به اين مرد داده و در نفس او چه اعجازي وجود داشت که ما نظير آن را حتي در بين علما نمي‌يابيم؟

 

وي ادامه داد: خوب است در اين مسير درباره دستاوردهاي انقلاب و دفاع مقدس تفکر کرده و آسيب‌هايي را که ممکن است اين انقلاب را تهديد کند، شناسايي کنيد تا در حد امکان از آن پيشگيري شود و اگر آسيبي نيز وجود دارد، براي مقابله با آن، خود را آماده کنيد.

 

وي با اشاره به اين‌که اگر اين آگاهي‌ها نباشد، کم‌کم خط امام(ره) فراموش مي‌شود، اظهار داشت: خط سيدالشهدا(ع) با همين عزاداري‌ها زنده مانده است و اگر نبود اين عزاداري‌هايي که با اشاره خود اهل‌بيت (ع) برپا مي‌شد، چه بسا امروز خط سيدالشهدا(ع) فرمواش مي‌شد و حتي عده‌اي منکر ارزش کار امام حسين(ع) مي‌شدند و تفسيري اشتباه از حرکت ايشان ارائه مي‌دادند. همانطوري که امروز نيز برخي اينگونه تحليل مي‌کنند که حرکت سيدالشهدا(ع) براي جنگ، عجولانه و اشتباه بود و ايشان مي‌توانست با توجه به شخصيت و نسبتش به پيامبر(ص)، با دستگاه حاکم مدارا کرده و پس از کسب قدرت و تربيت مردم، در صورت لزوم قيام کند.

وي با اشاره به اين‌که شبيه چنين تفسيري، از قبل از انقلاب درباره حرکت امام خميني(ره) وجود داشت و اکنون نيز وجود دارد، خاطر نشان کرد: در ابتداي نهضت امام خميني(ره) عده‌اي مي‌گفتند نبايد با شاه در افتاد، چرا که تنها شاه شيعه در جهان است و بايد با مسالمت و مدارا از حکومت وي براي نشر تشيع استفاده شود. حتي در هشت سال دفاع مقدس نيز عده‌اي معتقد بودند اين جنگ هرچه زودتر بايد تمام شود، چرا که جنگ غير از از دست دادن جوان‌ها و بيوه شدن زنان و تخريب منابع و ضربه به اقتصاد کشور، حاصل ديگري ندارد!

استاد اخلاق حوزه علميه با اشاره به اين‌که اين نحوه تحليل‌ها و تفسير‌ها از صدر اسلام تا کنون وجود داشته و دارد، خاطر نشان کرد: امام(ره) هنوز در پاريس بودند که مهندس بازرگان که يک شخصيت اسلامي و مورد احترام تلقي مي‌شد، از سر دلسوزي و خيرخواهي به امام پيشنهاد کرد که اختلافات با شاه را تمام کنند، چرا که نمي‌توان با شاه و ارتشي که دارد، مقابله کرد و اين مقابله وضع را بدتر مي‌کند و البته امام (ره)، پس از سخنان وي، شاه را رفتني دانسته و ارتش را برادران خود خطاب کردند که بعد از رفتن شاه به جمهوري اسلامي مي‌پيوندند.

وي ادامه داد: از همان روزي که امام (ره) در پاريس بود، بسياري- چه بسا از سر خير انديشي – از امام (ره) خواستند تند و سخت برخورد نکنند، چرا که آنها روحيه برخورد نداشتند، و مي‌خواستند راحت‌طلبي خود را با صلح و مدارا حفظ کنند و هرگز اجتماع و تظاهرات را برنمي‌تافتند، چه برسد به جان دادن.

علامه مصباح يزدي با اشاره به اين‌که تعداد کساني که امروز حاضرند براي بقاي نظام اسلامي جان خود را فدا کنند، بسيار بيش از تعداد چنين افرادي در آغاز انقلاب است، اظهار داشت: اين به برکت تربيت افراد توسط امام خميني(ره) و خلف صالح ايشان که نسخه بدل خميني(ره) در دفاع از ارزش‌ها و آرمان هاست، ميسر شده است.

وي با اشاره به آيه قرآن کريم، ادامه داد: به تصريح قرآن کريم، دشمنان تا زماني که شما دست از دينتان برنداريد، دائما با شما در حال جنگ هستند. اما امروز دشمنان هم به اين نتيجه رسيده‌اند که از طريق نظامي نمي‌توان به مقابله با ايران پرداخت، و لذا جنگ نرم را در پيش گرفته‌اند.

 

عضو خبرگان رهبري خاطر نشان کرد: دشمنان حتي براي لباس‌هاي افراد نيز برنامه‌ريزي کرده‌اند، به‌گونه‌اي که وقتي فردي مي‌خواهد لباس مناسب و اسلامي تهيه کند، آن را در بازار نمي‌يابد.

 

وي با اشاره به نفوذ جنگ نرم دشمن در تفکرات افراد افزود: تقريبا همه مسئولين ما در دوره‌هاي مختلف در ته دلشان باور نداشتند که بتوان حريف آمريکا شد و معتقدند که ايران در علم، تکنولوژي، صنعت و نظاير اينها به آمريکا نيازمند است و چاره‌اي جز رابطه با آمريکا وجود ندارد و البته اين رابطه، هزينه‌اي هم دارد که طبيعتا بايد پرداخت شود. يعني از يک طرف عامل فکري و از طرف ديگر عامل رواني که راحت‌طلبي و رفاه‌طلبي است سبب شده تا اين افراد، رابطه با آمريکا را مصلحت بدانند!

وي افزود: حتي برخي از افراد عمامه به سر که داراي مسئوليت هستند، در واکنش به اجتماع مردم در خصوص بدحجابي و نگراني علما از وضع دين و فرهنگ و تجمع روحانيت در فيضيه، آن‌ها را کساني معرفي مي‌کنند که اسلام را نشناخته‌اند و آن‌ها را متهم به توهم مي‌کنند. بايد از وي پرسيد مگر خود تو دينت را از کجا ياد گرفته‌اي؟ از فيضيه يا از انگلستان؟

آيت‌الله مصباح يزدي با اشاره به هشدار امام(ره) در خصوص نفوذ نامحرمان، اظهار داشت: برخي مسئولين به گونه‌اي رفتار مي‌کنند که زمينه عملي شدن اين هشدار امام(ره) را فراهم کنند. جدايي دين از سياست و بيان اين مطلب که دين وظيفه روحانيت است، نه دولت، همان شعار جبهه ملي است که متأسفانه امروز از سوي برخي مسئولين عمامه به سر مطرح مي‌شود.

وي با اشاره به اين‌که امام(ره) اولين وظيفه دولت را حفظ دين مردم مي‌دانست، خاطر نشان کرد: اگر امام(ره) احساس خطر مي‌کرد و اگر نجف و مشهد را به خاطر ساکت بودنشان مورد خطاب قرار داده و سکوت را بر علما حرام مي‌دانست، به خاطر احساس خطر براي اسلام بود، نه براي اقتصاد، نفت و تحريم.

عضو خبرگان رهبري افزود: اين‌که عده‌اي بگويند دولت وظيفه‌اي براي دين مردم ندارد، بلکه وظيفه دولت فقط برداشتن تحريم‌ها و آن هم نه با مقاومت، بلکه از راه ديپلماسي است، بر خلاف خط امام(ره) است. مگر امام(ره) براي تحريم و اقتصاد قيام کرد؟ مگر اين همه شهيد براي شکم و تحريم جان خود را فدا کردند؟ مگر نه اين است که همه شهدا در وصيت نامه هايشان، اسلام و پيروي از امام(ره) را گوشزد کرده‌اند؟

وي افزود: امروز امام سر از مدفن برآورَد و ببيند که مسئولين کشور چه مي‌گويند؟ همان مسئوليني که از سخنانشان بر مي‌آيد که امام(ره) هم اسلام را نشناخته بود؛ همان مسئوليني که برخي از کارهاي اول انقلاب را اشتباه عنوان مي‌کنند، در حالي که امام(ره) با قوت آن را تأييد کرده‌اند.

وي با اشاره به اين‌که متأسفانه کساني که اين حرف‌ها را مي‌زنند، عمامه به سر هستند، خاطر نشان کرد: آيا اين عده فکر مي‌کنند مردم نمي‌فهمند و سرشان نمي‌شود؟ آيا فکر مي‌کنند با تعارف‌هاي توخالي و استفاده دائم از لفظ مقام معظم رهبري، در حاليکه عملشان بر خلاف صريح فرمايشات رهبري است، مي‌توانند مردم را فريب دهند؟

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه با اشاره به اين‌که هدف اصلي بايد حفظ دين باشد، اظهار داشت: امروز دشمن در تلاش است که ولايت شيطان را به جاي ولايت الله به خورد ما بدهد و عده‌اي نيز زمينه آن را فراهم مي‌کنند.

وي با بيان اين‌که والله برخي از بچه‌هاي خردسال از سياست‌مداران غرب‌زده بيشتر مي‌فهمند، اظهار داشت: مردم متوجه مي‌شوند که دشمن در برابر وادادگي مسئولين، جلوتر آمده و پرروتر مي‌شود، اما برخي از مسئولين هنوز نفهميده‌اند.

آيت‌الله مصباح يزدي در پايان با اشاره به اين‌که به تصريح رهبري، مراد ايشان از فرهنگ، فرهنگ اسلامي انقلابي است، اظهار داشت: بايد شعارهاي دين و انقلاب را بيشتر درک کنيم و بدانيم فرهنگ، نه رقص‌هاي محلي و لهجه‌ها و گويش‌ها، نه اسلام آمريکايي، نه اسلام سازش و نه اسلام ديپلماتيک، بلکه اسلام انقلابي است.

 

 




:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1613
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
15 متخصص صهيونيست شخصيت نصرالله را تحليل مي‌کنند
جلسه در دفتر وزیر اطلاعات درباره مشایی
رایة الهدی
آقاي بهجت گفتند:ولایت آقا روح‌الله این‌ها را می‌کشاند-رایة الهدی
39 کتاب؛ پيشنهاد ما براي تقویت دين و انديشه شما
تازه‌ترين گستاخي مفتي اعظم سعودي عليه مسلمانان
واکنش حاج سعیدحدادیان به شکایت مشایی
حجت الاسلام پناهیان :ما وارد دوران مسابقه برای رعایت تقوا شده‌ایم
علامه مصباح يزدي:علت حمایت بنده از جبهه‌پایداری قرارگرفتن افراد صالح‌تر دررأس کاربود
پناهیان:هنوز بسیاری از افراد مذهبی به قداست سیاست پی نبرده‌اند

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه