سخنرانی حجت الاسلام شهاب مرادی در بیان فضائل حضرت خدیجه(س)

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 50
:: باردید دیروز : 258
:: بازدید هفته : 2248
:: بازدید ماه : 7580
:: بازدید سال : 45355
:: بازدید کلی : 648839
نویسنده : گمنام
پنج شنبه 19 تير 1393

وقتی می‌خواهیم بگوییم الله اکبر باید ببینیم در این الله اکبر گفتن باید ببینیم بدهکار چه کسی هستیم یا در سلام آخر، باید به یاد بیاوریم که چه کسی باعث شد من نماز خواندن یاد بگیرم، انسان های بزرگ دائما به یاد کسانی هستند که حقی گردنشان دارند،‌ هر شب برای مادرشان قرآن می‌خوانند و برای پدرشان طلب مغفرت می‌کنند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: اسلام تا ابد بدهکار حضرت خدیجه کبری(س) است، ما به عنوان یک مسلمان باید ابراز تشکر کنیم از حضرت خدیجه(س)، در این روزگار ما کم گذاشتیم و فضائل ایشان را نگفتیم. 
  
  مراسم سوگواری «عزای ام‌المؤمنین» همزمان با سالروز وفات حضرت خدیجه(س) عصر امروز با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین شهاب مرادی و مداحی محمود کریمی در مسجد امام صادق (ع) برگزار شد. 
 
حجت‌السلام مرادی در ابتدای این مراسم گفت: در تربیت این یک اصل است که هرکسی باید مراقب خودش باشد، مراقب نفسش، شخصیتش، رقبت‌ها، کشش‌ها و... باشد، انسان را دانسته‌ها، باورها و عادت‌ها که بر مدار خُلق انسان می‌چرخد می‌سازد. این نیست و رفتار و خُلق قیامت ما را لحظه به لحظه رقم می‌زند. اگر کریم باشیم قیامت کار سخت نیست، اگر بزرگوار باشیم دچار مشکل نیستیم انشاالله،‌ اما اگر در شخصیت، نگاهمان، منشمان، کنش و واکنشمان پستی ورودی پیدا کند ما از حلقه بزرگواران فاصله می‌گیریم و انسان حقیر و پس کارش هم در دنیا سخت است و هم در آخرت بسیار سخت‌تر است. 
 
وی با بیان اینکه رحمت خداوند در دنیا، رحمت رحمانیه است، اظهار داشت: یعنی هم خواص را شامل می‌شود و هم عام، یعنی آن کسی که نماز نمی‌خواند یا بی‌رحم است نیز شامل باران و آفتاب خداوند می‌شوند و تمام نعمت‌ها در اختیارشان است. قرآن نازل می‌شود برای تمام مردم، نه اینکه نامه سر به مهری باشد که خداوند به پیامبر داده باشد که مبادا به گوش ابوجهل یا بیابان گرد برسد، بلکه «هدی الناس». کتابی برای هدایت همه مردم، چه بخواهند به راه بیایند، چه بخواهند به راه نیایند. پس در دنیا رحمت خداوند بر همه جاری است، اما اگر پستی به سراغ انسان بیاید آن دنیا کار سخت می‌شود. باید مراقب باشیم که رفتارهایی که انسان‌های پست دارند را انجام ندهیم، مانند انتقام گرفتن که حق هر انسانی است، اما سرعت در انتقام و اسرار بر آن کار انسان پست است و انسان لعیم این کار را انجام می‌دهد. 
 
حجت‌الاسلام مرادی تصریح کرد: انسان کریم دوست دارد به جای اینکه از دیگران سور بگیرد، دوست دارد سور بدهد. همین تکه تکه‌ها است که شخصیت ما را شکل می‌دهد. این مطالب را به عنوان وقدمه گفتم تا به یک صفت اشاره کنم، آن صفت این است که یکی از نشانه‌های پستی این است که انسان از دیگران تشکر نکند. حواسش نیست که پست شده و نرمی را از دست داده است. 
 
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: وقتی می‌خواهیم بگوییم الله اکبر باید ببینیم در این الله اکبر گفتن باید ببینیم بدهکار چه کسی هستیم یا در سلام آخر، باید به یاد بیاوریم که چه کسی باعث شد من نماز خواندن یاد بگیرم، انسان های بزرگ دائما به یاد کسانی هستند که حقی گردنشان دارند،‌ هر شب برای مادرشان قرآن می‌خوانند و برای پدرشان طلب مغفرت می‌کنند. 
 
وی با بیان اینکه اسلام تا ابد بدهکار حضرت خدیجه کبری(س) است، اظهار داشت: ما به عنوان یک مسلمان باید ابراز تشکر کنیم از حضرت خدیجه(س)، در این روزگار ما کم گذاشتیم و فضائل ایشان را نگفتیم، نگفتیم که پیغمبر طبیبی بود که غم‌خوار، پرستار و طبیبش خدیجه کبری(س) است. او که پناه همه  امت بود و تا زنده بود می‌گفت که خدیجه(س) پناهم بود. ما این‌ها را نگفتیم. اسلام بدهکار حضرت خدیجه کبری(س) است. پیغمبر(ص) زمانی که مبعوث شدند و گفتند فرستاده خداوند هستند، تکذیبش کردند، حضرت خدیجه(س)، ملکه عرب، زنی که خیلی آبرو داشت در میان عرب‌ها، دوشیزه‌ای بود که تمام مردان و بزرگان عرب دوست داشتند که وقتی به خواستگاریش می‌روند جواب مثبت بگیرند، در حالی که خیلی ها را به خواستگاری راه نداد. 
 
حجت‌الاسلام مرادی تصریح کرد: وقتی به قول زنان قریش با یتیم عبدالله ازدواج کرد همه براشفتند که چرا تو با این ثروت و جایگاهت با چنین فردی ازدواج کردی، می‌خواستی مردان عرب را خوار و ذلیل کنی؟ وحی نازل شد که یا رسول الله خدا قرار است به تو هدیه‌ای بدهد، قرار است به تو فرزندی بدهد، کوثری بدهد، لازم است که شما چهل شب خدیجه(س) را نبینی، خانه پیامبر خانه حضرت خدیجه(س) بود، همان خانه‌ای که چند سال قبل وحشی‌ها خرابش کردند، همان‌هایی که 90 سال پیش مزار حضرت خدیجه کبری(س) را ویران کردند، همان‌هایی که بقیع را ویران کردند که امروز زائر ما وقتی به مدینه می‌رود فکر می‌کند از همان زمان مزار ائمه اطهار همین گونه بوده است، در حالی که 90 سال پیش مردم دست در شبکه های ضریحی می‌انداختند که اصفهانی ها ساخته بودند. غارت و ویران کردند، انشاالله می‌سازیمش، واقعا ایوان حسن(ع) عجب صفایی دارد، انشاالله دوباره می‌سازیم. 
 
وی افزود: پیامبر(ص) احتمالا به عمار می‌گویند که برود به حضرت خدیجه(س) سلام برساند و بگوید که نگران نباشد و یک موقع دلش نگیرد که پیامبر(س) به آسانی از او جدا شده است، بلکه وحی نازل شده و بزودی می‌آید، پیامبر(ص) می‌گویند:«این را بدان خدیجه(س)، خداوند عزوجل به کرام ملائکه‌اش هر روز پشت سر هم به وجود تو مباهات می‌کند.» چه سری است که پیغمبر(ص) که به امر خدا قرار است چند روز پیش همسرش نرود اینگونه ناز می‌کشد، شما باید درس بگیرد از این جنس مهربانی، بدترین توهینی که عرب به حضرت محمد(ص) می‌کند این است که ایشان شعر می‌گویند و شاعرانگی در شأن او نیست. 
 
حجت‌الاسلام مرادی با اشاره به بازگشت پیامبر اکرم(ص) از معراج، گفت: رسول خدا(ص) از جبرئیل می‌پرسد کاری بر روی زمین نداری؟، جبرئیل می‌گوید تنها در زمین یک حاجت دارم و آن اینکه سلام خداوند و من را به خدیجه کبری(س) برسان. خدیجه کبری(س) زنی است که تنها سه خانم هم طراز ایشان هستند، آسیه، مریم و فاطمه(س)، خیلی حضرت خدیجه (س) گمنام است و خیلی آبرو دارد و حاجت می‌دهد. عشق خداوند به یک فرد قائده دارد. 
 
وی در پایان گفت: یک چیزی به ذهنم رسید که به شما بگویم تا شاید اینقدر بگوییم تا بشود، آقا بر روی شمشیر، تفنگ و سلاح‌هایی که می‌سازند بنویسند «علی بن ابی‌طالب» یا «لافتی الا علی، لا سیف الا ذوالفقار» اما روی سکه‌ای که ضرب می‌کنند باید بنویسند خدیجه کبری(س)، چراکه این پول مسلمین اصلش برا ایشان است، یک بار هم در بانک مرکزی این را گفتم که چکار کنیم که خدیجه کبری(س) آستان و حرم ندارد که برای شما نامه بزند تا برایشان سکه ضرب کنید، چون خدا را شکر بسیاری از امامزادگان آستان‌هایی دارند که تقاضا می‌کنند و به نام مبارک آن امامزاده سکه ضرب می‌کنند. اما هیچ نامی از خدیجه کبری (س) نیست. 
 
منبع: تسنیم



:: بازدید از این مطلب : 1096
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه