حجت الاسلام یاسر محمودی: یکی از موانع استجابت دعا نارضایتی والدین است

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 370
:: باردید دیروز : 1242
:: بازدید هفته : 2310
:: بازدید ماه : 7642
:: بازدید سال : 45417
:: بازدید کلی : 648901
نویسنده : گمنام
یک شنبه 22 تير 1393

مراسم هفتگی هیئت الرضا در حسینیه موسی ابن جعفر(ع) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمودی برگزار شد.


نکاتی از سخنان حجت الاسلام محمودی را بخوانید؛

_ طبق آیات قرآن پیامبر بزرگوار اسلام درباره اجابت دعا و حضور و چگونگی اجابت سؤال کرد. خداوند با تعابیر بسیار لطیف و محبت آمیز پاسخ دادند که من نزدیکم. دعای شخص داعی و دعا کننده را وقتی من را بخواند اجابت می کنم.

_ خداوند متعال روزه را واجب کرد که بعد از حکم وجوب روزه این آیه را بیان فرموده است که دعای روزه داران مستجاب است. به ویژه در ماه مبارک رمضان و شب های قدری که لحظه لحظه آن و دقیقه دقیقه آن و ساعت ساعت آن محل استجابت دعاست. یعنی دعای روزه دار خیلی به اجابت نزدیک است. ممکن بود کبریایی و بزرگی و عظمت خداوند باعث این توهم در بندگان خداوند بشود که نمی شود بدون واسطه درخانه پروردگار دعا کرد و بدون واسطه هم اجابت شود. لذا این توهم از ذهن بندگان پاک شود خداوند فرمود من نزدیکم.

_ ماه رمضان هم ماه روزه و هم ماه تلاوت قرآن است و طبق این آیه قرآن ماه دعا کردن است و ماه اجابت پروردگار است. وقتی کلمات علما را می بینیم و تفسیر را در ذیل این آیه می بینیم متوجه می شویم که دعای خالص تر به اجابت پروردگار نزدیک تر است. شخص دعا کننده ای که در دعای خودش اخلاص دارد و برای دریافت فیض در ماه مبارک رمضان به ویژه شب های قدر آماده تر است. درباره شرایط استجابت دعا نکاتی باید رعایت شود. وعده پروردگار که شما بخوانید و من اجابت می کنم یک وعده تخلف ناپذیر الهی است و بلاشک و تردید است و با این وعده هر دعایی که در درگاه پروردگار بشود مستجاب است. فکر به غیر از این منافات با آیه صریح قرآن دارد.احراز تمام شرایط و نبودن موانع استجابت دعا کار ساده ای نیست.

-در آیه شریفه 186 سوره مبارکه بقره دو شرط برای اجابت پروردگار بیان می کند که اگر این دو شرط رعایت شد و شخص دعا کننده همراه با دعای خودش این دو شرط را رعایت کرد وعده استجابت پرورردگار بدون هیچ شک و تردیدی محقق می شود. شرط اول این است که دعا باید حقیقی باشد. حقیقت دعا وقتی محقق می شود که انسان دعا کننده مصلحت خودش را طلب کند. دعایی که در آن مایه هلاکت خود را بخواهد این دعا ظاهری است و حقیقی نیست. انسان ها گاهی بدی ها را طلب می کنند آنگونه که نیکی را طلب می کند و در اثر عجله ای که نسبت به استجابت دعا دارد فکر می کند خیر است.

_ دومین شرط استجابت دعا این است که در آیه قرآن می فرماید که وقتی که از من خدا خواستند به اجابت می رسانم یعنی دعا باید خالص باشد. فقط خدا را خواندن دعا را به استجابت نزدیک می کند.اگر مخلوط با دعا و خواستن از پروردگار امید به جای دیگری باشد این دعا به استجابت نمی رسد.

_ نکته مهم این است که دعا و وعده ای که خداوند در قرآن داده است، با توسل به اهل بیت و در خواست حل مشکل از آنها هیچ منافاتی ندارد. فقط باید خدا را مستقل ببینیم. توسل به اهل بیت درخواست غیر از خدا نیست . دعا به درگاه پروردگار بکنید با زاری و تضرع و خشوع و این که در نهان بدون سرو صدا و حاشیه یعنی پنهانی خدا را بخوانید.

_ یکی از موانع اجابت دعا ناراضی بودن پدر و مادر و عاق والدین است. خوردن مال مردم و حرام در مال، دعا را به اجابت نمی رساند.کسانی که یک نقطه شرکی در دلشان هست هرگز پروردگار دعایشان را اجابت نمی کند. 




:: بازدید از این مطلب : 1320
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه