حاج منصور ارضی: بعضی در ماه رمضان هم با خانواده خود بدرفتاری می کنند

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 117
:: باردید دیروز : 258
:: بازدید هفته : 2315
:: بازدید ماه : 7647
:: بازدید سال : 45422
:: بازدید کلی : 648906
نویسنده : گمنام
یک شنبه 22 تير 1393

گزیده ای از سخنان حاج منصور ارضی  در شب چهاردهم ماه مبارک رمضان را بخوانید؛

-در ادامه دعای چهل و چهار صحیفه، حضرت می‌فرمایند: "وَالْاِغْفالَ لِحُرْمَتِکَ،وَالْاِنْخِداعَ لِعَدُوِّکَ الشَّیْطانِ الرَّجیمِ " به راستی اگر انسان حرمت خدا را رعایت نکند ودر غفلت باشد خیلی بد است. حضرت می‌فرمایند خدایا کاری کن من از این سهل انگاری دور باشم . اگر اغفال و غفلت رادارای یک ریشه ببینیم درست می‌شود مثلا سهل انگاری و فریب خوردن .

چه عللی باعث می‌شود ما حرمت خدا را حفظ نکنیم؟ یک وقت ما حرمتمان را بیشتر از خدا می‌دانیم و اگر کسی به ما توهین کند زود ناراحت می‌شویم و به دیگران می‌گوییم به ما بی حرمتی شده است! ولی وقتی به خدا بی حرمتی می‌شود اصلاً توجهی نداریم حداقل منزجر نمی‌شویم یعنی یک حالت انزجار از خود نشان نمی‌دهیم که نشان دهدما از این رفتار بدمان آمده!

درماه مبارک رمضان باید آمادگی به دست بیاوریم برای جنگیدن با شیطان

چه کسی این اغفال را انجام می‌دهد؟ همان دشمنی که از اول با خدا جنگید پس ازچندهزارسال ذکر و عبادت به جنگ با خداوندپرداخت یعنی اول بی ادبی را به خدا او انجام داد.گفت:"لاغوینهم اجمعین" همه را از رحمت تو دور ومنحرف می‌کنم! و تو به رحمت خود آنها را به بهشت بکشان " الْاِنْخِداعَ لِعَدُوِّکَ الشَّیْطانِ الرَّجیمِ " همه سعی مابایدبراین باشدکه آماده فهم جنگ با شیطان بشویم یعنی این چند ماه رجب ، شعبان و علی الخصوص ماه مبارک رمضان آمادگی به دست بیاوریم برای جنگیدن با شیطان و نفس اماره در طول زندگی مثلاً بعضی‌ها دو تا حرف که از پدرومادر می‌شنوند ناراحت می‌شوند می‌گذارند می‌روندچند روز هم حرف نمی‌زنندحالا این کمترین اتفاق است درصورتی که باید با نفس و شیطان بجنگی وبدان نفس، قوی‌تر از شیطان است. امیرالمومنین علیه السلام می‌فرماید " اَعدی عَدُوِّکَ نَفسُکَ الَّتِی بِین جَنبیک " ( بحار الانوار جلد 70 باب45) دشمن‌ترین دشمنان نفس توست که درکنار توست .

حضرت هر شب از این ماه با عظمت را برای عفو و بخشش مناسب می‌داند

جالب این جاست حضرت تمام دعا را فصل به فصل کرده و برای جداکردن هر فصل صلواتی آورده است " إِذَا کَانَ لَکَ فِی کُلِّ لَیْلَةٍ مِنْ لَیَالِی شَهْرِنَا هَذَا رِقَابٌ یُعْتِقُهَا عَفْوُکَ ..." یعنی؛"هرگاه در هر شب از شبهاى این ماه براى تو بندگانى باشد که عفو و بخشیدنت آنها را آزاد مى‏نماید، یا گذشتت ایشان را مىیبخشد پس ما بندگان را از آن بندگان قرار بده"،حالا یک عده فقط شب احیا می‌آیند و می‌گویند ما را از آتش جهنم آزاد کن ولی حضرت هر شب از این ماه با عظمت را برای عفو و بخشش مناسب می‌داند . البته در روایات هست که خداوند در دهه آخرماه مبارک بیشتر از شبهای دیگر می‌بخشد وآمرزش الهی در شب عید فطر بیشتر از همه شبهای دیگر است.در شب عید فطر که شب آخر و شب وداع با ماه رمضان است واقعا مرد می‌خواهد برای خود جهدی داشته باشد و حسابش را با خدا صاف کند.

یک لحظه فکر کنیم درطول روز چه کردیم ؟

چرا حضرت هر شب از این ماه با عظمت را طلب عفو و بخشش از خدا می‌کند؟ فقط چنددقیقه در فکر فرو برویم که در طول روز چه کارهایی برای خدا انجام دادیم؛ برای خدا دعا خواندیم؟ قرآن خواندیم ؟ خدمت به پدر ومادر کردیم؟ انگار نعوذبالله خدا کارهای طول روزمان را ندیده! امام زمان علیه السلام ندیده! آیاپیغمبر ندیده؟ یک لحظه به فکر فرو برویم حالا روایت می‌گوید " تفکر ساعهً " ولی من می‌گویم این را رقیق‌تر کنیم و یک لحظه الان فکر کنیم درطول روز چه کردیم ؟

بعضی هاعوض اینکه دراین ماه با زن و بچه و خانواده خود رفتارشان بهتر باشد بدتر بر خورد می‌کنند برای همین هم است ماه رمضان تمام می‌شود ولی خیلی‌ها بخشیده نمی‌شوند.

" اَوْیَهَبُها صَفْحُکَ فَاجْعَلْ رِقابَنا مِنْ تِلْکَ‏الرِّقابِ " یعنی یک عده هستند که گذشته آنها را بخشیدی. حضرت هم درخواست دارند که ایشان هم جز آن دسته باشند. ببین چطور دعا می‌کنند! واقعا بترسیم که حضرت برای نجات ما چه در خواستهایی دارند! ،عجیب نیست که صراط مستقیم از روی جهنم عبور می‌کند و همه می‌بینند حالا سرعت داشته باشیم یا آهسته عبور کنیم یا به پایین بیفتیم !

ماه رمضان هم، برای خود یار و طرفدار دارد یعنی عاشق دارد

" وَاجْعَلْنا لِشَهْرِنا مِنْ خَیْرِ اَهْلٍ وَ اَصْحابٍ " و ما را برای ماه رمضان از بهترین اصحاب و یاران قرار بده. معلوم می‌شود خود ماه رمضان هم یاروطرفدار دارد یعنی عاشق دارد. درشبهای آخر ماه رمضان که یک عده نمی‌آیند مناجات و خسته می‌شوند یک عده هم می‌نشینند و زار زار گریه می‌کنند خدایا هر چه امام زین العابدین علیه السلام می‌خواهد به ما هم عطا نما! حضرت آنقدر آقاست که اول برای ما خواسته بعد برای خودشان مثل مادرشان که امام حسن علیه السلام سوال کرد از سر شب تا به حال همه همسایه‌ها را دعا کردی پس ما چی ؟ اگرحضرت زهراسلام الله علیها آن همسایه‌ها را دعا کرد که یکی شان هم خوب نشدند اگر ما همسایه هستیم که ان شا الله خوب شویم.

 




:: بازدید از این مطلب : 1630
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه