نظر آیت‌الله بهاء‌الدینی درباره آیت‌الله بهجت

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 33
:: باردید دیروز : 1242
:: بازدید هفته : 1973
:: بازدید ماه : 7305
:: بازدید سال : 45080
:: بازدید کلی : 648564
نویسنده : گمنام
شنبه 6 خرداد 1391

به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین «کاظم صدیقی» امام جمعه تهران در مراسم بزرگداشت آیت‌الله بهجت‌(ره) که شب گذشته در مسجد جامع ازگل برگزار شد، اظهار داشت: حقیقتا رحلت مرجع بزرگ، مظهر صفات پروردگار متعال و عبد صالح خدا آیت‌الله بهجت(ره) داغی است که هرگز از جان‌های دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) زایل‌شدنی نیست.

وی با اشاره به عبارت «اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمة لا یسدها شی» گفت: این خلا در جان مسلمانان به وجود آمد و جای خالی آیت‌الله بهجت پرشدنی نیست از این رو به امام عصر(عج)، حوزه‌های علمیه، شیعیان و تمام ارادتمندان این عالم عزیز تسلیت همیشگی دارم.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با قرائت آیه «وَإِذْ قَالَ رَبُّکَ لِلْمَلاَئِکَةِ إِنِّی جَاعِلٌ فِی الأَرْضِ خَلِیفَةً» تصریح کرد: در ارتباط با هدف خلقت، خداوند متعال عالم را برای آدم و انسان را برای خودش خلق کرد و انسان به این دنیا آمد تا حجا‌ب‌های میان خود و خدایش را کنار زده و آینه و نماینده خداوند منّان شود.

وی ادامه داد: انسان موجودی است که در اثر بندگی می‌تواند مظهر قدرت خداوند شده و در کرسی «کن فیکون» استقرار یابد همچنین او می‌تواند مظهر علم الهی نیز قرار گیرد و آنچه را بوده، هست و خواهد شد را در آینه ربوبیت الهی تماشا کند که از این مقام در قرآن کریم به مقام «شهادت» یاد شده است.

*شهدا مواهب «عند ربهم» را مستقیما از خدا دریافت می‌کنند

حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به آیه «شَهِدَ اللّهُ أَنَّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ وَالْمَلاَئِکَةُ وَأُوْلُواْ الْعِلْمِ قَآئِمَا بِالْقِسْطِ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ» شهادت خدا بر وحدانیت و یگانگی خویش، شهادت ملائکه که ملکی جز خدا ندارد و جز خداوند را نمی‌بیند لذا هویت ملَک همان اجرای دستورات الهی است و از این رو هر ملکی در وجود خویش، خدا را نشان را می‌دهد و هر یک از ما محفوف به ملائکه هستیم.

وی یادآور شد: ملک، کاری الهی می‌کند و مجرای فعل حق تعالی است که آنها پس از خداوند مقام شهادت را دارا هستند اما قرآن کریم گروه سومی را یاد می‌کند «وَأُوْلُواْ الْعِلْمِ قَآئِمَا بِالْقِسْطِ»؛ صاحبان علمی که قیام به قسط کردند و وجودشان با عدالت قرین است آنان نیز شاهدان بعدی به شمار می‌روند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه کشتگان راه خدا، گلگون‌کفنان جبهه‌ها براساس روایات اسلامی، شهید نامیده شده‌اند، اظهار داشت: در قرآن کریم از شهدا به عنوان مقتول یاد شده است؛ «وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» از کسانی که در راه خدا به قتل رسیده‌اند، نه تنها زبان نیاوردید که آنها مرده‌اند بلکه هرگز این گمان در ذهن و تخیل افراد هم نباید ورود پیدا کند که شهدا مرده‌اند و خداوند متعال در آیات قرآن، نفی موت از شهدا کرده‌ است.

وی افزود: شهدا «عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» هستند یعنی هیچ ملکی همانند شهدا به خداوند نزدیک نیست لذا کسی که به شهادت می‌رسد تمام فاصله‌های غیر او با پروردگار عالمیان از بین می‌رود و تمام حجاب‌ها مرتفع می‌شود و آنچه نادیدنی است را می‌بیند و مواهب «عندربهم» را مستقیما از ذات احدیت دریافت می‌کند.

* آیت‌الله بهجت فقط بنده خدا بود

حجت‌الاسلام صدیقی گفت: در سوره مبارکه «کهف» آیاتی است در زمینه کسی که خداوند از او نام نبرده است اما هر کسی بوده صاحب ولاء و اهل باطن بوده است که خداوند متعال موسی را به ایشان متصل کرده است «فَوَجَدَا عَبْدًا» آن خصوصیتی که قرآن او را نسبت به حضرت موسی ولایت می‌دهد، آنچه برای او شهود است برای موسی غیب است قرآن کریم از آن به عنوان حضرت خضر یاد نکرده است بلکه می‌گوید «فَوَجَدَا عَبْدًا مِّنْ عِبَادِنَا».

وی در خصوص آیه 65 سوره «کهف» توضیح داد: این عبد، جز بندگی هیچ آرم و نشانه‌ای ندارد؛ اما بعضی از افراد، عبدالرحمان، عبدالغفار، عبدالستار، عبدالکریم و ... هستند و به تناسب مراحلی که از اسماء حسنی الهی به بندگان خدا می‌رسد اشخاص در آن خصلت شاخص می‌شوند همانند کسی که از خداروزی گرفته است عبدالرزاق، کسی که مریض است و شفا گرفته است عبدالشافی نامیده می‌شود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با قرائت آیه ابتدایی سوره مبارکه «اسراء» تصریح کرد: خداوند متعال در این آیه، پیامبرش را عبد صفات خویش فرض نکرده است «سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَى بِعَبْدِهِ» لذا این بنده، عبدالکریم، عبدالرحمان و عبدالستار نیست؛ بلکه عبدالله و بنده اوست که هیچ جهتی او را محدود نمی‌کند در زندگی او هیچ چیزی غیر از بندگی وجود ندارد.

وی در بخش بعدی سخنان خود به مقام عرفانی و ملکوتی آیت‌الله بهجت (ه) اشاره کرد و گفت: مرحوم آیت‌الله بهجت نسبت به دایره علما پیش از خود، سِمت خاتم‌العرفا و خاتم ‌الفقها العارفین را دارد. همچنین دست غیبی از دوران کودکی و نوجوانی همراه ایشان بوده است به طوری که این عالم وارسته چیزهایی را در نماز مشاهده می‌کرد و فکر می‌کرد که آنچه را که او در نماز مشاهده می‌کند همگان آن را می‌بینند اما این گونه نبود!

*آیت‌الله بهجت، ثروت‌مند‌ترین مردم از نظر معرفت و عبودیت در زمان خودش بود

حجت‌الاسلام صدیقی افزود: مرحوم آیت‌الله بهاء‌الدینی(ره) اهل ذکر و ریاضت نبود اما چشم برزخی داشت و اهل تشرف بود و مکاشفاتی هم داشت. ایشان آیت‌الله بهجت (ره) را ثروت‌مند‌ترین مردم از نظر معرفت و عبودیت در زمان خویش می‌دانست.

وی یادآور شد: مسئله‌ای که از همه بیشتر در تاریخ حیات زندگی‌ آیت‌الله بهجت(ره) برجسته است آن است که ایشان یک متکلم به معنای واقعی کلمه بود و تحقیقات کلامی وسیعی داشت؛ به طوری که در مباحث امامت امیرالمومنین (ع) و سایر ائمه معصوم (ع) جزو افراد نادر به شمار می‌رفت.

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: رمز موفقیت آیت‌الله بهجت(ره) در میان تمام برجستگی‌ها این بود که غیر از بندگی خدا چیز دیگری در زندگی ایشان وجود نداشت و همواره رضای الهی را مدنظر داشت و چون عبد خدا بود خداوند نیز رحمتش را بی‌واسطه در اختیارش قرار داد.

وی گفت: آیت‌الله بهجت(ره) علاوه بر اینکه جزو متکلمان نامدار به شمار می‌رفت فقیهی بود که فقهای نامدار دوران عمر خویش را همگی دیده بود و «شهید مطهری» متبلور اندیشه‌های این مرد بزرگوار بود همچنین مرحوم آیت‌الله بهجت(ره) مدرسی ذی‌فنون در زهد و از علمای راسخین فی‌العلم بود.

وی به بیان یکی دیگر از برجستگی‌های شخصیتی آیت‌الله بهجت(ره) پرداخت و عنوان کرد: آیت‌الله بهجت (ره) بیش از هر چیز بنده بود و از این رو بر روی سنگ قبر ایشان «العبد» نوشته شده است او فقط بنده بود لذا در سوره کهف عبد مطلق مطرح می‌شود و ‌آیت‌الله بهجت(ره) این گونه بود.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: آیت‌الله بهجت(ره) مظهر اطاعت، رحمت، مرد بیدار و سیاست‌مداری بود که عرفانش او را از امور مسلمین منقطع نکرده بود لذا شاگردانش را علیه طاغوت داغ می‌کرد، همچنین نسبت به حفظ انقلاب حساسیت فوق‌العاده‌ای داشت.
 



:: موضوعات مرتبط: مـــردان خــــدا , ,
:: برچسب‌ها: رایه الهدی , حجت الاسلام صدیقی , امام جمعه تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 2182
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه