حقایقی تکان دهنده درباره فرقه «عرفان کیهانی»

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 56
:: باردید دیروز : 258
:: بازدید هفته : 2254
:: بازدید ماه : 7586
:: بازدید سال : 45361
:: بازدید کلی : 648845
نویسنده : گمنام
پنج شنبه 11 خرداد 1391
حقایقی تکان دهنده درباره فرقه «عرفان کیهانی»

 

فردا- فرقه انحرافی «عرفان کیهانی» فعالیت خود را از ابتدای دهه ۱۳۸۰ پایه‌گذاری کرده است و عوامل اصلی این فرقه در قالب دوره‌های آموزشی فعالیت خود را آغاز کردند. سپس با تربیت افرادی به عنوان «مستر» به صورت ‎هرمی در شهرهای مختلف فعالیت خود را گسترش داده‌و به سرمایه‌ کلانی نیز دست ‌یافتند. مبنای عرفان حلقه را مباحث ماتریالیستی و دیالکتیکی تشکیل می‌دهد و براساس ادعای سرکرده این فرقه (محمد علی طاهری) هیچ فردی نمی‌تواند به خدای واقعی از طریق معصومین علیهم السّلام و قرآن دست یابد و حتی نمی‌تواند عاشق خدا شود.

مبنای تضاد دیالکتیکی از اصلیترین مبانی این دیدگاه بوده و هر آن‌چه وجود دارد قطعاً درون خود ضد خود را نیز پرورش داده و با کمک شناسایی ضد یک چیز می‌توان اصل آن را شناسایی کرد. بر همین مبنا شعور و ضد شعور، ماده و ضد ماده، ‌ آگاهی و ضد آگاهی، عرفان و ضد عرفان و... این‌گونه شناخته می‌شود.

این فرقه انحرافی شبه‏ عرفانی، عرفان را دنیایی بدون ابزار معرفی می‌کند و با تأمل در این نکته می‌توان دریافت که نظریات ماتریالیستی عمق پیچیده‌ای در این فرقه دارد. سرکرده ۵۵ ساله این فرقه مدعی است که آن‌چه را می‌گوید در دوران جوانی و از طریق کائنات و جهان هستی به یکباره دریافت کرده و در این باره از هیچ فردی نکته‌ای نیاموخته و کتابی نیز در این باره نخواندهو معلمی نداشته است. محمد علی طاهری سرکرده فرقه انحرافی «عرفان کیهانی» که تاکنون در کسب مدرک دیپلم نیز ناتوان بوده دارای مدرک دریافت دکترای افتخاری از کشورهای مختلف است!

با وجود اینکه گمان می‌رفت کلیت این تشکیلات از بین رفته است، هفته گذشته در اصفهان ۷ نفر از مستر‌های این گروه که اقدام به برگزاری کلاس‌های غیر قانونی کرده بودند که حین برگزاری کلاس توسط نیروی انتظامی بازداشت شدند. نکته مهم در این میان اینکه دو نفر از این مس‌تر‌ها مواد مخدر (شیشه) به همراه داشته‌اند. همین امر بهانه‌ای شد برای این امر که گفتگویی را با دکتر«امیر مهدی حمیدی» کار‌شناس فرهنگی که مدتهای مدیدی بر تفکر و عملکرد این گروه مطالعاتی داشته است ترتیب دهیم:

* برای سوال نخست بهتر است از این امر شروع کنیم پرونده طاهری سرکرده این گروه در چه مرحله‌ای است؟

پرونده ایشان در مرحله تجدید نظر است و پس از چهار جلسه محاکمه در زمستان سال گذشته، ۶ و ۷ بند اتهامی داشت که همگی اثبات شد جز دو مورد که بحث ترور و افساد فی الارض بود که اگر ثابت شود حکم او سنگین می‌شود. ۲ ترور در سال‌های قبل توسط منتسبین به این گروه انجام شده که البته منجر به قتل نشده است. یکی از قربانیان آن‌ها شکایت خود را پس گرفت و گفت بخاطر توجه اهل بیت شفا یافتم و کنار کشید. اما نفر بعدی شکایت را پس نگرفت و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد. در بررسی‌ها مشخص شد ۲ نفری که ترور شدند قبل از آن در تشکیلات طاهری بوده‌اند و بعد‌ها جدا شدند و به همین خاطر احتمال می‌رود مورد غضب قرار گرفته باشند.

*چرا به گروه طاهری فرقه گفته می‌شود؟

آن‌ها همه ویژگی‌های یک فرقه را دارند، فرقه رهبر خود خوانده و خود انتصاب می‌خواهد که طاهری این چنین بود، جذب و عضوگیری هرمی وجود دارد، فرقه تبیین جهان خاص می‌خواهد، همچنین ارتباط تشکیلاتی با افراد خود به صورت منسجم داشت.
از ویژگی فرقه حرکات غیر قانونی است که این چنین نیز هستند. زوایای پنهان کار آن‌ها هم نفوذ، جمع آوری خبر و... است. در فعالیت‌های اقتصادی هم وارد می‌شوند و درآمدهای کلان و ارتباط با خارج از کشور هم دارند. الان نفر دوم تشکیلات خانم نیرومنش پس از یک سال زندگی در ترکیه به آمریکا رفته و از آنجا مریدان را هدایت می‌کند!

* ارتباط با خارج به چه نحوی بود؟

در کانادا، هلند، فرانسه، آلمان و استرالیا دفتر داشتند و فعالیت‌های خود را به طور وسیع دنبال می‌کردند. طاهری در نوروز سال ۸۹ سفر دوره‌ای در اروپا داشت و سپس به ایران برگشت و در ۲۹ فروردین دستگیر شد.

* نوع اعتقادات طاهری تنها دلیل دستگیری او بود؟

خیر؛ او بخاطر اندیشه‌اش دستگیر نشده، اگرچه تبلیغ کردند که بخاطر تفکرش دستگیر شده اما اینچنین نبود. دستگیری او بخاطر ترور‌ها، دخالت در درمان بدون مجوز وزارت بهداشت، کلاس‌های غیر قانونی و بدون مجوز و برقراری کلاس‌های فرادرمانی با ادعای عرفانبود. او مربیان خود را با لقب «فرادرمانگر» به بستر بیماران می‌فرستاد و مدعی بود که روش‌هایشان بدون دارو و موثر است! زیرا با خارج کردن ویروس‌های غیر ارگانیک از بدن بیماران، آن‌ها می‌توانند شفا پیدا کنند.

در عین حال آن‌ها ذهن «فراکل نگر» را تبلیغ می‌کردند. ادعای درمان همه بیماری‌ها با نظر و روش شبه عرفانی داشتند و به مخالفان خود «باند مافیایی دارو» اطلاق می‌کردند. این در حالی است که در دانشگاه هیچ واحدی تحت عنوان فرادرمانی نداریم و اساسا این امر ریشه علمی هم ندارد. اما آن‌ها این کار خود را علمی می‌دانند و آزمایش‌های اولیه خود را به جای حیوان روی انسان انجام می‌دادند که در موارد متعدد به روان پریشی افراد منجر شد. آن‌ها در مواجه با این امر (یعنی روانپریشی) فرد به او می‌گفتند که شما در مرحله «برون ریزی» هستید و به مرحله خوبی رسیده‌اید. جالب است که اصلا نمی‌گویند که این مرحله چقدر طول می‌کشد. زندگی افراد به هم می‌خورد، اما آن‌ها اصلا به آن اهمیتی نمی‌دهند و فرد مجبور می‌شود به پزشک متخصص مراجعه کند.

* محتوای این کلاس‌ها به چه نحوی بود؟


نوع کلاس‌ها به گونه‌ای بود که بی‌اعتنایی به خانواده را ترویج می‌کرد. شاکیان خصوصی بسیاری هم از این بابت وجود داشت. متاسفانه برخی فکر می‌کنند حکومت در حال مبارزه با یک فکر واندیشه است اما یک سری سئوال وجود دارد که مریدان هیچ‌گاه نتوانستند برای آن پاسخ ارائه کنند. سئوال این است که شما چرا می‌گویید مهندس یا دکتر طاهری در حالی که وی دیپلم هم ندارد؟ پاسخ می‌دهند که پیامبران هم بعضا بی‌سواد بودند!! وقتی در پاسخ به این سئوال ماموریت الهی پیامبران و ختم نبوت گوشزد می‌شود، دیگر جوابی ندارد. البته وی ادعای پیامبری هم کرده و گفته که از سوی جبرئیل به من وحی شده است. او می‌گوید نیازی به درس خواندن ندارم ولی ادعا دارد که در ترکیه درس خوانده است، سه سال در ترکیه بوده اما معلوم نیست چه می‌کرده و هیچ سندی مبنی بر تحصیل نامبرده در دانشگاه‌های ترکیه ارائه نداده و اسم دانشگاهی هم که می‌گوید غلط تلفظ می‌کند.

*یعنی این دارودسته یک فرقه عرفانی صِرف هستند؟

اصلا عرفان نیست. می‌گوید من فرادرمانی را بر اساس «عرفان ایرانی» شکل دادم که درآخر هم مشخص نشد عرفان ایرانی چیست. یعنی تعریفی از عرفان ایرانی ندارند و شاید هم چیزی شبیه می‌ترائیسم را قبول داشته باشند.

این فرقه یک جزوه تبیین جهان دارد که برگرفته از کابالیسم است. کابالیسم عرفان فردی و معاد شیطان را مطرح می‌کند، طاهری می‌گوید که شیطان معلم اول ماست که‌‌ همان تعریف کابالیسم است. شیطان را ملک تضاد می‌داند و می‌گوید خدا ماموریت تضاد را به شیطان داده که این هم مبتنی بر مفاهیم کابالالیستی و عرفان یهودی است. در بحث‌های شبه عرفانی می‌گوید خدا شیطان را گول زد! اول گفت غیر من را سجده نکن بعد گفت سجده کن. اینچنین خدا خواست شیطان را از نزد خود دور کند! یک بحثی دارد که خدا شیطان را اغوا کرد که اساسا به «کفر» نزدیک است. سه تن از مراجع عظام حکم ارتداد برای وی صادر کرده‌اند. تیمی منتخب از مراجع کتب، جزوات و سی دی‌های وی را در ۲ ماه ملاحظه دقیق کردند و در پاسخ به استفتا بازپرس، حکم ارتداد و افساد فی الارض وی را صادر کردند. او حتی در کلاس‌های خود می‌گفت قرآن با خودشت تناقض دارد، پیامبر (عظیم الشان اسلام) نمی‌دانسته که چی می‌نویسد.


* عدم جلوگیری از تشکیلی این کلاس‌ها چه پیامدهایی می‌توانست به همراه داشته باشد؟

اگر جلوی این تشکیلات گرفته نمی‌شد چیزی شبیه بهاییت ایجاد می‌شد. او تکه بزرگ از یک پازل برای «بهائیت نو» بود. شواهدی وجود دارد که وی با سرویس‌های امنیتی غرب ارتباطاتی داشته است. بار اول که از زندان بیرون آمد جریانی به راه افتاد که به او دکترای افتخاری می‌دادند؛ ۲ دکترا از ارمنستان، و آذربایجان و... این مدارک در رشته «طب مکمل» بودند. حالا پشت این قضایا چه کسانی هستند فعلا بماند.

* طاهری ارتباطی هم با سیاسیون داشت؟

طاهری سابقه سیاسی دارد. وی یک بار اوایل انقلاب بازداشت شد و از منزل وی کتاب‌های مارکسیستی کشف شد. در حیطه سیاسی افرادی از منتسبین فرقه در جریان فتنه حضور داشتند. در بازجویی‌ها وی می‌گفت ما سیاسی نیستیم ولی مسلما افراد او در فتنه بوده و خود او اساسا جمهوری اسلامی را قبول ندارد چراکه در پاسخ به اینکه چرا مجوز قانونی برای خود نگرفته‌ای می‌گوید باید مثل گالیله حرکت کنیم!

ایشان مدعی مبدع برخی چیز‌ها است. مثلا می‌گوید «موسیقی برگردان» را من ابداع کردم، یعنی موسیقی را برعکس پخش می‌کنیم تا بفهمیم شیطانی است یا رحمانی. می‌گوید که برگردان صدا از نیت فرد خبر می‌دهد.

وقتی به او گفته می‌شود که تو مبدع این امر نیستی و اساسا چه حقی داری که نیت خوانی کنی؟ جوابی ندارد. اطرافیانش هم صدای یکدیگر را ضبط می‌کردند و با برعکس کردن آن نیت خوانی می‌کردند!

همچنین مدعی است «در سال ۲۰۱۲ دنیا زیر و رو می‌شود که این امر نشانه‌ای از انطباق فکر او با مبانی عرفان‌های پوچ غربی است. او می‌گفت برای مقابله با این امر یک راه وجود دارد که آن راه هم پیش من است، راهش فرادرمانی است و» سایمنتولوژی «که بنیانگزارش من هستم! در حالی که وی به هیچ وجه مبدع این موضوع نیست.

* برخوردهای امنیتی با او چگونه بوده است؟

کتاب‌های او با اوهام و خیالات یک عده را اسیر خود کرده است. وزارت اطلاعات در شهرستان‌ها تشکیلات زیادی را که منتسب به او بود شناسایی کرد. در تهران نیز نیروهای امنیتی کل تشکیلات وی را شناسایی کردند. حلقه اول هم بازداشت شدند اما خبرهایی هست که برخی کلاس‌های آن‌ها مخفیانه در جریان است.

* نکته دیگری در باره سرکرده این گروه مانده که بگویید؟

طاهری وضعیت مالی خوبی داشت. او می‌گفت ۵۰ هزار تومان بابت کلاس‌ها می‌گرفتیم و بدین طریق درآمدزایی داشتیم. در حالی که مطالعات ما چیزی بیشتر از این را نشان می‌دهد. او چند واحد مسکونی و زمین، دفا‌تر متعدد و گردش حساب‌های میلیاردی داشت. این امر در واقع خصلت همه فرقه هاست که در ابتدا عقیدتی هستند و سپس اشاعه‌های اقتصادی و سیاسی مشاهده می‌شود. او در برخی مکان‌های فرهنگی، رسانه‌ای و... افرادی را جذب خود کرده که این اقدام منجر به این می‌شد که مثلا کل نامه‌هایی که در وزارت بهداشت و حراست آنجا به مکان‌های مختلف در خصوص عملکرد وی زده می‌شد، یک نسخه‌اش هم در اختیار طاهری قرار می‌گرفت! جالب اینجاست که VOA و BBC هم گزارش‌هایی از اینگونه اقدامات ارائه داده‌اند.
نکته مهم دیگر این است که خانم شهناز نیرو منش مسئول کمیته عرفان این فرقه که در حال حاضر آمریکا است، با رادیو کوچه و شبکه اندیشه که به بهاییت اختصاص دارد مصاحبه داشته است و تبلیغاتی به راه انداخته.

* طاهری در رمالی و جادوگری هم دست داشته است؟

او می‌گفت برای پاکسازی ویروس‌های منفی پیش من بیایید. هر نوع طلسم را باطل می‌کنم. از ایشان انواع و اقسام طلسم‌های کاغدی، بدلی و سنگی جمع آوری شده که قرار بوده باطلشان کند. همه را نگه داشته تا نمایشگاهی به نام» نیروهای منفی «دایر کند!! در حالی که اساسا نه از طلسم سر رشته دارد و نه رمز و رموز این کار را می‌داند. فقط برای جذب و اغفال این کار را انجام داده است. وی به شدت خودشیفته است و خود را جدای از دیگران می‌داند. هیچ نبوغی هم ندارد. فقط توانسته یک سری حرف‌های پر طمطراق بگوید که این حرف‌ها هیچ زیربنای دینی و اسلامی ندارد.



:: موضوعات مرتبط: اجـــتماعــــــی , فـــــــــرهنـگی , ,
:: برچسب‌ها: عرفان حلقه , عرفان کیهانی , طاهری , فرقه انحرافی , محدعلی طاهری ,
:: بازدید از این مطلب : 2427
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
مطالب مرتبط با این پست
بزرگترین کمبود فرهنگی از دید آیت الله مصباح
بخش مهمی از مطالب ابن عربی در "فتوحات مکیه"مربوط به حضرت حجت (عج) است
رحیم‌پور ازغدی:از مدارس ما مدیران رشوه‌گیر بيرون مي آيند
رایة الهدی
آیت الله جوادی آملی: چیزی بنام مکتب ایرانی نداریم - رایة الهدی
استخاره در امر ازدواج
ماجرای قرآنی به خط امام حسین(ع) که به دست رهبر انقلاب رسید
آیت‌الله جوادی آملي: فرد بی‌حجاب بیمار است
حجت الاسلام پناهیان :ما وارد دوران مسابقه برای رعایت تقوا شده‌ایم
تأثیر قرآن و دعا بر فضای امتحانات دانشگاهی

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه