رونمایی از ۴قبۀگلدسته حرم امامین جوادین

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 174
:: باردید دیروز : 506
:: بازدید هفته : 2620
:: بازدید ماه : 7952
:: بازدید سال : 45727
:: بازدید کلی : 649211
نویسنده : گمنام
پنج شنبه 10 ارديبهشت 1394

۴ قبه گلدسته حرم امامین جوادین با همت ستاد بازسازی عتبات عالیات در روز ولادت حضرت جوادالائمه(ع) رونمایی شد.

حسن پلارک در مراسم رونمایی از 4 قبه گلدسته حرم امامین جوادین با بیان اینکه این قبه‌ها در تهران توسط هنرمندان ایرانی ساخته شده است گفت: ساخت 4 گلدسته طلا برای حرم امامین جوادین آغاز شده است که ساخت این 4 گلدسته مجموعاً 2 میلیارد تومان هزینه می‌برد.

وی افزود: این قبه‌های گلدسته‌ها 4 متر ارتفاع دارند و در آن 280 خشت به کار رفته است که پس از رسیدن به کربلا طلاکاری و نصب می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه دو پروژه دیگر در حرم امامین جوادین در حال اجرا است گفت: 2 صحن صاحب‌الزمان و امام رضا (ع) که هر کدام با متراژ 60 هزار متر مربع در حرم امامین جوادین در حال ساخت است همچنین طلاکاری ایوان باب‌المراد، تعویض درهای طلای حرم و کاشی کاری و آیینه کاری صحن‌ها نیز به پایان رسیده است.

پلارک با بیان اینکه بزرگترین پروژه جهان اسلام ساخت صحن حضرت زهرا (س) به مساحت 220 هزار متر مربع در عتبات در حال انجام است گفت: ساخت این صحن تا یک سال و نیم آینده تمام می‌شود و همچنین پروژه ساخت صحن عقیله‌ بنی‌هاشم را در دستور کار داریم که اولین گام توسعه حرم امام حسین (ع) به حساب می‌آید و این صحن حد فاصل خیمه‌گاه تا باب‌القبله به مساحت 69 هزار متر مربع زیربنا در 4 طبقه است.

وی ادامه داد: در 10 سال گذشته حدود 600 میلیارد تومان از نذورات و هدایای مردم خرج شده و هزار میلیارد تومان آن باقیمانده است که در پروژه‌های دیگر استفاده خواهد شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به فعالیت‌های این ستاد در 10 سال گذشته گفت: در 10 سال گذشته 156 پروژه تمام شده است همچنین تقریباً کل ضریح‌ها، کل درهای فرسوده حرم‌، آیینه کاری‌ها ، سیستم‌های تاسیساتی حرم‌ها عوض شده است. همچنین توسعه‌های جزیی در حرم حضرت علی (ع) و مسقف کردن صحن قدیم حرم امام حسین (ع) را داشتیم.

 

منبع:فارس




:: بازدید از این مطلب : 2177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه