محتوا و تاثیر صیحه آسمانی چیست؟

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 77
:: باردید دیروز : 2
:: بازدید هفته : 1006
:: بازدید ماه : 8986
:: بازدید سال : 46761
:: بازدید کلی : 650245
نویسنده : گمنام
شنبه 3 مرداد 1394

امام زمان(عج) ناجی انسانیت و انسان‌هاست. وی با ظهور خود عدالت را در کل جهان برقرار خواهد کرد. این حکومت و این ظهور اما در پهنه تاریخ به عنوان یک رویداد خواهد بود و از این رو ظهور دارای علائم و نشانه‌هایی است که با مروری بر روایات می‌توان با آن‌ها آشنا شد.
هر رویداد تاریخی بر سلسله‌ای از اتفاقات قرار دارد به این معنا که قبل از هر اتفاق مهمی برخی از حوادث تاریخی ظهور آن رویداد را از پیش خبر می‌دهند، اگر آخر‌الزمان در تاریخ روی خواهد داد که روی خواهد داد، برخی از حوادث علائم آن می‌توانند باشند.
علائم حتمی ظهور را خروج سیّد خراسانی و یمانی، ندای آسمانی مبنی بر حقّانیت حضرت مهدی(ع)، شهادت نفس زکیّه و فرو رفتن سپاهیان سفیانی در منطقة بیداء (بیابان بین مدینه و مکّه) دانسته‌اند، اما مراد از صیحه آسمانی چیست؟

صیحه آسمانی چیست؟
در لغت عرب مراد از صیحه، صدای بلند و فریاد است. وقتی گفته می‌شود صیحه آسمانی از این رو مراد صدایی است که از آسمان فرو می‌آید. صیحه صدایی معمولی نبوده و بسیار بلند است و برخی آن را موجب ناراحتی خوانده‌اند. صیحه در قرآن نیز آمده است و در سوره هود آیه ۶۷، حجر ۷۳ و عنکبوت آیه ۴۰ می‌توان این واژه را دید.

صیحه آسمانی، خضوع دشمنان
در یک روایت از امام صادق(ع) نشانه صیحه آسمانی خضوع دشمنان خوانده شده است. در این روایت عمر‌بن‌حنظلة می‌گوید: شنیدم که امام صادق(ع) می‌فرمود: «پنج نشانه پیش از قیام حضرت قائم صورت خواهد گرفت: صیحه آسمانى، خروج سفیانى، فرو رفتن (لشکر سفیانى در بیداء)، کشته شدن نفس زکیه، خروج یمانى». من عرض کردم: قربانت اگر یکى از خاندان شما پیش از وقوع این نشانه‏ ها خروج کند، با او همراه شویم؟ فرمود: «نه». و چون فردا شد این آیه را براى آن حضرت خواندم: «إِنْ نَشَأْ نُنَزِّلْ عَلَیْهِمْ مِنَ السَّماءِ آیَةً فَظَلَّتْ أَعْناقُهُمْ لَها خاضِعِینَ: اگر بخواهیم بر ایشان آیه و نشانه‌اى از آسمان نازل کنیم که گردن‌هایشان در مقابل آن خاضع گردد». به حضرت عرض کردم: آیا این نشانه همان صیحه آسمانى است؟ فرمود: «آگاه باش! که اگر آن باشد گردن دشمنان خدا در برابرش خاضع گردد».

محتوای صیحه آسمانی
در روایتی دیگر حمد بن مسلم می‌گوید از امام باقر(ع) شنیدم می‌فرمود: «... و منادى از آسمان فریاد می‌زند به این‌که حق با قائم و شیعیان او می‌باشد،...». از این رو محتوای صیحه آسمانی که موجبات تسلیم دشمنان و خضوع ایشان را در پی خواهد داشت، اعلام حق بودن شیعیان و معرفی امام زمان(ع) خواهد بود. همچنین در خصوص محتوای صیحه آسمانی در کمال الدّین روایت شده است که از امام باقر علیه السلام فرمود: «ندا می‌کند منادی از آسمان که فلان بن فلان اوست امام و نام او را می‌برد».
همچنین در باره‌ اینکه ندای آسمانی چه می‌گوید ندای آسمانی می‌گوید: «ای گروه مردم! امیر شما فلان است و این،‌ آن مهدی است که پر می کند زمین را از عدل و داد ، چنانچه پر شده از ظلم و ستم». علاوه بر معرفی امام زمان(ع) معرفی رسالت تاریخی آن حضرت نیز از جمله محتویات صیحه آسمانی خواهد بود.

زمان صیحه آسمانی
زمان صیحه آسمانی نیز معلوم شده است. در روایات ما شیعیان از ائمه معصومین نقل گردیده که چه هنگام باید انتظار وقوع صیحه را کشید که ما به برخی از آن‌ها اشاراتی خواهیم داشت. امام باقر(ع) در این‌باره می‎فرمایند: «مردم شرق و غرب به اختلاف می‌گرایند. اهل قبله (مسلمانان) نیز دچار اختلاف می‌شوند. مردم از ناامنی به شدّت رنج می‌برند و این چنین روزگار سپری می‌شود تا منادی آسمانی ندا سردهد. چون بانگ آسمانی را شنیدید بشتابید.»
از سویی دیگر در روایات خبر از دو ندا داده شده است که یکی نشانه قیام امام زمان(ع) بوده که آن را جبرئیل سر خواهد داد و دیگری از سوی شیطان خواهد بود که گویا این ندای دوم همان خروج سفیانی شیطان صفت است. امام باقر علیه السلام در فرازی از یک روایت بلند بالا در بیان علائم و کیفیت ظهور چنین می فرمایند: «به ناچار این دو صیحه پیش از قیام قائم(عج) شنیده خواهد شد؛ یکی از آسمان که صدای جبرئیل امین است و دیگری از زمین که صدای شیطان لعین است».

منبع:ایکنا

 

 




:: بازدید از این مطلب : 2639
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه