اظهارات علامه مصباح يزدي در دیدار با تعدادی از مدیران و کارکنان وزارت اطلاعات

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 159
:: باردید دیروز : 258
:: بازدید هفته : 2357
:: بازدید ماه : 7689
:: بازدید سال : 45464
:: بازدید کلی : 648948
نویسنده : گمنام
یک شنبه 14 خرداد 1391

 

عضو مجلس خبرگان رهبري با تأكيد بر اينكه امتحان الهي براي كساني كه با سرنوشت جامعه سروكار دارند، سنگين‌تر و دشوار‌تر است گفت: بنده بيش از 60 سال تجربه سياسي و اجتماعي داشته و از نزديك شاهد تحولات زيادي بوده‌ام، اما با وجود اين تجربه، در فتنه 88 هرگز احتمال هم نمي‌دادم كه چنين افرادي كه سال‏ها در خدمت انقلاب اسلامي بوده‌اند وحتي از امام (ره) حكم‌هايي دريافت كرده بودند، در آخر پيري دست به توطئه براي براندازي نظام بزنند.

آيت‌الله مصباح يزدي در ديدار با تعدادي از كاركنان و مديران وزارت اطلاعات با بیان اینکه درستي كارهاي اختياري انسان مرهون شناخت صحيح اوست، ادامه داد: شناخت‌ها انواع مختلفي دارند كه هر انساني با توجه به تصميم‌گيري‌هاي خود در ابعاد فردي و اجتماعي، سعادت يا شقاوت خود را رقم مي‌زند و حتي اين شناخت‌ها منجر به پذيرفتن مسئوليت‌هاي اجتماعي توسط فرد مي‌شود.

رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) اظهار داشت: پس از انقلاب سعي شد تا سطح معلومات و فرهنگ جامعه در همه زمينه‌ها ارتقا پيدا كند، ولي هنوز تا حد مطلوب فاصله زيادي داريم، چرا كه حتي بنيادي‌ترين مسائل انقلاب براي بسياري از مسئولين سطح بالاي كشور شناخته نشده است وحتي اگرشعارهايي مي‌دهند، در عمل، گرايش‏شان به اين شعارها سطحي است.

وي با بیان اینکه از آغاز تاريخ زندگي بشر تاكنون همواره قدرت در جوامع در حال تغيير و دست به دست شدن بوده است، ادامه داد: نگاهي گذرا به تاريخ كشورها و كشور خودمان اين مسأله را روشن كرده و آيات قرآن نيز مؤيد صحت اين گفتار است.

به گفته این عضو مجلس خبرگان رهبری در تاريخ اسلام نيز چنين چيزي وجود داشته و هنوز پيامبر (ص) دفن نشده بود كه عده‌اي به فكر گرفتن قدرت و رسيدن به حكومت افتادند.

وی با یادآوری آياتی از قرآن كريم، اين تغيير حكومت‌ها و جابجايي قدرت‌ها را سنت الهي دانست و افزود: اين جابجايي قدرت‌ها در واقع امتحان الهي براي سنجش افراد و گروه‌هاست، هرچند خداوند به عملكردها عالم است، اما خواسته تا افراد خودشان سرنوشتشان را رقم بزنند.

علامه مصباح يزدي با تاکید بر اينكه همه افراد حتي پيامبران مورد آزمايش قرار مي‌گيرند، ادامه داد: پيروزي انقلاب اسلامي نيز امتحان الهي است و هركس در اين انقلاب مقام بالاتري داشته باشد، امتحان وي دشوارتر و مسئوليتش سنگين‌تر است.

وي افزود: مردمي كه داراي پستی پايين‌تر در انقلاب هستند، مسئوليت كمتر و امتحان ساده‌تري نيز دارند و خداوند نيز راحت‌تر آنها را به خاطر اشتباهاتشان عفو مي‌كند، اما كساني كه داراي مسئوليت‌هاي مهم‏تري هستند، از آن جهت كه كوتاهي آنها در سرنوشت جامعه تأثير دارد، مسئوليت بيشتر و امتحان دشوارتري خواهند داشت و لغزش آنها به راحتي مورد عفو قرار نمي‌گيرد.

استاد اخلاق حوزه علميه قم شناخت صحيح و جهت دادن اراده و انگيزه به سمت حق را مهمترين عوامل تعيين رفتار انسان برشمرد و خاطر نشان كرد: گاهي انسان از روي هوي و هوس، تصميم مي‌گيرد و سپس سعي مي‌كند توجيهي براي آن پيدا كند، در حالي‏ كه انسان بايد ابتدا دلايل را بررسي و راه صحيح را ـ هرچند مخالف تمايلاتش باشد ـ انتخاب كند.

عضو خبرگان رهبري ادامه داد: بعد از گذشت بيش از سه دهه از انقلاب اسلامي، برخي از مسئولين هنوز منصب ولايت‌فقيه را دكاني براي روحانيون مي‌دانند و باور ندارند كه ولايت فقيه، منصبي الهي است و حتي گاهي ولايت‌فقيه را به عنوان رقيبي براي خود تلقي مي‌كنند.

عشق به امام و رهبري و انقلاب مي‌تواند منشأ تصميم‌گيري‌هاي صحيح باشد

وي با اشاره به تأثير گرايش‌ها در تصميم‌گيري‌ها ادامه داد: گاهي گرايش‌هايي مانند عشق به امام و رهبري و انقلاب مي‌تواند منشأ تصميم‌گيري‌هاي صحيح باشد و در مقابل، گاهي عشق به مقام و شهرت و ثروت مي‌تواند سبب تصميم‌گيري‌ها و انجام كارهاي باطل شود.

علامه مصباح يزدي با بيان اينكه گاهي انسان حاضر است براي رسيدن به شهرت، از دين و حتي دنيا بگذرد، ادامه داد: چنين تهديدهايي براي تصميم‌گيري‌هاي انسان وجود دارد، لذا بايد توجه داشت كه اگر انگيزه در تصميم‌گيري، رضاي خدا باشد، همه كارها عبادت و اگر انگيزه " من" باشد، پيروي از شيطان است.

وي با تأكيد بر اينكه امتحان الهي براي كساني كه با سرنوشت جامعه سروكار دارند، سنگين‌تر و دشوار‌تر است، ادامه داد: بنده بيش از 60 سال تجربه سياسي و اجتماعي داشته و از نزديك شاهد تحولات زيادي بوده‌ام، اما با وجود اين تجربه، در فتنه 88 هرگز احتمال هم نمي‌دادم كه چنين افرادي كه سالها در خدمت انقلاب اسلامي بوده‌اند و حتي از امام (ره) حكم‌هايي دريافت كرده بودند، در آخر پيري دست به توطئه براي براندازي نظام بزنند.

این استاد برجسته حوزه خطاب به حاضران ادامه داد: هيچ كس سعادت و بهشت ما را تضمين نكرده است و خداوند اكنون شما را در اين مسئوليت قرار داده است تا مورد امتحان قرار گيريد.

علامه مصباح يزدي با تأكيد مجدد بر شناخت صحيح و انگيزه خدايي ادامه داد: هم در زمينه معارف بنيادي و هم در زمينه مسائل روز، بايد شناخت خود را افزايش دهيم و در مسائلي كه نمي‌دانيم، ازمتخصصين اين امر پيروي كنيم.

وي با بیان اینکه در شناخت وظايف فردي بايد به مرجع تقليد رجوع كرد، افزود: در خصوص احكام و مسائل اجتماعي روز بايد نظر ولايت‌فقيه را پيروي كرد و اصلا وجود ولايت‌فقيه نيز به همين دليل است، اما برخي خود را در حد ولايت‌فقيه مي‌دانند و اهميت نظر خودشان را معادل نظر ولايت‌فقيه قلمداد مي‌كنند.

عضو خبرگان رهبري ادامه داد: اگر به ولايت‌فقيه اعتقاد داريم، بايد اطاعت از وي را در دستور كار خود قرار دهيم و وتضادها و تنش‌ها و سليقه‌هاي شخصي را كنار بگذاريم.

وي با بيان اينكه محور فعاليت غرب، جنگ نرم است، بر لزوم شناسايي و تبيين شيوه‌هاي جنگ نرم توسط وزارت اطلاعات تأكيد و خاطر نشان كرد: فروپاشي شوروي به وسيله جنگ نرم صورت گرفت و همين نقشه را براي از پا درآوردن انقلاب اسلامي نيز كشيدند كه به بركت حضرت امام(ره) و فداكاري مردم مخلص، خداوند انقلاب را حفظ كرد و دشمنان آن را روز به روز رسواتر كرد.

استاد اخلاق حوزه علميه با اشاره به اينكه همه امور در دست خداست و ما تنها ابزار امتحان هستيم، ادامه داد: توكل بر خدا و توسل به اولياي الهي بهترين عامل براي استقامت در مسير صحيح است.

تقدیر علامه مصباح از حجت الاسلام قرائتی

عضو خبرگان رهبري همچنین در دیدار با جمعي از دست اندركاران مركز تخصصي مهدويت هدف دشمن را نه تصاحب نفت و ممانعت از هسته‌اي شدن ايران، بلكه گرفتن دين جوانان عنوان کرد و ادامه داد: حضرت امام (ره) اين مسأله را به خوبي دريافت، اما اگر وظايف بر اساس تقسيم كار مشخص شود، تنها قشري كه وظيفه حفظ مرز ايمان جوانان را دارد، روحانيت است

بنا بر گزارش پايگاه اطلاع رساني آثار حضرت آيت‌الله مصباح يزدي، رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) در این دیدار از حجت الاسلام قرائتي به دليل اهتمام و احياي بسياري از امور بر زمين مانده تقدیر کرد.

علامه مصباح همچنین در پاسخ به سخنان يكي از حاضران مربوط به اينكه تنها هدف نظام اسلامي بايد تحقق زمينه ظهور حضرت مهدي(عج) باشد، به دعاي امام سجادعلیه‏‌السلام اشاره كرد و گفت: حضرت امام سجادعلیه‏‌السلام خدا را شكر مي‌كند از اين جهت كه در زمان حكومت اسلامي زندگي مي‌كند، يعني با وجود اينكه در زمان ايشان حكومت اسلامي به دست صاحبان اصلي خودش اداره نمي‌شد، باز هم ايشان ابرازخرسندي از حضور در جامعه اسلامي دارند.

وی ادامه داد: اگر دوران حاضر را با تمام دوره‌هاي تاريخ تشيع مقايسه كنيم، درمي يابيم كه هرگز چنين شرايطي وجود نداشته كه به اين ميزان وسايل، ابزار و امكانات و داوطلب براي پرداختن به امور ديني فراهم باشد، لذا بايد قدردان اين نعمت بزرگ الهي باشيم و نعمت وجود حضرت امام(ره) و رهبري كه جانشين شايسته ايشان هستند را فراموش نكنيم.

این استاد برجسته حوزه با بيان اينكه در طول تاريخ اسلام برقراري حكومت اسلامي به طور كامل محقق نشده ابراز داشت: تنها در چند سال كوتاه، حضرت علي علیه‏‌السلام حاكميت را در دست داشتند و با وجود اينكه همين زمان كوتاه بهترين نمونه حكومت در تاريخ انسانيت بوده است، مشاهده مي‌كنيد چه اختلافاتي به وجود آمد و زمان زيادي از اين حكومت نيز صرف جنگ شد.

نبايد انتظار داشت همه مسائل به صورت آرماني و مطابق اسلام باشد

علامه مصباح يزدي با بيان اينكه زماني با ظهور حضرت حجت(عج) حكومت اسلامي كامل محقق خواهد شد، ادامه داد: در شرايط امروز كشور نيز نبايد انتظار داشت همه مسائل به صورت آرماني و مطابق اسلام باشد، چرا كه هر قدمي در راه اسلام برداشته شود، شياطين جن و انس چندين قدم بر خلاف آن بر مي‌دارند.

وي با اشاره به تجربه شياطين در طول تاريخ ادامه داد: اگر انسان در نظام اسلامي توقع داشته باشد كه همه رفتارها اسلامي باشد و هيچ خطا و تخلفي صورت نگيرد، سريع سرخورده و مأيوس مي‌شود، چرا كه در طول تاريخ، اجراي كامل اسلام در جامعه‌اي سابقه نداشته است.

عضو خبرگان رهبري با اشاره به نعمت عظيم انقلاب اسلامي خاطر نشان كرد: چه زماني از تاريخ را سراغ داريد كه بيش از 70 ميليون انسان تحت رهبري يك روحاني باشند، آنهم با محبوبيت و محبتي كه خداوند در دل مؤمنان نسبت به او قرار داده است.

وي تاکید بر لزوم شكر نعمت عظيم نظام اسلامي گفت: بايد نيازهاي نظام اسلامي را نسبت به جامعه آرماني اسلام بسنجيم و با اولويت بندي، نيروها و امكانات خود را در جهت رفع اين نيازها بسيج كنيم.

علامه مصباح يزدي يكي از اين نيازها را مهدويت دانست و خاطر نشان كرد: در بحث مهدويت علاوه بر اينكه در جهت ايجابي به صورت كامل كار نشده است، دشمنان نيز در جهت سلبي بسيار تلاش كرده‌اند و اين امور تكليف ما را هم در زمينه تحقيق و اثبات، و هم در زمينه پاسخ به شبهات شياطين سنگين‌تر مي‌كند.

استاد اخلاق حوزه علميه با اشاره به اينكه بايد توجه داشت که تنها نياز نظام اسلامي بحث مهدويت نيست، ادامه داد: نبايد توقع داشت به خاطر درك اهميت يكي از اين نيازها، بقيه مشكلات و نيازها كنار گذاشته شوند و بايد با توجه به اولويت آنها در زمينه تحقيق، تبليغ، نويسندگي و كارهاي هنري به فعاليت پرداخت.

کمبود نیروی انسانی یکی از مشکلات اساسی برای کار فرهنگی

وي با اشاره به كمبودها براي كار در زمينه فعاليت‌هاي فرهنگي گفت: يكي از مشكلات اساسي ما براي كار در امور ديني در همه زمينه‌ها، كمبود نيروي انساني است.

عضو خبرگان رهبري كمبود مديريت را يكي ديگر از مشكلات در جامعه و به ويژه در حوزه‌هاي علميه دانست و ادامه داد: كشورهاي ديگر اهميت مديريت را بسيار بهتر از ما درك كرده‌اند، لذا آمريكا براي گسترش نفوذ خود در ايران، اقدام به راه‌اندازي دانشگاه مديريت در ايران كرد، در حاليكه ما بعد از گذشت 33 سال از انقلاب اسلامي فعاليت شاياني براي تربيت مدير انجام نداده‌ايم.

وي با اشاره به وجود نيازهاي مختلف جامعه اسلامي و لزوم فعاليت در زمينه‌هاي مختلف مانند وهابيت، بهائيت، عرفان‌هاي كاذب و بحث‌هاي ماترياليستي ادامه داد: بسياري از نامه‌ها و سؤالاتي كه به دست ما مي‌رسد، ناظر به انكار ماوراء الطبيعه و خداوند هستند و از سويي مكتب نئوماركسيسم با توجه به شرايط اقتصادي غرب در حال شكل گيري است كه بايد در اين زمينه فعاليت شود و نمي‌توان توقع داشت تنها به بحث مهدويت پرداخته شود.

استاد اخلاق حوزه علميه با بیان اینکه هويت ما با مهدويت شكل مي‌گيرد، ادامه داد: روحانيت به معناي سربازي براي امام زمان(عج) است كه اگر آن را حذف كنيم چيزي براي روحانيت نمي‌ماند و هرچند موضوع مهدويت در كنار ديگر موضوعات مورد نياز قرار مي‌گيرد، اما اين موضوع، حداقل براي ما به عنوان روحاني، از اولويت خاصي برخوردار است.

وي هدف دشمن را نه تصاحب نفت و ممانعت از هسته‌اي شدن ايران، بلكه گرفتن دين جوانان دانست و ادامه داد: حضرت امام (ره) اين مسأله را به خوبي دريافت، اما اگر وظايف بر اساس تقسيم كار مشخص شود، تنها قشري كه وظيفه حفظ مرز ايمان جوانان را دارد، روحانيت است.

اگر ديگران در تخصيص اعتبار و بودجه وظيفه خود را انجام ندادند، تكليف از ما ساقط نمي‌شود

علامه مصباح يزدي ادامه داد: حتي اگر ديگران در برنامه‌ريزي، تخصيص اعتبار و بودجه وظيفه خود را انجام ندادند، تكليف از ما ساقط نمي‌شود و بايد در حد توان به وظيفه خود عمل كنيم.

استاد فلسفه اسلامي ضمن تبريك به دست اندركاران مركز تخصصي مهدويت به خاطر توفيق الهي براي گام نهادن در اين مسير به حاضران توصيه كرد: در زمينه تحقيق بايد به اتقان مباحث توجه داشت و اگر مسائلي غير قطعي و رواياتي ظني نيز وجود داشت، با بيان ضريب اتقان آنها ارائه شود و مسائل قطعي و يقيني در كنار مسائل مشكوك قرار داده نشود.

وي ادامه داد: بايد در مواردي كه با عمل مردم سروكار دارد، حساس‌تر باشيم كه خوشبختانه چنين مسائلي را با دلايل قريب به يقين مي‌توان اثبات كرد.

عضو خبرگان رهبري با اشاره به نمونه‌هايي از بركت نظام اسلامي گفت: به خاطر يك روايت مجهول يا تضييع حق شخصي خود در موردي خاص يا وجود مشكلي در نظام اسلامي، نبايد اصل نظام اسلامي را با چنين اهميتي كه در عالم بي‌نظير است زير سؤال ببريم.

وي با یادآوری مثال‌هايي تصریح کرد: اينكه دجال يك چشم داشته باشد يا دو چشم، در اعتقاد و رفتار مردم تأثير نخواهد داشت، اما پاسخ به اين سؤال كه كار كردن در اين نظام اسلامي، آيا مثل كاركردن در دستگاه اميرالمؤمنينعلیه‏‌السلام است يا دستگاه معاويه، در اعتقاد و رفتار مردم بسيار مهم و تأثيرگذار است، لذا بايد بسيار حساس بود.

سیدحسن نصرالله الگوی ولایت‌مداری است / عشق ملت به امام پایان‌ناپذیر است

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی همچنین در دیدار با جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه عشق مردم به امام خمینی پایانی ندارد، گفت: سیدحسن نصرالله الگوی ولایت‌مداری است.

آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار کرد: خداوند به مسلمانان فرموده است گمان مبرید که همه ایمان‌آورندگان، همواره در این راه ثابت‌قدم خواهند ماند.

به گزارش فارس، این عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بسیاری افراد از صدر اسلام تاکنون با پیامبر و امام بودند اما بعدها فاصله ایجاد کرده و مسیر خود را جدا ساختند.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه گروه‌های مختلفی از جمله مارکسیست‌ها در سرنگونی شاه دخالت داشتند گفت: این گروه عقیده داشتند که مارکسیسم مکتبی است که دارای گفتمان مخصوص به خود است.

حتی برخی روحانیون امام را تنها وسیله‏ای برای سرنگونی شاه می‏دانستند

وی با اشاره به گروه‌های ملی‌گرا و دیگر احزاب شرکت‌کننده در انقلاب بیان داشت: حتی برخی از طلاب و روحانیون نیز به مکتب‌های دیگری اعتقاد داشتند و امام خمینی(ره) را تنها وسیله‌ای برای سرنگونی شاه می‌دانستند.

علامه مصباح یزدی با بیان اینکه در صدر اسلام نیز چنین وضعیتی وجود داشت ابراز کرد: سلسله امویان که خود را جانشین پیامبر معرفی کردند از دشمن‌ترین دشمنان اسلام و حضرت محمد(ص) بودند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: دشمنان گمان می‌کردند که بعد از رحلت پیامبر(ص) به دلیل اینکه ایشان فرزند پسری ندارد، قدرت به آنها منتقل می‌شود و طایفه بنی‌امیه به خلافت می‌رسند به طوری که صریحاً بیان می‌داشتند که مدتی است بنی‌هاشم با قدرت بازی کرده‌اند و اکنون باید از چنگ آنها دزدیده شود و این قدرت مانند توپی است که باید دست به‌دست شود و این، نگرش آنها به اسلام بود.

وی با اشاره به نقشه‌های بنی‌امیه برای به دست گرفتن خلافت گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید "گمان نبرید که اگر قدرت یافتید، اسلام از بین رفته است بلکه ما کسانی را برسر کار می‌آوریم که آنها را دوست داریم و آنها نیز خداوند را دوست دارند".

آیت الله مصباح یزدی عنوان داشت: دوست داشتن خدا دارای علایمی است و نمی‌توان بدون دلیل آن را به کسی نسبت داد.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه نزول انبیا به منظور نشان دادن عزت انسانی به افراد بشر صورت گرفته است اظهار کرد: عزت‌خواهی امری فطری محسوب می‌شود و این امر از کودکی در انسان وجود دارد.

نصرالله می‏گوید ما منتظر امر رهبری نیستم، هرکاری که احتمال دهیم مورد رضایت ایشان است انجام می دهیم

وی افزود: کسانی که امام خمینی(ره) را شناخته و به وی عشق می‌ورزیدند، منتظر گفتار او نمی‌ماندند بلکه هر آنچه را که امام به آن تمایل داشت با سر به سمت آن حرکت می‌کردند و امروز نیز چنین افرادی در گوشه و کنار جهان وجود دارند که یکی از آنها سیدحسن نصرالله است که خود می‌گوید ما منتظر امر رهبری نیستیم بلکه هر آنچه را که احتمال بدهیم آیت‌الله خامنه‌ای دوست دارد انجام می‌دهیم.

علامه مصباح یزدی با اشاره به ویژگی‌های چنین افرادی گفت: این افراد درمقابل دوستی و محبتی که نشان می‌دهند، با دشمنان مخالفتی عمیق دارند زیرا دشمنان به بهانه وحدت، قصد ریشه‌کن کردن اسلام را دارند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دوستان خدا نسبت به مؤمنان خاضع و خاشع هستند بیان داشت: نرمش ناپذیری و مقاومت درمقابل دشمنان و نیز جهاد در راه خدا از دیگر خصوصیات آنهاست.

وی تصریح کرد: دوستان خدا هرگاه که احساس کنند خطری اسلام را تهدید می‌کند، از آبرو و جان و مال خویش گذشته و آرزو می‌کنند که در راه خدا جهاد کنند و این مسئله را برای خود افتخار می‌دانند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دوستان خدا دارای ویژگی‌های دیگری نیز هستند گفت: هنگامی که فرزند کسی شهید شود و دشمنان، والدین خود را شماتت کنند چندان تأثیری در انسان نمی‌گذارد اما ملامت دوستان به دلیل انجام وظیفه، بسیار دردناک است و آخرین امتحان برای مجاهدان، همین مسئله محسوب می‌شود.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز کرد: به بیان قرآن، مجاهدان در راه خدا از هیچ ملامتی نمی‌هراسند و راهی را که تشخیص داده‌اند، تا آخر ادامه می‌دهند زیرا رضایت خداوند برای آنها اهمیت دارد.

وی با اشاره به وقایع صدر اسلام افزود: در سوره «منافقون» آمده است که سردسته منافقان قسم یاد کرد در هنگام بازگشت به مدینه، مسلمانان را از این شهر بیرون براند.

برخی افراد حتی پشت سر پیامبر(ص) نماز می‌خواندند اما مخالف اسلام بودند

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: فتنه 88 مسئله جدیدی در طول تاریخ نیست و این مسئله از صدر اسلام وجود داشته است به طوری که برخی افراد حتی پشت سر پیامبر(ص) نماز می‌خواندند اما مخالف اسلام بودند.

استاد برجسته حوزه علمیه با تاکید بر پیروزی نهایی به دست مستضعفان و پابرهنگان گفت: انبیا، پیروان آنها و حزب خداوند در قرآن به عنوان پیروزمندان واقعی و نهایی معرفی شده‌اند بنابراین پیروزی در نهایت به صالحان و یاران حق تعلق خواهد داشت ضمن اینکه مشخصات این افراد نیز در قرآن ذکر شده تا دیگران نیز برای عضویت در جمع یاران امام زمان(عج) به آن تمسک جویند.

وی بیان داشت: برای اینکه جزو یاران ولی عصر(عج) باشیم باید ابتدا خداوند را دوست داشته و در مراحل بعد در مقابل دوستان خدا خاشع و در برابر دشمنان، سرسخت باشیم و علاوه بر این، تحت تأثیر شماتت‌های ملامت‌گران قرار نگیریم.

چرا امام فرمودند "یاران من در گهواره هستند"

علامه مصباح یزدی تصریح کرد: من در پیشگاه خداوند شهادت می‌دهم که ملت ایران از مصادیق بارز این آیه شریفه هستید زیرا با وجودی که سال‌ها از رحلت امام خمینی گذشته، گویی همین امروز از دنیا رفته‌اند که این عشق و علاقه در میان شما دیده می‌شود.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه ملت ایران وفادارترین امت هستند گفت: امام خمینی در این زمینه فرمودند «یاران من در گهواره هستند» و این کلام دارای نکته‌ای دقیق است که بسیاری به آن توجه نمی‌کنند.

وی افزود: امام خمینی(ره) قصد داشت با این جمله به همگان بفهماند که جریان و خط انقلاب تمام شدنی نیست ضمن اینکه این نکته نیز استفاده می‌شود که اعتماد ایشان به یاران آینده، بیش از یاران حاضر در کنارشان بوده است.



:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , امامت و ولایت , ,
:: بازدید از این مطلب : 2004
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه