اگرهمه کارهای گذشته خودرا بنگریم و ازرفتار بدمان توبه و استغفار کنیم ولی آن بلا رفع نشود امتحان است

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 10
:: باردید دیروز : 41
:: بازدید هفته : 2249
:: بازدید ماه : 7581
:: بازدید سال : 45356
:: بازدید کلی : 648840
نویسنده : گمنام
یک شنبه 1 بهمن 1396

حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد، استاد حوزه علمیه قم در اجتماع زائرین حرم حضرت معصومه (س) در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) گفت: با بیان اینکه انسان به اندازه ریز یا درشت عمل خوب یا بد خود جزا یا پاداش آن را می بیند.

وی با اشاره به اینکه هیچ برگی بی اذن خدا به زمین نمی افتد و اتفاقی صورت نمی گیرد به نقل حکایتی پرداخت و بیان کرد: بزرگی می فرمود در بازار می رفتم که شیطان مرا وسوسه کرد که به نامحرم نگاه کنم و من یک نگاهی کردم اما سریع سرم را پایین انداختم و استغفار نمودم و رفتم، در مسیر ناگهان حیوانی عبور می کرد که یک لگدی به من زد که نزدیک بود بدجور زمین بخورم، وقتی خدمت استادم رسیدم گفتم چرا این حیوان ناخواسته به من در خیابان لگد زد! استادم در جواب گفت به خاطر اینکه تو به نامحرم نگاه کردی و اگر نگاهت را بر نمی داشتی بدتر از آن به سرت می آمد. پس بدانید در عالم هیچ برگی بی اذن خدا به زمین نمی افتد و اتفاقی صورت نمی گیرد.

علت برخی گرفتاری ها گناهان گذشته ما

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آیه 30 سوره شوری که می فرماید: « وَ ما أَصابَکُمْ مِنْ مُصیبَةٍ فَبِما کَسَبَتْ أَیْدیکُمْ وَ یَعْفُوا عَنْ کَثیر» گفت: بعضی ها دستاورد این آیه شریفه  هستند. آنچه ناهمواری و سختی به سر ما می آید تمام آنها دستاورد اعمال ما است، منتهی ما تشخیص نمی دهیم که مشکل از کجا بوده است؟ بدانید که این بیماری یا این فقر و مشکل بر اثر دستاورد اعمال ما است.

وی ادامه داد: اما اگر همه کارهای گذشته خود را بنگریم و از رفتار بدمان توبه و استغفار کنیم ولی آن بلا رفع و آن مشکل حل نشود دیگر این بلا امتحان الهی است و مربوط به اعمال ما نیست بلکه خدا می خواهد ما را امتحان کند تا به رشد معنوی برسیم.

این استاد حوزوی افزود: ما نباید نسبت به دیگر کسانی که زمین خورده اند و گرفتارهستند از پیش خود قضاوت کنیم، اما در مورد خودمان اگر در مشکلی فرو رفتیم می توانیم به گذشته و اعمال خود رجوع و کنجکاوری کنیم که چه کار و عمل بدی انجام داده ایم که اینجا گرفتار شدیم؟ اما در برابر دیگران حق قضاوت و تحقیر آنها را نداریم.

علت بلا و گرفتاری مومن و ظالم

حجت الاسلام فرحزاد با بیان علت اینکه چرا مومن و ظالم دچار بلا و گرفتاری می شوند، گفت: بدانید همه ما در کلاس بلا و گرفتاری و امتحان حاضر خواهیم شد، اما بین افراد خیلی تفاوت وجود دارد. خداوند آدم های ظالم و بی ادب را چوبشان می زند تا آزارشان به دیگران نرسد و آنها را ادب می کند، ولی مومن اگر گرفتار شود به خاطر این است که خدا می خواهد با این بلا او را تربیت کند و یا گوش مالی نموده تا او بیدار شود و به نحوی این گوش مالی و گرفتاری مومن کفاره گناهان او است.

وی ادامه داد: برای بزرگان هر جا پیش آمد بدی رخ می داد، آنها سریع گذشته خود را بررسی می کردند که در گذشته آیا کار خطایی انجام داده اند؟ یا دل کسی را شکسته اند؟ اینجاست که انسان نسبت به خطای گذشته خود باید توبه و استغفار کند.

در مقام گرفتن ظلم ظالم تر نشوید

این کارشناس دینی رسانه ملی با بیان اینکه برخی برای جلوگیری از ظلم، ظلم بدتر می کنند، اظهار کرد: ما در بسیاری از موارد می بینیم برخی می خواهند جلوی ظلم را بگیرند اما ظلمی بدتر مرتکب می شوند. خیلی جاها انسان مظلوم واقع می شود اما در مقام گرفتن حق از ظالم هم بدتر می شود.

وی ادامه داد: مثلا شما در خانه صد هزار تومان گم کردید و به شما ظلم شده که پولتان گم شده است و می آید می گویید نکند در منزل خانمم، یا بچه ها، یا مهمان آن را برداشته باشند! شما چند نفر را به خاطر صدهزار تومان به ناحق دزد کردید اما بعدها پولتان پیدا می شود و آن هم جایی بوده که خودتان گذاشته اید و کسی هم آن را برنداشته است.

حجت الاسلام فرحزاد افزود: اگر کسی به هر نحوی شما را اذیت کرد و ظلمی به شما نمود، در گرفتن حق باید خیلی مراعات کرده و زیاده روی نکنید و آبروی کسی را نبرید و بی گناهی را هم متهم نکنید. اگر دیدید یک روحانی یا یک پزشک تخلفی کرد شما حق ندارید بگویید همه روحانیون و همه پزشکان خلافکار هستند! این تهمت زدن همه جرمش خیلی سنگین تر است، و شما نمی توانید به خاطر یک نفر به همه نسبت گناه را بدهید.

از آه مظلوم بترسید

حجت الاسلام فرحزاد با بیان اینکه از آه مظلوم بترسید، گفت: از امام حسن مجتبی (ع) پرسیدند فاصله آسمان تا زمین چقدر است و حضرت فرمودند به اندای یک ناله، یک آه، یک دعای مظلوم است که به سرعت فاصله زمین تا آسمان را طی می کند. بدانید که از دعاهایی که سریع مستجاب می شود دعای مظلوم است و مراقب باشید به مظلوم ظلم نکنید که او آه و ناله نکشد.

توصیه آیت الله قاضی در لحظات آخر عمرشان

این استاد حوزوی با اشاره به بخشی از وصیت مرحوم آیت الله قاضی گفت: سرور اهل معنا و عرفان حضرت مرحوم آیت الله سید علی قاضی طباطبایی، استاد بزرگوار مرحوم آیت الله بهجت (ره) لحظات پایانی عمرشان جملاتی گفته بودند، که یکی از جملات ایشان که سه بار آن را تکرار کردند این بود: « والله، والله، والله، سعی کنید در زندگی خود کسی را نرنجانید و از آه مظلوم بترسید و مواظب باشید آه مظلوم پشت سرتان نباشد ».

وی ادامه داد: سعی کنید هیچ کس از دست ما نرنجد خصوصا نزدیکان ما و حتما مراقب باشید در زندگی خود همسرتان، فرزندتان، همسایه، رفیق، دوست یا زیر دست خود را آزاری ندهید که آه بکشد، گاهی یک آه مظلوم ما را آتش می زند.

حجت الاسلام فرحزاد اظهار کرد: استادمان مرحوم دولابی می فرمودند اگر افرادی می خواهند حکومتشان حفظ شود، باید افرادی مطمئن را به عنوان بازرس ویژه به زندانها بفرستند و در زندان بگردند که زندانی مظلومی در گوشه ای از زندان ناحق زندانی نشده باشد. اگر یک انسان بی گناه در گوشه ای آه بکشد روی کل مملکت اثر وضعی دارد تا حدی که اگر یک پیرمرد و پیرزنی در پشت یک کوه و در روستایی نماز بخوانند و خطایی هم نکرده باشند، نماز آنها به خاطر این آه مظلوم بالا نمی رود.

چکار کنیم در رحمت و برکات الهی روی ما باز شود؟

این استاد حوزوی با بیان اینکه چکار کنیم که درب رحمت و برکات الهی روی ما باز شود، گفت: تا باورهای دینی ما محکم نشود، تقوا در جامعه پر رنگ نشود مشکلی حل نخواهد شد. باید مشکل را از داخل خودمان حل کنیم تا رحمت و برکت الهی نصیبمان شود. و قرآن هم در آیه 7 سوره اعراف می فرماید: « وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُری‏ آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَیْهِمْ بَرَکاتٍ مِنَ السَّماءِ وَ الْأَرْضِ ».

وی ادامه داد: یکی از راه های باز شدن در رحمت خدا و گشایش امورات توبه و استغفار و سپس تقوا پیشه کردن است. اگر ما به توصیه قرآن عمل کنیم و ایمان و تقوا را در زندگی خود پیاده کنیم و حلال و حرام خدا را رعایت کنیم، درب های گشایش و رحمت خدا نیز به روی ما باز می شود و به تعبیر من خدا آنقدر به ما خواهد داد که نتوانیم آن را جمع کنیم.

حجت الاسلام فرحزاد با اشاره به توصیه ای از مرحوم آیت الله بهاء الدینی به کسب تقوا اظهار کرد: مرحوم آیت الله بهاءالدینی می فرمود حداقل این تقوا را چهل روز تجربه کنیم و یک دوره چهل روزه حداقل گناه نکنیم و تقوا داشته باشیم، حداقل یک دوره 40 روزه یا شش ماه این تقوا را تجربه کنیم و بدانیم که قطعا تغییر خواهیم کرد و اثر آن را هم خواهیم دید.

وی ادامه داد: یک روز کسی خدمت آیت الله بهاءالدینی رسید و گفت چکار کنم وضعم رو به راه شود؟ ایشان هم یک جمله فرمودند و گفتند حقه بازی و بازیگری را کنار بگذار. ما نباید چند چهره و حقه باز باشیم، پشت سر فرد بدش را بگوییم ولی جلوی رویش خوب او را بگوییم، این اخلاق خوب نیست.

این استاد حوزوی افزود: کسی که تقوا در زندگی داشته باشد، خدا هم او را کمک می کند و نمی گذارد او در چاله های زندگی بیفتد و او را نجات می دهد و همین طور به او رزق و روزی، عافیت، آرامش می دهد.

................................
منبع:ابنا




:: بازدید از این مطلب : 1082
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه