دستیابی ایران به علم درمان بافت‌های سرطانی

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 142
:: باردید دیروز : 258
:: بازدید هفته : 2340
:: بازدید ماه : 7672
:: بازدید سال : 45447
:: بازدید کلی : 648931
نویسنده : گمنام
دو شنبه 18 ارديبهشت 1391

به گزارش مشرق به نقل از فارس،حلما خداوردی پژوهشگر طرح تولید پرتو دارو برای درمان بافت‌های سرطانی ، در مورد پژوهش‌های دانشکده مهندسی دانشگاه امیرکبیر گفت: پژوهشگران دانشکده مهندسی هسته‌ای و فیزیک به دانش فنی تولید پرتو داروی نئودیمیوم 140 برای درمان برخی بافت‌های سرطانی و استفاده در تصویر برداری با دستگاه پت (PET) دست یافتند.

وی افزود: این دارو در مقایسه با پرتوداروی متداول "ید 125" کمتر است که باعث می‌شود نئودیمیوم 140 بافت‌های سالم اطراف بافت سرطانی را تخریب نکند و امکان استفاده از آن در غده های کوچک فراهم کند.

خداوردی نیمه عمر بالا را از دیگر برتری‌های نئودیمیوم 140 ذکر کرد و اظهار داشت: کاربرد دیگر نئودیمیوم 140 در تهیه مولدهایی است که در تشخیص به کمک دستگاه تصویربرداری دقیق PET به کار می‌روند.

این پژوهشگر طرح بیشترین کاربرد این پرتودارو را در پرتودرمانی داخلی ذکر کرد و درباره روش تولید آن گفت: در مرحله اول با استفاده از نرم افزارهای ویژه‌ای واکنش بهینه انتخاب شد و ماده اولیه به صورت قرصی شکلی درآمده و در پولک‌های آلومینیومی قرار گرفت.

وی افزود: این ظرف سپس به دستگاه شتاب دهنده سیکلوترون منتقل و در آنجا به مدت یک و نیم ساعت زیر بمباران با پروتون قرار گرفت تا آماده انتقال به سلول داغ و جداسازی شیمیایی شد.

خداوردی نشان دارو سازی ماده پرتوزا و تبدیل آن به پرتودارو را مرحله بعدی ذکر کرد و گفت: این ماده به نمونه‌های موش تزریق و سپس در فاصله 1، 2 و 4 ساعت با کمک دوربین گاما، تصویربرداری انجام شد.

وی بیشترین تجمع ماده را 2 ساعت پس از تزریق آن در کبد، کلیه و طحال ذکر کرد و افزود: پس از 4 ساعت بیشترین تجمع پرتودارو در محل بافت سرطانی دیده شد.

این طرح در قالب پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی هسته‌ای به راهنمایی حسین آفریده، محمدرضا عبودزاده و فضائلی و با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی و پزشکی هسته‌ای کرج انجام شده است.



:: موضوعات مرتبط: علم و فنــاوری , ,
:: برچسب‌ها: سرطان , درمان , رایة الهدی البرز , رایة الهدی ,
:: بازدید از این مطلب : 2666
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه