رونق اعتكاف؛ ثمره اعتقادي استقامت مردم ايران

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 107
:: باردید دیروز : 26
:: بازدید هفته : 2331
:: بازدید ماه : 7663
:: بازدید سال : 45438
:: بازدید کلی : 648922
نویسنده : گمنام
دو شنبه 6 خرداد 1392

 سي و چهار سال مقاومت و استقامت مردم ايران بر سر آرمان‌هاي خود، علاوه بر عرصه‌هاي سياسي و اقتصادي و نظامي، در عرصه اعتقادي هم دستاورد داشته است كه استقبال پرشور عموم مردم خاصه جوانان از مراسم اعتكاف يكي از اين دستاوردهاي اعتقادي است.

به گزارش رجانيوز، سه روز آسماني اعتكاف 92 هم ديروز تمام شد و اعمال ام داوود پايان بخش ميهماني سه روزه خداي كريم بود. غروب يكشنبه وقتي صداي اذان مغرب از ماذنه‌ها بلند شد، ملائكه به بدرقه ميهمانان ويژه خدا صف كشيدند تا معتكفان خانه او را با سلام و صلوات راهي كنند.

 

امسال هم شور و شوق اعتكاف از چند روز مانده به ماه رجب آغاز و بساط ثبت نام در مساجد مختلف بر پا شده بود. از مسجد گوهرشاد كه هزاران نفر براي اعتكاف در آن ثبت نام مي‌كنند و اميدوارانه به انتظار قرعه كشي مي‌نشينند تا شايد جزو 130 نفري باشند كه اسمشان در مي‌آيد و مساجد دانشگاه‌هاي معروف كه هميشه خيلي بيش از ظرفيتشان معتكف دارند بگير تا مساجد محله‌هاي مختلف شهر كه غالبشان براي اعتكاف برنامه ريزي كرده بودند، همه و همه در اين سه روز حال و هواي متفاوتي داشتند.

 

سي و چهار سال از انقلاب گذشته است؛ سي و چهار سال است كه جمهوري اسلامي در كنار همه هجمه‌هاي اقتصادي و سياسي و... با انواع هجمه‌هاي فرهنگي و اعتقادي روبروست. هجمه‌هايي كه حاصلش شده است همين بد‌حجابي و برخي معضلات فرهنگي ديگر كه در خيابان‌ها ديده مي‌شود و همين برخي را به اشتباه انداخته است كه از دين گريزي جوان‌ها حرف بزنند. اما فضاي اجتماعي ايران واقعيت‌هاي ديگري هم دارد كه علي رغم مهم بودن كتر مورد دقت قرار گرفته است.

 

اما سه روز مياني ماه رجب نشانه خوبي است كه استقامت مردم ايران ثمره‌هاي اعتقادي هم داشته است. سالانه ده‌ها هزار جوان ايراني كه خيلي‌هايشان هم نخبه و تحصيل‌كرده و دانشجو هستند صف مي‌كشند تا معتكف شوند. مساجد شهر پر مي‌شود از جوان‌هايي كه قرار بود دين گريز باشند، قرار بود از يك نماز خشك و خالي هم فرار كنند چه رسد به اختصاص سه روز براي نماز و روزه و قرآن و دعا و...؛ مساجد دانشگاه‌ها در اين سه روز پر مي‌شود از دانشجوياني كه قرار بود به محض ورود به دانشگاه بي‌خيال دين و ايمان شوند اما... . اما تصويري كه در سه روز اعتكاف به چشم مي‌آيد خبر از چيز ديگري دارد. 

جوانان ايراني كه حالا بيشترشان جزو نسل چهارم انقلاب‌اند و نه جنگ را ديده‌اند و نه انقلاب را، انتظار مي‌كشند براي سه روزي كه در آن خبر از چيزي نيست جز عبادت. فرهنگ اعتكاف چنان در ميان جوانان ايراني ريشه دوانده است كه حتي مي‌توان تاثيرپذيري ديگران زا آن را هم مشاهده كرد، وقتي كه مثلا طلاب غير ايراني هم براي خود مراسم اعتكاف برپا مي‌كنند.

اين دستاورد كمي نيست براي انقلابي كه بيش از سه دهه است با انواع هجمه‌ها روبروست. از چند نفر معدود طلبه‌اي كه در قم معتكف مي‌شدند، رسيدن به ده‌ها هزار معتكفي كه غالب آنها جوان هستند ثمره كمي نيست براي مقاومتي كه دارد سي و پنج ساله مي‌شود.

 

استقامت و پايداري مردم ايران هنوز در اول راه است و خيل جوانان معتكف جوانه‌هاي برآمده از اين استقامت‌اند. استقامتي كه ادامه دارد و جوانه‌هايي كه نهالي قطور خواهند شد. براي داشتن تحليلي دقيق از ايران بايد اين واقعيت اجتماعي را هم ديد.




:: بازدید از این مطلب : 2146
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه