میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1666
:: باردید دیروز : 1155
:: بازدید هفته : 2821
:: بازدید ماه : 6795
:: بازدید سال : 32380
:: بازدید کلی : 635864
نویسنده : گمنام
شنبه 30 شهريور 1398

آیت‌الله سیدمهدی میرباقری ظهر امروز در دومین گردهمایی فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و چهارمین همایش هیأت‌های فعال در عرصه اربعین که با همکاری مسجد مقدس جمکران در شبستان کربلا این مسجد مقدس برگزار شد، از ائمه اطهار(ع) به‌عنوان ارکان جامعه مؤمن نام برد و اظهار کرد: لازمه تشکیل جامعه مؤمن و رسیدن به اهداف عالی اسلام تبعیت از امام و مطیع رهبر بودن است که می‌تواند موجب انسجام جامعه و حرکت در مسیر درست شود.
وی اضافه کرد: امت‌سازی یکی از اهداف مورد نظر ائمه اطهار(ع) است که در دوران‌های مختلف دنبال شده اما این اصل نیازمند تبعیت مردم از امام است.
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مراسم حج برای رسیدن به امام بود، عنوان کرد: برخی از حج برداشت نادرستی دارند چراکه حج بدون امام و تبعیت از فرمان ایشان مورد نظر دین نیست.
وی با اشاره به اینکه جامعه‌ای که حول امام شکل می‌گیرد جامعه کریمان است، ادامه داد: رابطه مردم با امام بر اساس کرامت تنظیم شده است و آن چیزی که مردم را در اربعین حسینی گردهم می‌آورد همین عنصر کرامت است.
میرباقری مطرح کرد: افرادی که از تقوای بیشتری برخودارند به امام نزدیک‌تر هستند و از کرامت بیشتری بهره می‌‌شوند. مطرح کرد: رابطه جامعه امامی کریمانه است درحالی‌که رابطه جامعه غیر امامی سوداگرانه بوده و هر انسانی در این جامعه فقط به دنبال منفعت خود است و فقط به داشتن اخلاق تظاهر می‌‌کند.
وی ادامه داد: ریشه جامعه‌ای که در آن امام‌محور است حب به خداوند متعال است که منجر به محبت انسان‌ها به یکدیگر می‌شود، اگر انسان به آخرت ایمان داشته باشد مقابل ظلم ساکت نخواهد ماند و به کمک مظلوم خواهد پرداخت.
کارشناس مذهبی رسانه ملی با تاکید بر اینکه رابطه جامعه امامی بر اساس اخلاق و محبت است، تصریح کرد: در اربعین حسینی مؤمن در راستای محبت به امام دست به جیب خود می‌‌کند و از داشته‌های خود می‌گذرند تا اخلاق و محبت را به نمایش گذارد.
وی از زیارت به‌عنوان یکی از ارکان شکل‌گیری امت نام برد و گفت: زیارت امام حسین(ع) امت‌ساز است و امت اسلامی نیازمند امام و عاشوراست.
میرباقری با تاکید بر اینکه رفت و آمدها موجب انتقال فرهنگ‌ها می‌شود، عنوان کرد: برخی از سر غفلت و برخی از روی عمد برنامه‌ریزی می‌کنند تا با افزایش مهاجرت‌ها و تورهای اروپایی فرهنگ غربی‌ها را به ملت ایران تحمیل کنند؛ اربعین جامعه را به سمت امت و تمدن اسلامی حرکت می‌دهد که منجر به ظهور می‌شود اما برخی با ترویج فرهنگ غربی مقابل حرکت اربعین و فرهنگ زیارت قرار دارند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه شکل‌گیری امت حول امام اقتضای خود را دارد، گفت: جامعه‌ای که به ایمان و تقوا نزدیک‌تر است به امام نزدیک‌تر خواهد بود چراکه فردی که از ایمان و تقوا برخودار نیست در جامعه امامی جایگاهی نخواهد داشت.

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: بازدید از این مطلب : 599
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : گمنام
شنبه 30 شهريور 1398

سید رضا نریمانی امروز در گفت‌وگو با فارس در اصفهان با اشاره به مشکلات پیش آمده برای هیأت فدائیان حسین (ع) اظهار داشت: حدوداً 6 سال است که مستأجر هستیم و هیأت فدائیان به عنوان یکی از هیأت‌های بزرگ شهر اصفهان مکانی ثابت که بتواند جلسات خود را برپا کند، ندارد.

این مداح اهل‌بیت با بیان این که ترجیح می‌دهم اسمی از افراد و مساجد نیاید، تشریح کرد: 6-7 سال قبل از مسجدی در خیابان کاوه کار هیأت آغاز شد و یکسالی هم جلسات هفتگی را آنجا برپا می‌کردیم تا این که به ماه محرم رسیدیم و به دلیل ازدحام جمعیت و محدود بودن مکان ناگزیر به خروج از این مسجد و برگزاری برنامه‌های دهه محرم در مکانی جدید شدیم.

وی افزود: همان شب اول محرم نامه‌ای به ما رساندند از هیأت امنای آن مسجد در خیابان کاوه مبنی بر این که لطفاً بعد از دهه به مسجد برنگردید! و علت این موضوع را «تحت‌الشعاع قرار گرفتن برنامه‌های خود مسجد» عنوان کردند، در صورتی که تنها یک شب از این مسجد اختصاص به هیأت فدائیان داشت.

نریمانی ادامه داد: مسجد بعدی در محدوده اتوبان چمران بود که برای مدت دو سال در آن مکان برنامه‌های هیأت برگزار می‌شد، آن زمان نزدیک به 100 میلیون از تجهیزات به سرقت برده شد که آسیب جدی برای ما به حساب می‌آمد؛ «اعتراض همسایه‌ها»، دلیلی بود که از این مسجد هم به ناچار خارج شدیم.

وی یادآور شد: پس از آن چند وقتی در امامزاده‌ای بودیم که آنجا هم پس از مدت کوتاهی تماس گرفتند و اعلام کردند «وسایل هیأت را پشت در امامزاده گذاشته‌اند، بیایید ببرید تا سرقت نشده» و واقعا هم تهدید نبود، این کار را انجام داده بودند.

مداح اهل‌بیت عنوان کرد: نهایتاً قرار شد به مسجدی در خیابان همدانیان بیاییم، 4 سال از بهترین زمان‌های هیأت در این مسجد گذشت اما به دلیل فشار زیادی که روی ما بود مسؤول هیأت در همین مسجد فوت کرد چرا که هر هفته با هیأت امنا یک مسأله جدید داشتیم.

وی اضافه کرد: نهایتاً اعلام کردند به دلیل «ازدحام جمعیت و اذیت شدن همسایه‌ها دیگر اینجا نیایید»؛ اما به نظر می‌رسد که دلیل اصلی این است که 4 سال قبل این مسجد سقف، در و پنجره نداشت و به برکت مراسمات هیأت هم ساخت آن کامل شد و هم تجهیزات لازم را پیدا کرد و مثل این که دیگر نیازی به حضور هیأت نبود.

نریمانی ادامه داد: خدمت آیت‌الله مهدوی رفتیم و گفتیم به دلیل پارک کردن خودرو مقابل درب همسایه‌ها از ما خواستند دیگر در این مسجد برنامه نداشته باشیم، پاسخ آیت‌الله مهدوی این بود که مزاحمت‌هایی از این دست ربطی به هیأت ندارد و اگر یک فروشگاه هم باشد امکان دارد برخی رعایت نکنند.

وی اذعان داشت: بعضی از آدم‌هایی که در این مسجد بودند اهداف سیاسی داشتند و کار به جایی رسید که به ما گفتند «اگر می‌خواهید برنامه‌تان ادامه پیدا کند باید فلان سخنران را دعوت کنید».

این مداح اهل‌بیت با طرح چند پرسش تصریح کرد: هیأت فدائیان در طول سال 109 جلسه برگزار می‌کند، سؤال ما این است که چند هیأت بزرگ در اصفهان هست که این تعداد مراسم و مخاطب قابل توجه داشته باشد؟ از طرفی، مگر رهبر انقلاب نفرمودند امامزاده‌ها تبدیل به قطب فرهنگی شود؟ در حال حاضر چه تعداد از این امامزاده‌ها به معنی واقعی کلمه قطب فرهنگی هستند؟!

وی با بیان این که این را ظلم در حق بچه‌های مذهبی و انقلابی می‌دانم، تاکید کرد: الان هم اعتراضی نداریم، درخواست داریم؛ این همه امامزاده خوش‌جا با امکانات پارکینگ و ... در اصفهان وجود دارد، چرا این‌ها را یک شب در هفته واگذار نمی‌کنند به هیأتی که خوب کار می‌کند، مخاطب دارد، مداح و سخنران دارد؛ هیأت فدائیان فقط جلسه عزاداری نیست، قرارگاه جهادی ما در زابل و لرستان، اردوی راهیان نور و برنامه تهیه ارزاق در ماه رمضان نیز فعال است.

نریمانی در پایان خاطرنشان کرد: سوار موتور و ماشین شده‌ایم و دم همه ارگان‌هایی که به نوعی مرتبط بوده‌اند حتی بیش از یک بار هم رفته‌ایم، اخیراً هم اعلام کردیم هیأت در حال تعطیل شدن است، اما انگار نه انگار، برای کسی مهم نیست چنین هیأتی که مخاطب کشوری دارد در حال تعطیل شدن است.

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: بازدید از این مطلب : 535
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : گمنام
شنبه 30 شهريور 1398

جلسه اول، مراسم عزاداری دهه سوم محرم هیأت بیت‌الزهرا(س) با سخنرانی حجت‌الاسلام عباس صراف و مدیحه‌سرایی منصـور ارضـی، احمد واعظی، ابوالفضل بختیاری،‌ مصطفی روحانی و عزیز اسماعیلی برگزار شد.

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام عباس صراف در این مراسم طی سخنرانی با موضوع وقایع سال ۵۸ هجری قمری اظهارداشت: انسان با خروجی‌های موجود تاریخ بسیار راحت می‌تواند بررسی کند اگر در عاشورا حضور داشت، در کنار ولی زمان می‌ماند و یا روبروی ایشان قرار می‌گرفت.

وی با اشاره به اینکه امروز افرادی با روضه رفتن و امام حسین(ع) حال خوبی دارند اما اگر بخواهند زندگی‌شان را با دوران امام تطبیق دهند حالشان بد می‌شود، گفت: این افراد در زندگی، عمل، رفتار، پول درآوردن، خرج کردن، حجاب زن و فرزند و ... رفتارهایی دارند که اگر شاخص امام حسینی برروی آن قرار گیرد، با مشکل مواجه می‌شوند.

صراف با بیان اینکه امام صادق(ع) در زیارت اربعین می‌فرمایند: « وَبَذَلَ مُهْجَتَهُ فیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبادَکَ مِنَ الْجَهالَةِ، وَحَیْرَةِ الضَّلالَةِ ؛ و جان خود را در راه تو داد تا برهاند بندگانت را از جهالت و نادانی و سرگردانی گمراهی» یعنی از قلب اروپا برای کشتن امام حسین (ع) نیامدند بلکه مسلمانانی بودند که در عین آن‌که متدین و متشرع به شهادت تاریخ بودند.

این سخنران مذهبی گفت: امروز ما در ایام تمحیص هستیم یعنی در دوران غیبت امام زمان(عج) واقع شده‌ایم و در این دوران امتحان و آزمایش می‌شویم. براساس احادیث مهدویت، جنس آزمایش و امتحان این دوران همانند آزمایش و محک مردم کوفه در سال ۶۱ در قبال سیدالشهدا(ع) است لذا باید آن مقطع تاریخ را به جزئیات بررسی کنیم.

وی افزود: به شواهد تاریخ، عاشورا مرز میان متدینین نفهم با متدینین فهمیده است و امروز نیز این شرایط حاکم است و تا قیامت ادامه خواهد داشت.

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: بازدید از این مطلب : 574
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : گمنام
شنبه 30 شهريور 1398

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در مراسم تکریم و تقدیر از مهمان‌نوازی موکب‌داران عراقی و خادمان راهپیمایی اربعین، ضمن تشکر صمیمانه از رفتار کریمانه ملت بزرگ عراق، راهپیمایی اربعین را موضوعی بی نظیر و جهانی و زمینه ساز گسترش معرفت حسینی و تشکیل تمدن نوین اسلامی خواندند و گفتند: راهپیمایی بزرگ اربعین، آیت عظمای الهی و نشانه اراده پروردگار بر نصرت امت اسلامی است.

 


رهبر انقلاب اسلامی رفتار و کرامت اسلامی و عربی مردم عراق در میهمان نوازی از زائران اربعین را بی نظیر و بر مبنای عشق حسینی دانستند و افزودند: از صمیم قلب و از طرف ملت ایران از همه شما موکب‌داران که در ایام اربعین، کرامت و مودت را در بالاترین حد بروز می‌دهید و از همه ملت بزرگ عراق و از مسئولان دولت آن که با تأمین امنیت، زمینه‌های این حرکت عظیم را فراهم می‌کنند، و از علما و مراجع عظام عراق، تشکر می‌کنم.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه توفیق میهمان نوازی از زائران حسینی یک نعمت و رحمت الهی است که باید قدر آن دانسته شود، خاطرنشان کردند: عشق به امام حسین(ع) موضوعی استثنایی است که در طول تاریخ نظیر نداشته و نخواهد داشت و حرکت و اجتماع عظیمی که هر سال به مناسبت اربعین در عراق بخصوص در مسیر نجف به کربلا شکل می گیرد، اکنون ابعاد بین المللی پیدا کرده و امام حسین(ع) و معرفت حسینی جهانی شده است.
ایشان افزودند: دنیای امروز که گرفتار ظلم و فساد و پَستی شده است، به‌شدت نیازمند معرفتِ آزادگی حسینی است و اگر امام حسین(ع) به درستی معرفی شود، در واقع اسلام و قرآن معرفی شده است.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه منطق و پیام امام حسین(ع) نجات‌بخش دنیا از حاکمیت جبهه کفر و استکبار خواهد بود، گفتند: منطق امام حسین(ع)، منطق دفاع از حق و ایستادگی در مقابل ظلم و طغیان و گمراهی و استکبار است و جوانان دنیا و ملتهای بی غرض، امروز تشنه و نیازمند این منطق هستند و حرکت عظیم راهپیمایی اربعین می تواند معرفت و منطق حسینی را به دنیا معرفی کند.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه راهپیمایی اربعین روز به روز جهانی تر خواهد شد، این راهپیمایی بزرگ را تجلی جوشش خون امام حسین(ع) و تجلی پیام عاشورا بعد از ۱۴۰۰ سال دانستند و خاطرنشان کردند: امام حسین(ع) فقط مختص شیعیان نیست بلکه متعلق به همه مذاهب اسلامی اعم از شیعه و سنی و متعلق به انسانیت است و به همین علت ما شاهد حضور غیرمسلمانان نیز در راهپیمایی اربعین هستیم.
ایشان افزودند: در شرایطی که دشمنان اسلام از همه ابزارها و وسایل و از تمام امکانات مالی و مادی خود برای مقابله با امت اسلامی استفاده می کنند، خداوند متعال راهپیمایی اربعین را ناگهان اینگونه عظمت و جلوه می دهد و در واقع آن را به عنوان یک آیت عظما و نشانه ای بزرگ از پیروزی نهایی جبهه حرکت حسینی بر جبهه کفر و استکبار به نمایش می گذارد.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم غنای روزافزون معنوی و فرهنگی راهپیمایی اربعین، اهل فکر و فرهنگ را به برنامه ریزی برای این حرکت عظیم دعوت کردند و گفتند: راهپیمایی اربعین می تواند زمینه ساز تحقق هدف نهایی امت اسلامی یعنی «تشکیل تمدن عظیم و نوین اسلامی» باشد و بر همین اساس باید پیوندهای مستحکم میان مسلمانان اعم از شیعه و سنی و ملیت ها و اقوام مختلف، در این راهپیمایی بیشتر شود.
حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: اگر ظرفیت های بی‌شمار ملتهای اسلامی در غرب آسیا و شمال افریقا، به یکدیگر پیوند بخورند و در عمل خود را نشان دهند، آن هنگام معنی واقعی عزت الهی و تمدن عظیم اسلامی برای جهانیان آشکار خواهد شد.
ایشان با اشاره به بیداری ملتهای اسلامی، ملت بزرگ عراق را برخوردار از عزت، فرهنگ و عزم و اراده والا خواندند و افزودند: جوانان عراقی در قضایای سالهای اخیر قدرت خود را نشان دادند و با فتوای مرجعیت معظم عراق توانستند توطئه بزرگ داعش و تکفیری ها را خنثی و از ملت و کشورشان در مقابل توطئه جهانی ایجاد جنگ داخلی، محافظت کنند.
رهبر انقلاب اسلامی دو ملت ایران و عراق را، دو ملتی توصیف کردند که جان و دل آنها به یکدیگر متصل است و گفتند: دشمنان تلاش زیادی برای ایجاد تفرقه میان دو ملت انجام دادند اما به لطف الهی نتوانستند و از این پس هم نخواهند توانست، زیرا عامل اصلی پیوند دهنده دو ملت ایران و عراق، ایمان به خداوند متعال و محبت اهل بیت علیهم اسلام و عشق به امام حسین (ع) است.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به چهل سال توطئه و تهدید و تحریم امریکا و دنباله ها و مزدورانش بر ضد ملت ایران، خاطرنشان کردند: برغم همه این توطئه ها و به کوری چشم آنها، جمهوری اسلامی ایران از یک نهال نحیف، اکنون به یک درخت تناوری تبدیل شده که ثمرات و میوه های آن روز به روز در حال گسترش است.
ایشان در پایان با اشاره به شعارهای حضار برای نابودی امریکا و رژیم صهیونیستی، تأکید کردند: با لطف و فضل الهی، این شعارها در آینده نه چندان دور محقق، و امت اسلامی بر دشمنان خود پیروز خواهد شد.
پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی در سخنانی، صاحبان موکب‌های اربعین حسینی(ع) را مشعل‌داران با شکوه‌ترین اجتماع بشری خواند و افزود: مراسم شکوهمند اربعین حسینی(ع) تجلی‌گاه مرزبندی اسلام ناب محمدی با اسلامِ بدلیِ اموی و آمریکایی است.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به برگزاری همایش موکب‌داران عراقی در مشهد مقدس، گفت: در این همایش، علاوه بر موکب‌داران و فعالان فرهنگی عراق، موکب‌داران اهل سنت، مسیحی، صوفی و کُرد حضور داشتند.
در این دیدار همچنین تعدادی از موکب‌داران عراقی و خطبا و شاعران و مداحان به ایراد سخن، قرائت شعر و مرثیه و ذکر مصیبت پرداختند.

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: بازدید از این مطلب : 513
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه