میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1407
:: باردید دیروز : 1155
:: بازدید هفته : 2562
:: بازدید ماه : 6536
:: بازدید سال : 32121
:: بازدید کلی : 635605
نویسنده : گمنام
چهار شنبه 23 بهمن 1398

آیین رونمایی از کتاب مکتب سلیمانی صبح یکشنبه ۲۰ بهمن‌ماه با حضور سردار سپهر جانشین سازمان بسیج مستضعفین و سردار آزادی معاون فرهنگی این سازمان و جمعی از پیرغلامان حسینی در خبرگزاری فارس برگزار شد.

من درباره همه چیز اظهار نظر می‌کنم اما هنگام سخن‌گفتن از سردار لال می‌شوم

داریوش ارجمند بازیگر سینما و تلویزیون در این مراسم اظهار داشت: سخن گفتن از قاسم سلیمانی سخت است من درباره هر موضوعی اظهارنظر می‌کنم و داعیه‌دار هستم اما اینجا وقتی می‌خواهم از سردار بگویم لال می‌شوم.

سینما و جشنواه فجر به برکت خون سردار سلیمانی و همرزمانش است

وی افزود: زمانی که در یک فیلم نقش بازی می‌کنیم متنی به ما می‌دهند که درباره یک شخصیت به ما توضیح می‌دهد و ما به او جان می‌دهیم اما در اینجا باید از کسی بگوییم که او را دیده‌ایم. من دربرابر یک نگاه و قدم سردار سلیمانی هیچ هستم. اگر در سینما و همین جشنواره فجر امسال کاری کردیم به برکت شجاعت و خون سردار سلیمانی و همرزمان اوست.

سردار زمینی نبود وگرنه سرنوشتش این‌چنین نمی‌شد

ارجمند با بیان اینکه ما مردم بی‌معرفتی نیستیم، تصریح کرد: من سردار سلیمانی را عاشقانه دوست داشتم زیرا نگاهش فراتر از نگاه انسان معمولی بود. اخیراً کتاب ذوالفقار را مطالعه کردم که در انتهای آن عکس‌هایی از سردار سلیمانی و همرزمانش بود که نگاه می‌کردم احساسم این بود او روی زمین راه نمی‌رود و اصلاً انسان زمینی نیست والا سرنوشتش این‌چنین نمی‌شد.

 بازیگر نقش مالک اشتر در سریال امام علی(ع) گفت: در رفتار و نگاه سردار سلیمانی اسراری وجود دارد که درکش برای عقل ما خارج است و نمی‌توان در یک جمله، کلام و کتاب از او گفت و باید سال‌ها از او نوشت.

ما سرباز سردار سلیمانی هستیم و صحنه سینما میدان نبرد است

وی افزود: چه خوب شد که ایشان به دنیا آمد، چه خوب که سپاهی شد، چه خوب که ولایتی بود و چه خوب که در نهایت شهید شد. ما باید سرباز او در جایگاه خود اعم از رسانه، سینما، هنر و ... باشیم و صحنه سینما و روزنامه را صحنه نبرد خود بدانیم.

چقدر این لقب سردار به او می‌آید

ارجمند با بیان اینکه باید بررسی کنیم سردار سلیمانی در این جنگ نرم که هدفش تغییر افراد است، چگونه خود را حفظ کرد، گفت: سردار سلیمانی سمبل معرفت است و چقدر این لقب سردار به او می‌آید. خدا به ما لیاقت شناخت او و برخورداری از سرنوشت او را بدهید.

این بازیگر سینما و تلویزیون تصریح کرد: سردار سلیمانی هیچ‌گاه از مشکلات و رنج‌هایش گله نکرد و آخر این کتاب نیز آرزوی شهادت کرده بود. خوشحالم شهادتی نصیبش شد که توفقیات بزرگی در منطقه رقم زد.

صبر می‌کنم تا او را در قیامت ملاقات کنم

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این رزوها بارها تصاویر سردار سلیمانی را نگاه کردم تا او را بفهمم زیرا او را از نزدیک ندیدم اما امروز گویی خدمت سربازی را زیر پرچم او بوده‌ام و گماشته او هستم و صبر می‌کنم تا او را در قیامت ملاقات کنم.

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: بازدید از این مطلب : 938
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : گمنام
چهار شنبه 23 بهمن 1398

آیت‌الله سیدعبدالله فاطمی‌نیا در یکی از سخنان خود خطاب به جوانان می‌فرمایند: یکی از آداب محاوره این است که حاضر جواب نباشیم. ای جوانان من از شما خواهش می‌کنم حاضر جواب نباشید بعضی‌ها خیلی حاضر جوابند. به جوانان می‌گویم دیر نمی‌شود بعداً جواب دهید کمی تأمل کنید. حاضر جوابی بعضی وقتا آدم را محروم می‌کند، کمی دیر‌تر جواب دهید طوری نمی‌شود. تمرین کنید.

گاهی هم در ذوق شخص می‌زنیم می‌گوید: پارچه‌ای خریدم که در دنیا لنگه ندارد. کمی امان بده طرف حرفش را بزند فوراً می‌گوید: نه بابا همه جا ریخته این پارچه...

حاضر جوابی و در ذوق افراد زدن خلاف محاوره تشیع است.

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: بازدید از این مطلب : 886
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : گمنام
چهار شنبه 23 بهمن 1398

نشست «بازخوانی ابعاد مکتب شهید قاسم سلیمانی» صبح امروز در ساختمان دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

حجت‌الاسلام پناهیان در این نشست گفت: دوستانی که در چنین جلساتی کار نظری می‌کنند، باید پای نظرات مختلف فکری را هم به میان بکشانند. ما در مواجهه با شخصیت سردار سلیمانی و اثر ماندگار او، در جریان مقاومت اگر بخواهیم تحلیلی داشته باشیم، باید به بعضی نکات بپردازیم. در مراسمی مثل بدرقه شهید قاسم سلیمانی، ما شاهد جمعیتی بودیم که شاید در کل تهران، ما این تعداد فرد انقلابی نداشته باشیم، اما شاهد بودیم که چنین جمعیتی به میدان می‌آیند و این نشان می‌دهد که مردم شدیداً تحت تأثیر قرار گرفته‌اند؛ مردمی که از عینیت‌یافته مکتب اسلام، این قدر عمیق استقبال می‌کنند. بنابراین معلوم می‌شود که مردم تجسم‌یافته اسلام ناب را می‌پسندند. حال برای پاسخ به اینکه چرا ما در بیان آموزه‌های اسلام ناب این قدر موفق نیستیم، باید به شیوه تبیین انقلاب و اسلام ناب توجه کنیم.

وی ادامه داد: برخورد هوشمندانه رهبر معظم انقلاب با این پدیده و اینکه از مکتبی به نام «مکتب سلیمانی» صحبت شد، نکته بسیار مهمی بود و به آن معنا بود که مکتب اسلام را با شخصیت ایشان تبیین کنیم. تأثیر عمیق شهادت قاسم سلیمانی در حالی انجام شد که در فضای تهاجم رسانه‌ای سنگین قرار داریم و حالا ما باید بیندیشیم که چرا این تأثیر تا این حد عمیق است و چگونه می‌تواند تداوم داشته باشد.

پناهیان افزود: اخلاص بدون قدرت، مقاومت و حماسه معنا ندارد. تأثیرگذاری مکتب حاج قاسم هم به دلیل برخورداری از چنین جامعیتی بود. تأثیرگذاری ایران در منطقه، عامل افتخار است و اگر حاج قاسم نبود، چنین تأثیرگذاری ای وجود نداشت. اینکه ما فقط به فکر آبادانی کشور خودمان باشیم، درست نیست و دقیقاً قهرمان ملی در چنین شرایطی ساخته می‌شود. حاج قاسم فقط مظلوم نبود، بلکه مقتدر هم بود، یعنی قدرتمندی‌اش در مقام عمل به منصه ظهور رسید. او یک دیندار واقعی بود. عملیاتی و اهل عمل بودن، از دیگر ویژگی‌های ایشان به شمار می‌رود. حاج قاسم سلیمانی نه به کسی وعده داد و نه درباره کارهایی که می‌خواست انجام دهد، صحبت کرد، بلکه در عمل همه چیز را نشان داد.

پناهیان افزود: مقام معظم رهبری بارها در سخنرانی‌شان گفتند که بیان نظری و صحبت درباره مکتب اسلام کافی نیست، بلکه ما باید آثار و پیامدهای آن را نشان دهیم. با این وجود ما هنوز کتابی درباره آثار و کارکردهای ولایت‌فقیه ننوشته‌ایم. این در حالی است که بیان نظری ما از دین به صحنه عمل نزدیک نمی‌شود، به همین دلیل عملگرا بودن بسیار مهم است. اگر بخواهیم مکتب حاج قاسم را بشناسیم، نباید فقط آن را به صورت نظری تبیین کنیم، بلکه باید درباره عمل و آثار آن هم حرف بزنیم.

این سخنران مذهبی تصریح کرد: حاج قاسم برای امور انسان‌ها ارزش قائل بود و عشق به شهادت و فدا شدن برای انسان‌ها داشت. ایشان زیبایی معنویت را به تصویر می‌کشید و سال‌ها اولین شخصیت محبوب کشور بود، ولی ادعایی نداشت. معنویت حاج قاسم برای همه قابل احترام است، حتی برای کسی که به معنویت اعتقاد ندارد. مکتب سلیمانی عناصر کلیدی داشت که توانست با مردم ارتباط برقرار کند. ما برای مطالعه این مکتب، باید به دو عرصه شخص سردار سلیمانی و مردم توجه کنیم چون در این پدیده مردم قابل مطالعه هستند. دلیل آن، این است که برای هر پدیده‌ای این‌گونه رفتار نمی‌کنند. شناخت مردم جزو اسلام‌شناسی ما است. مکتب حاج قاسم، جدا از اسلام ناب و مکتب امام (ره) نیست.

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: بازدید از این مطلب : 907
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه