امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) فراموشمان نمی کند اگر...

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 53
:: باردید دیروز : 1242
:: بازدید هفته : 1993
:: بازدید ماه : 7325
:: بازدید سال : 45100
:: بازدید کلی : 648584
نویسنده : گمنام
سه شنبه 26 ارديبهشت 1391


 

یاد او

ما باید همواره به یاد حضرت باشیم و او را فراموش نکنیم تا ایشان هم از مایاد کنند، در قرآن آمده است: «فاذکُرُونِی أَذکُرکُم» پس یادم کنید تا یادتان کنم.1

حضرت آیت الله مظاهری (دامت برکاته) می فرمود:

روزهای آخرعمر علامه طباطبایی (رضوان الله تعالی علیه) بود. حال مساعدی نداشت. با عده ای از شاگردان علامه، برای عیادت به خدمت ایشان مشرّف شدیم. بحث های مختلفی مطرح شد. با خود گفتم خوب است که از آقا بخواهیم مطلبی بگویند تا از این دیدار خود بهره ای برده باشیم. عرض کردم: آقا! مطلبی بفرمایید تا استفاده کنیم. علّامه در فکر فرو رفتند وبعد فرمودند: چیزی به خاطرم نمی آید؛ جز آیه: «فاذکُرُونِی أَذکُرکُم وَ اشکُرُوا لِی وَ لاتَکفُرُونِ » پس یادم کنید تا یادتان کنم وسپاسم را بگوئید وناسپاسی نکنید.2

چه کسی مانند خدا ستّارالعیوب است

چه کسی بیش از خدا به گردن ما حق دارد؟ چه کسی مانند خدا ستّارالعیوب است وبدی های مارا پوشانده است؟ چه کسی مانند او آبروی ما را در جمع حفظ کرده و مارا از رسوا شدن نگه داشته است؟ او حتّی به ما می گوید غیبت دیگری را نکنید. اگر کار بدی از ما سر بزند، او اجازه نمی دهد دیگران آن را فاش کنند. او حتّی به ما می گوید حق ندارید گناهی که مرتکب شده اید را به کسی بگوئید. آیا چنین معبودی شایسته شکر وذکر و پرستش نیست؟

مؤمن چه کسی است؟

تعالیم دین اسلام به ما یاد داده است که در نماز شب، چهل مؤمن را یاد کنیم. مؤمن چه کسی است؟ کسی که مسلمان باشد و امام علی علیه السلام را دوست بدارد. گنهکار بودن و زن ومرد بودن در این مسأله تأثیری ندارد. وقتی در نماز شب دستمان را بالا می بریم و می گوئیم: « ألّلهمّ اغفِر لِفُلانٍ » اگر توجه داشته باشیم، در می یابیم که معمولا اسامی کسانی به ذهنمان می آید که یا بسیار به ما محبت کرده اند ویا خیلی ما را آزار داده اندو بیشتر، کسانی را به یاد می آوریم که یا بسیار دوستشان داریم ویا باآنها خیلی مشکل داریم؛ این حالت، خیلی زیباست. خدا این کار را دوست داردو می خواهد دلهایمان را به هم نزدیک کندو این که کسی در دل شب بر می خیزد، با خدا مناجات می کند ودر قنوت نماز با اشتیاق، مؤمنان را دعا می کند، لطف خداست.

یادم کنید تا شمارا یاد کنم

خدا به بنده هایش می گوید: یادم کنید تا شمارا یاد کنم، امام عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) آینه تمام نمای خدای تعالی است. او بزرگترین آیه خداست، اگر اورا یاد کنیم، او نیز مارا یاد می کند. هرچه بیشتر اورا یاد کنیم، او نیز بیشتر از ما یاد می کند. اگر درگوشه ای بنشینیم و امام حسین علیه السلام را یاد کنیم، آن حضرت نیز مارا یاد خواهند کرد، هم در این دنیا وهم در آن دنیاو بدون تردید از یاد کردن ایشان برکات بسیاری عاید ما خواهد شد.

یاد کردن ما چه سودی برای ایشان دارد؟

آیا تا به حال به این مطلب اندیشیده ایم که یاد کردن ما چه سودی برای ایشان دارد؟ آن یادی که ما از امام عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) می کنیم، با یادی که او از ما می کند، تفاوت بسیار دارد. خداوند به پیامبرش می فرماید: « وَصَلِّ عَلَیهِم إِنَّ صَلَوتَکَ سَکَنٌ لَهُم »3 بر این امّت درود بفرست، درود تو باعث آرامش آنهاست.

دعای پیامبر همیشه مستجاب است

آیا اگر پیامبر(صلوات الله علیه و آله) برای ما از خداوند طلب سلامتی کند، با طلب سلامتی ما یکی است؟ دعای پیامبر همیشه مستجاب است، ولی دعای ما همیشه مستجاب نیست. ما کسی نیستیم که خداوند همواره دوستمان بدارد، ولی پیامبر را خداوند، همیشه دوست می دارد.

حضرت امام عصر(ارواحنافداه) هرگز ما را فراموش نمی کند و اگر اهلیّت و لیاقت پیدا کنیم، بی گمان به سراغ ما می آید، آن هم در سخت ترین مواقع و در زمانی که بسیار محتاج او هستیم؛ به شرط آن که او را خالصانه یاد کنیم. هرچه این یاد و ذکر، خالص تر وزیباتر باشد، مؤثّرتر وکارسازتر خواهد بود.

-----------------

پی نوشت ها:

1. بقره، آیه 152
2. همان
3. توبه، آیه 103



:: برچسب‌ها: رایه الهدی , یاداو , حضرت مهدی , ستارالعیوب ,
:: بازدید از این مطلب : 1639
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه