برای نماز وقت بگذارید خدا دنیا و آخرتتان را آباد می کند/ مقتل خوانی روضه های جعلی را حذف می کند

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 141
:: باردید دیروز : 927
:: بازدید هفته : 1068
:: بازدید ماه : 9048
:: بازدید سال : 46823
:: بازدید کلی : 650307
نویسنده : گمنام
دو شنبه 4 آذر 1392

6 اثر منفی سبک شمردن نماز در دنیا عبارتند از «بی برکتی عمر»، «بی برکتی رزق و روزی»، «عدم مقبولیت اعمال صالح»، «گرفتن نور صالحین از چهره آنان توسط خدا»، «عدم استجابت دعا» و «عدم استجابت دعای دیگران در حق او».

 

 حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مؤمنی، استاد حوزه علمیه قم،درحرم مطهر امام رضا علیه السلام گفت: امام حسین علیه السلام در کربلا دو هدف را دنبال می کردند، نخست وفای به عهد و بندگی و دیگری روشن کردن راه هدایت.
وی با بیان این که انسانی که می خواهد در مسیر سید الهشدا علیه السلام قدم بردارد باید به چند مسأله توجه کند، تصریح کرد: نخستین مسأله «علل و عوامل پیدایش کربلا» است. شناخت این علل به سلوک حقیقی در راه امام حسین علیه السلام کمک می کند.
وی اضافه کرد: مطلب دیگری که فوق العاده حائز اهمیت است «بیان اتفاقات روز عاشورا» است. تببین این اتفاقات امری ضروری است! رهبر معظم انقلاب در این خصوص می فرمایند «نباید به اسم روشنفکری از خواندن مقتل خودداری کرد».
استاد حوزه علمیه قم «اصل خواندن»، «مستند بودن» و «معقول بودن» را از شروط اصلی مقتل خوانی برشمرد و ابراز داشت: مقتل خوانی به بالا بردن بصیرت جامعه کمک می کند. از دیگر فواید مقتل خوانی آن است که اگر انسان می خواهد به پاکی و طهارت برسد باید در دلش حرارتی ایجاد شود و این حرارت از رهگذر ذکر مصیبت حاصل می شود.
وی با ذکر این که مقتل خوانی منجر به حذف روضه های جعلی می شود، خاطرنشان کرد: پاکیزگی جامعه پیامدی است که از رهگذر واقعه کربلا پدید می آید و تا زمانی که بیرق امام حسین علیه السلام بلند است آن جامعه مبتلا به آسیب نمی شود.
حجت الاسلام و المسلمین مؤمنی یکی دیگر از پیامدها واقعه عاشورا را «تطهیر قلوب» برشمرد و اظهار داشت: مهم ترین پیامد واقعه عاشورا، احیای عقول تعطیل شده است. امام حسین علیه السلام در کربلا با افرادی مواجه بودند که عقلشان تعطیل شده بود. با بیدار شدن عقل، جامعه به سوی ولایت الهی سوق می یابد.
وی در ادامه با طرح این پرسش که چرا به امام حسین «اباعبدالله» می گویند، پاسخ داد: نخستین دلیل این است که حسین علیه السلام پدر بندگی خدا است. دلیل دوم آن است که هر فردی که خود را بنده خدا می نامند، امام حسین حق پدری بر گردن او دارد. سومین دلیل آن است که امام حسین علیه السلام زیباترین مصداق بندگی برای خدا را به بروز و ظهور رساند.
این سخنران با اشاره  به این که امام حسین علیه السلام می فرمایند «روزحسین چشم ها ما را زخم کرده و اشک ما را پیوسته جاری کرده است» گفت: طریق سیدالهشدا، طریق بندگی است؛ بندگی خدا یعنی انسان تمام سرمایه ها را فقط برای خدا بگذارد.
وی ادامه داد: اگر می خواهید حقیقا در مسیر سیدالشهدا سلوک کنید، در مسیر بندگی باید حرکت کنید.
وی نیز با بیان این که عبور از موالات و برائت از اعداء، راه پیدا کردن سلوک سیدالشهدا علیه السلام است، اشاره کرد: امام صادق علیه السلام در این زمینه شیعیان را به رعایت حقوق الهی توصیه می کنند و رأس آن فرائض است و رأس فرائض نماز است. امام حسین علیه السلام در شب عاشورا از دشمن وقت گرفت تا نماز بخواند، قرآن بخواند و دعا کند.
حجت الاسلام و المسلمین مؤمنی سپس در خصوص آثار سبک شمردن نماز بیان کرد: 15 اثر منفی در سبک شمردن نماز در دنیا، قبر، مرگ و قیامت وجود دارد. 6 اثر از این تعدا مربوط به دنیا می شود که عبارتند از «بی برکتی عمر»، «بی برکتی رزق و روزی»، «عدم مقبولیت اعمال صالح»، «گرفتن نور صالحین از چهره آنان توسط خدا»، «عدم استجابت دعا» و «عدم استجابت دعای دیگران در حق او».
 
 



:: بازدید از این مطلب : 1368
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه