حجت الاسلام ثمری: بعد از ظهور، سیدالشهدا هم رجعت می کنند/ اسارت اهلبیت(ع) از سخت ترین دوران ها بود

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :
نویسنده : گمنام
دو شنبه 4 آذر 1392

 

درشب عاشورا در خیمه های عمرسعد کم نماز شب خوانده شد؟ کم قرآن خونده شد؟ عده ای از آنها حج برمی گشتند. اما وقتی بنا باشد آدم حسابی گیر بیاید " قل الدیانون"

 

گزیده ایی از سخنان حجت الاسلام ثمری درهیئت آل یاسین  را بخوانید....

 

* حادثه کربلا در دوبخش قابل بررسی است ، یکی قبل از شهادت امام حسین(ع) و دیگری بعد از شهادت حضرت . چرا که حضرت امام حسین(ع) هم در دوران نبی مکرم اسلام ، هم دوران امام علی (ع) و فاطمه زهرا(س) و هم دوران امام مجتبی (ع) نقش آفرین بوده اند. تمام انبیاء الهی نیز تا وقتی با واقع کربلا مانوس نشدند در مقام هدایت بشر قرار نگرفتند. لذا تمام انبیاءالهی از کربلا سرمشق گرفتند. سبب بخشش حضرت آدم امام حسین بودند. سبب امامت حضرت ابراهیم وجود مقدس سیدالشهدا بودند. حضرت ابراهیم از انبیایی است که برداشت و توشه اش از کربلا بیش از سایر انبیاست.

 

* شیعه به رجعت معتقد است. اینکه بعد از ظهور حضرت حجت(عج) حضرت سیدالشهدا نیز رجعت می کنند و پس از ایشان تمام کسانی که از عصر عاشورا تا آن زمان با جهت و فرهنگ حسینی کارکرده اند ، فکر کرده اند و زندگی کرده اند هم به عالم برمی گردند. من و تو هم می توانیم جزو این رجعتیون باشیم اگر تلاش کنیم این فرهنگی که حضرت سیدالشهدا پایه گذاری کرد در زندگی ما نهادینه بشود.

 

* شما الان در دوره بسیار حساسی هستید. امام صادق (ع) و سایر ائمه  ترویج محرم و عاشورا می کردند لکن شیعیان این حضرات را می دیدند ، در دوران غیبت صغری نیز این ارتباط برقرار بود ولی اوج زحمت در زمان فعلی است که انسان فرهنگ و منشی را در زندگی جاری کند که انتهای آن فرهنگ عاشورا و کربلا باشد. کار سختی هم هست چون امام در پس پرده غیبت است و جهت عاشورایی را باید از نائب عام امام زمان(عج) گرفت .

 

* ایام اسارت خاندان اهل بیت (ع) دوران بسیار سختی بود و خدا قسمت کند در اربعین تنها یک سلام است که دل انسان را آرام می کند آن هم وقتی است که بر بالای تل زینبیه این جمله را می بینیم " السلام علیک یا جبل الصبر"

 

* بعد از پیامبر (ص) فاتحه اسلام را خواندند. و از اسلام جزنام ، چیزی باقی نمانده بود. دینداری مردم چگونه بود؟ مردم نماز می خواندند ، حج می رفتند ، اهل جبهه و جهاد بودند. عده ای از این ها که برای جنگ با امام حسین (ع) به کربلا آمده بودند توفیق سربازی در رکاب امیرالمومنین را داشتند . به تعبیر مقام معظم رهبری ، کسی مثل شمر تا مرز شهادت در رکاب حضرت علی(ع) جلو آمد. کسی مثل عمر سعد جانباز رکاب امیرالمومنین و حافظ قرآن است. شرایط اینگونه بود.اینجا بود که امام حسین (ع) فرمود : الناس عبید الدنیا. نفرمود عبد ، عبد تا یک جایی مطیع مولایش است در بعضی مواقع هم خودش تصمیم می گیرد. فرمود عبید ، یعنی ذلیل و بدبخت دنیا. باورتان می شود به عده ی وعده توبره جو دادند که بیایند امام حسین(ع) را بکشند که آخر آن را هم ندادند ، به عده وعده یک مشت خرما دادند برای کشتن سیدالشهدا(ع).

 

* از دین فقط ظاهرش مانده بود. شما فکر می کنید درشب عاشورا در خیمه های عمرسعد کم نماز شب خوانده شد؟ کم قرآن خونده شد؟ عده ای از آنها حج برمی گشتند. اما وقتی بنا باشد آدم حسابی گیر بیاید " قل الدیانون" . دین داران خیلی کم اند.

 

* طبری می نویسد 1500 نفر با امام حسین به کربلا آمدند ، صبح عاشورا چند نفر ماندند؟ 72 نفر . حضرت سکینه(سلام الله علیها) می فرماید شب عاشورا بعضی از این ها که رفتند حتی خیمه هایشان را هم جمع نکردند.

 

 




:: موضوعات مرتبط: امامت و ولایت , ,
:: بازدید از این مطلب : 1980
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه