حاج منصور: ایجاد برخی هیئات باعث نابودی هیئت های قدیمی شد...

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 42
:: باردید دیروز : 258
:: بازدید هفته : 2240
:: بازدید ماه : 7572
:: بازدید سال : 45347
:: بازدید کلی : 648831
نویسنده : گمنام
یک شنبه 6 بهمن 1392

من خبر داشتم و هنوز هم دارم که هیئاتی ایجاد شد که هیئت های قدیمی شهر و روستا و استان را کلاً نابود کرد، در برخی جاها کار به دعوا و جنجال کشید. تذکر هم به آنها دادم که شما باید به سیر و سلوک آنها بروید، احترام بگذارید، خواننده اش را، زمانش را...

 

- رهبر معظم انقلاب در دیدار های مختلف تاکید بر هیئت شاخص داشته و دارند. لذا این روز ها "هیئت شاخص" دغدغه بسیاری از متولیان اجرایی و برنامه ریز هیئت در کشور شده است. هر کدام از این سازمان ها و ارگان‌های متولی، تعریفی از "هیئت شاخص" دارند اما آنانکه می توانند پاسخ بهتری بدهند کسانی هستند که در فضای واقعی هیئت بوده و هم با روحیه جامعه هیئتی آشنا هستند و هم خود یک هیئتی هستند! 
 
به همین خاطر، برای تبیین بیشتر شاخص ها از نگاه رهبر انقلاب و درباره بومی سازی وچگونگی نحوه اجرا و پیاده سازی این شاخصه ها در هیئت ، توفیق شد تا به دیدار پیر غلام اهل بیت(ع)، استاد حاج منصور ارضی برویم و برای ساعتی پای صحبتش بنشینیم. 
 
حاج منصور ارضي از جمله مداحانی است که جانش از محبت اهل‌بيت علیهم السلام و ولایت لبريز است، و علاوه بر اين كه احياي شعائر ديني را كه در بسياري منابر ترويج نمي‌شود، ترويج مي‌كند، پاسدار بقا، استمرار و اعتلاي هيأت‌هاي عزاداري اهل‌بيت علیهم السلام در جبهه انقلاب است، كه همانا رمز جاودانگي مذهب تشيع مي‌باشند. 

 

نظرش را در مورد هیئت شاخص پرسیدیم! گفت: هر چه رهبری بگوید! گفتیم: به عنوان یک ذاکر اهل بیت (ع) و بک استاد خبره این دستگاه، برای ما نظر معظم له را تشریح کنید... 
 
لذا آنچه در ادامه می خوانید حاصل یک گفتگوی یک ساعته با این ذاکر آل الله (صلوات الله علیهم اجمعین) در موسسه قدیم الاحسان است. 
 
یکی از مباحثی که مد نظر حضرت آقا بوده و در این چند سالی که ذاکرین و مادحین اهل بیت(ع) خدمتشان می رسند مطرح می کنند و هم در این فضا بالاخره یک عده، جریان دار این حرکت بوده اند، بحث "هیئت شاخص یا هیئت الگو" بوده است. از نظر شما، با توجه به سال ها تجربه، این هیئت شاخص چه تعریفی دارد؟ 
 
باید دقت کنیم که در این جنس از مسائل نظر خود آقا مهم است. البته هیئت را هم نمی شود دست زد. چون بخش بزرگی از آن می خواهند دینداری کنند و دینداری نشان مردم بدهند. وقتی درباره هیئت شاخص صحبت می شود قومیّت ها پیش می آید، جمعیت ها پیش می آید، تنوع سلایق داریم. نمی شود مثلا برای هر هیئتی برنامه ریزی کرد و بخواهیم حتما این بشود. مثلا هیئت رزمندگان که سالها دارد فعالیت می کند، برنامه می گذارد اما با این حال هنوز هم برای همه هیئت ها شاخص نیست. هرچند مدتی پیش، در صحبتی، مقام معظم رهبری خیلی کارهای این ها را خوب دانستند، این را هم انصافا نباید نادیده گرفت. 
 
اولین شاخصه که هر هیئتی باید داشته باشد، این است که مورد نظر خدا و اهل بیت (ع) باشد. باید در هیئت حقوق دیگران یعنی هیئات دیگر، پایمال نشود و معرفة الله در آن هیئت بیشتر دیده شود. 
 
از هر سن و طیفی، هر کسی می آید. یک وقت کسی هیئت می آید اما کارهایی هم می کند که خدا راضی نیست یا یک عیوبی دارد، در رفتارها و کردارها. ما که نمی توانیم همه را مهار کنیم. چون همه به سمت امام حسین (ع) می روند و راه امام حسین (ع) هم همان سمت خدا است. 
 
آخرین شاخص هم این است؛ خروجی این هیئت به کجا ختم می شود؟ به نفسانیت و هواهای نفسانی؟ یا نه، دعوة الله است؟ در زیارت جامعه کبیره می خوانیم:"الی الله تدعون و علیه تدلون". 
 
مسیر هیئت اگر اینطور جلو برود، فرق می کند. "هیئتی" با این ویژگی ها کم هستند. ما هم که نمی توانیم اکثریت را که نواقصی دارند، حذف کنیم! بعضی ها هستند می آیند می گویند اینها مثلا باید حذف شوند، آنها باید فلان شوند. درحالی که اصلا در صنفشان نیست، در مسیرشان نیست، کار آنها هم نیست. به جای اینکه مثلا کاری انجام دهیم، می بینید تخریب می شود و تخریبش خیلی خطرناک است. 
 
آیا ما می توانیم مشخص کنیم که مثلا این هیئت انقلابی و حزب اللهی است یا نه؟ این را آن خروجی که صحبتش را کردیم تعیین می کند. 
 
ما وقتی می آییم کاری انجام دهیم، باید با اخلاص شروع کنیم. همه هیئتی ها، همه اقشارش، همه طبقاتش، از واعظ گرفته تا کسی که کیسه ی کفش به دست مردم می دهد، اگر در بین کار ریا شود، همه چیز خراب می شود و همه دعواها از همین جا شروع می شود. اختلافات اولش سلیقه ای است، بعدش حقیقت هیئت زیر سوال می رود. یک عده به هوای سلیقه خودش یک شعبه دیگر برای هیئت می زنند، این می شود هیئت سر خیابان، آن می شود هیئت ته خیابان. خودشان هم متوجه نمی شوند. آرام آرام کار می افتد دست یک سری افرادی که بانی هستند و آنها خط می دهند! 
 
خب، نفسم هست دیگر، همه هم دارند. من خودم بیشتر از همه، هیچ کس به اندازه من نَفس ندارد. تا این را بخواهم سرکوب کنم، 50 سال طول می کشد آن هم اگر بتوانم و راه و رسمش را بفهمم. 
 
کلام رهبری قولِ سلیم و سدید است، از سوی دیگر هیئات ولایتی هم کم نداریم، به نظر حضرتعالی رهنمودهای حضرت آقا عملیاتی و پیگیری می شود؟ 
 
شما باید برای عملیات آماده باشی. ما می بینیم که این رهنمودهای و شاخص هایی که حضرت آقا بیان می کنند، یک جایی جلوه می کند مثل 9دی. چون عملیات از درون شروع می شود. شهدای دفاع مقدس اول از درون عملیات انجام می دادند. اول بر خودش مسلط می شد، بعد بیرون غوغا می کرد. 
 
شما نگاه کنید نیروهای نظامی، هر سال به شکل های مختلف چند مانور می دهند، خرج هم می کنند. این برای چیست؟ یک علت این است که تواناییشان اوج می گیرد. این اوجش در این است که خودشان هم نواقصشان را پیدا می کنند. این مانور ها در جلسات هیئت هم هست. مثل ماه محرم و صفر، ماه رمضان، ایام شادی و عید، ایام الله ما کم نداریم. در ایام الله هیئات مانور می دهند. اما خب به هرحال "إعملوا آل داوود و قلیل من عبادی الشکور" 
 
برخی اوقات هم اختلاف سلیقه هایی پیش می آید در فضای هیئت، بین نظر بعضی از علما با شاخص هایی که حضرت آقا بیان می کنند. این مسئله را چطور ارزیابی می کنید؟ 
 
"کونوا دعاة الناس بغیر ألسنتکم" . آقا نمی گویند حتماً این باید انجام شود، می گوید شما ارائه طریق بده، حال ممکن است انجام هم ندهند. 
 
ببینید، وقتی باغستان می‌روید، می بینید گل خیلی زیاد است اما، اینها کنار هم زیبا می شود. گلها تحمل می کنند یکدیگر را، پس چرا ما تحمل نمی کنیم. اگر مردم بخواهند همه مثل هم عمل کنند دیگر همه جا گلستان می شود. 
 
یعنی شما پیشنهادتان این است که تحمل کنیم؟ 
 
بله، یعنی نظراتی را آقا داده اند، حال یک نفر یک کار دیگر می کند، یک جای دیگر می رود یا مثلا در کربلا می بیند که طایفه ای پیرو شیخی هستند، می رود پیرو او می شود. تازه با شبکه او که معلوم نیست پولش از کجا می آید مصاحبه می کند، نظریه می دهد. همه شاخصه ها را نمی شود اجرا کرد. از 1000شاخصه 10 تا هم اجرا شود خوب است. 
 
ما می آییم در ضوابط و اجرائیات هیئت میگوییم قرآن و احکام در آن باشد، فضایل و مناقب اهل بیت (ع) باشد. راه مان را نشان دادند. انسان جهنم هم که می خواهد برود خدا راه نشان داده در قرآن. از این جوانان که در این وادی نیستند، وقتی به ما می رسند، نمی شود بگویم چه کسی تو را به اینجا آورده! چه کسی تو را عاشق کرده! لازم نیست مثل طلا محک بزنیم. کافیست راه را نشانشان بدهیم. 
 
خواننده ای، گوینده ای، صاحب هیئتی و.. هر مسئولت و وظیفه ای داری، مهم تر از همه این‌ها اینست که حقوق همدیگر را پایمال نکنیم. 
 
من خبر داشتم و هنوز هم دارم که هیئاتی ایجاد شد که هیئت های قدیمی شهر و روستا و استان را کلاً نابود کرد، در برخی جاها کار به دعوا و جنجال کشید. تذکر هم به آنها دادم که شما باید به سیر و سلوک آنها بروید، احترام بگذارید، خواننده اش را، زمانش را. 

آنچه مهم است نظر رهبر انقلاب است / ایجاد برخی هیئات باعث نابودی هیئت های قدیمی شد 

اگر هیئت داری نماز می خواند، وقتی می گوید "مالک یوم الدین"، به این توجه دارد که خودش هم مالک نیست.خواننده، هیئت دار، هیئتی ها، مالک نیستند ولی مالک اشتر می توانند باشند! مالک خداست. "لا یملک لنفسه نفعا و لا ضرا و لا موتا و لا حیاتا و لا نشورا " بلند شدن و نشستنمان، ضرر و زیانمان هیچ چیزی دست ما نیست. 

برای رسانه‌ها چه توصیه ای دارید؟ 
 
اما آنچه میخواهم به شما بگویم، شما برای چه سراغ این کار رفته اید؟ شما سایت زدید برای تخریب؟ برای اینکه نان و آبی در بیاورید؟نه! 
 
برخی سایت ها هستند آنقدر تجسس می کنند، جامعه را به هم می ریزند، زندگی ها را به هم می زنند از همه مهمتر اعتماد مؤمنین را به هم می زنند، اینها همان شاخص ها هستند! 
 
مواظب خودتان و اعمالتان باشید. به خدا دست کسی در کار است! یکباره با آبروی کسی بازی می کنند دیگر هم نمی شود جمعش کرد. می گوید من این خبر را شنیدم. خبر را که شنیدی یا نباید بزنی یا بروی بررسی کنی ببینی صحت دارد یا ندارد. 
 
سایتی موفق است که با آبروی مردم بازی نکند و متاسفانه اکثریت سایت ها با آبروی مردم بازی می کنند. نمی دانم چطور می شود که راحت هر چیزی را می گویند. حتی اگر بعد از آن هم تکذیبش کنند دیگر آبروی طرف رفته است. اینجاست که مضرترین و ضرر کننده ترین افراد معلوم می شوند. 
 
باز هم عرض می کنم، همه شاخصه ها در کلام آقا است. ممکن است این هیئت با آن هیئت تفاوت داشته باشد، یکی مردمش اخلاص بیشتری نشان بدهند، آلوده به دنیا نباشند، آن یکی هیئت، شاید کمی دنیا گرایی داشته باشد، اما هر چه است با همین هیئت هایی که مثلا ما خیال می کنیم که خوب هم نیستند، پرچم امام حسین(ع) بالاست. پرچم امام حسین(ع) بالاست و همه اهل بیت (ع) هم زیر آن هستند، پرچم امام حسین (ع) بالاست و دست هیچ خبیثی هم به آن نمیرسد. 
 
انشالله موفق باشد.

*وارث*




:: بازدید از این مطلب : 1386
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه