تعداد افراد خدابین در دنیا کم است

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 4
:: باردید دیروز : 268
:: بازدید هفته : 272
:: بازدید ماه : 5604
:: بازدید سال : 43379
:: بازدید کلی : 646863
نویسنده : گمنام
یک شنبه 11 خرداد 1393

حجت‌الاسلام حاج شیخ حسین انصاریان  در سخنرانی در مسجد سرچشمه اردبیل به مناسبت اعیاد شعبانیه اظهار کرد: وجود نبی مکرم اسلام (ص) پر از خیر و برکت برای جامعه اسلامی و بشریت است و آن حضرت از درخت ملکوتی الهی و بهشتی به نام طوبی یاد کرده که حقیقت وجود انسان در رسیدن به کمال را مطرح می‌کند.

وی بی‌ارتباط ماندن با این درخت را به فرموده نبی مکرم اسلام (ص) سبب تیره‌بختی، شقاوت و دچار شدن انسان به عذاب ویژه دانست و خاطرنشان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم از دو عالم غیب و شهود یاد کرده که در حال حاضر چشم و دیده ما از دیدن عالم غیب محروم است و باید پرده‌ها از برابر چشم برداشته شود تا عالم غیب را ببینیم.

این استاد حوزه یادآور شد: برای دیدن عالم غیب خداوند متعال در قرآن کریم از پرده‌برداری برای انسان‌های بصیر، مومن و خدایی یاد کرده که تیزبینی قوی پیدا می‌کنند و می‌توانند آثار عالم غیب را مشاهده و تمام جریانات را در این عالم رصد کنند.

انصاریان گفت: دل‌های ما همانند چراگاه صحرایی است که گاه بی در و پیکر است و هر حیوان ناپاک و رذایل ابلیسی را به مانند حسد، حرص،‌ بخل، کبر، ریا و کینه وارد دل‌ها می‌کنیم و هیچ متوجه نیستیم که ورود این حیوانات می‌تواند اسباب سقوط ما را فراهم کند.

وی با بیان اینکه اکثر انسان‌ها چشم بسته عمل می‌کنند، تصریح کرد: تعداد افراد خدابین، حق‌بین، قرآن بین و بصیر در دنیا کم است و قرآن کریم نیز در بیان دیدن با چشم دل به علم الیقین،‌ حق‌الیقین و عین‌الیقین اشاره می‌کند و شاید به تعداد انگشتان دست افرادی را داشته باشیم که به نخستین مرحله یعنی علم الیقین رسیده باشند.

انصاریان رسیدن به علم الیقین را در سایه توحید و اعتقاد راستین به خداوند متوجه افراد محدود دانست و افزود: اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها دلار می‌پرستند، هندوها گاو می‌پرستند، عده‌ای نیز اهریمن و اهورا مزدا می‌پرستند و بالاتر از اینها عده‌ای به فرمایش قرآن کریم هوا و هوس و خواسته‌های نامشروع و نامعقول و شهوت خود را می‌پرستند که واقعاً جای تاسف دارد.

انصاریان با بیان احادیث و روایتی از ائمه (ع) که تاکید کرده‌اند یاران و همراهان حقیقی ما بسیار کم هستند، ادامه داد: ما شیعه واقعی کم داریم که تهمت نزند، بدحجاب و بی‌حجاب نباشد، ‌احکام الهی را عمل کند و فرد موثق در جامعه باشد.

وی تصریح کرد: هنوز در رسیدن به علم‌الیقین لنگ می‌زنیم چه برسد که به مرحله حق الیقین و عین الیقین برسیم تا بتوانیم حرمت خداوند متعال را در زمین حفظ کنیم چرا که امروز بشر آشفته و سرگردان مادیات، مسائل اقتصادی و ظواهر دنیوی است و دریغ از یک سجده خالصانه که به درگاه خداوند آورد.

این استاد حوزه یادآور شد: زمانی که انسان چشم از دنیا فرو می‌بندد در پیشگاه خداوند حقیقت عالم غیب را مشاهده می‌کند که دیگر در آن دنیا آرزوی برگشت او جواب داده نمی‌شود و پول، زن، فرزند و اموال به کمک او نمی‌آیند بلکه آنچه که در آن دنیا کارساز بوده حقیقت نور ایمان، ‌اعتقاد و حرکت در مسیر واقعی است.

انصاریان تصریح کرد: در قرآن کریم بارها از کلمه نور یاد شده که این کلمه بیانگر هدایت امت به وسیله انبیا، اولیا و ائمه (ع) است که همواره مقدم بر زمان و مکان بوده‌اند؛ به طوری که خود امام حسین (ع) با یاران قلیلی در دشت نینوا حاضر شدند و در اوج علم الیقین، حق الیقین و عین الیقین شهادت را انتخاب کردند.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به روایتی از امام حسین (ع) که در خواب همه حوادث کربلا را مشاهد کرده و در عالم غیب همه واقعیت‌ها را دیده بودند، گفت: در ماه شعبان میهمان مهمانسرای الهی هستیم که در این مهمانسرا باید پاک بنشینیم و از سفره رحمت الهی بهره‌مند شویم.

 

منبع:فارس




:: بازدید از این مطلب : 1118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه