گاهی امیدمان به پول توی جیبمان بیشتر از خداست

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 27
:: باردید دیروز : 1242
:: بازدید هفته : 1967
:: بازدید ماه : 7299
:: بازدید سال : 45074
:: بازدید کلی : 648558
نویسنده : گمنام
پنج شنبه 19 تير 1393

امیدم به رفیقم بیشتر است، امیدم به پارتی ام بیشتر از خداست.اما زمانی که گره به کار می افتد با پول و رفیق و پارتی هم گره از کار باز نمی شود...

 

مراسم شب یازدهم ماه مبارک رمضان با سخنرانی حاج مهدی قاسمی ، مناجات خوانی حاج محمدرضا طاهری و مداحی کربلایی حسین طاهری و با حضور جمع زیادی از شب زنده داران در هیئت مکتب الزهرا(س) برگزار شد.

نکاتی از سخنان حاج مهدی قاسمی را بخوانید؛

_ گه گاهی دستی به نهج البلاغه ببریم و جملاتی را بخوانیم تا به صفاتی برسیم. یکی از مقامات امیرالمؤمنین مقام موعظه است. شاید بتوان ادعا کرد که بعد از پیامبر احدی نظیر امیرالمؤمنین موعظه های نافذ نداشت منتها برای دلهای آماده.

_ حضرت در خطبه متقین 150 مورد از صفات متقین را ذکر می کند که به نظر من این خطبه شرح حال خود امیرالمؤمنین است.چون امیرالمؤمنین امام متقین است. وقتی امیرالمؤمنین صفات متقین را ذکر می کند، اوج همه این صفات خود علی است.

_ حضرت علی(ع) می فرماید این گونه مواعظ نافذ بر دلهای آماده اثر می گذارد. علی صاحب نفس است.نفس ایشان به هر کس بخورد اگر قابلیت داشته باشد عوض می شود حتی یک سخن او.

_ به خدا قسم اگر کسی برای اهل بیت کاری انجام بدهد، قدمی بردارد،هزینه ای بکند، آبرو خرج کند،پول خرج کند، وقت بگذارد،همین جا از دینش در میایند و زیر دین کسی  نمی مانند. ایشان آقایند و خیلی کریم هستند. یک سلام به ایشان می کنیم می گویند که به گردن من حق دارد. 

 

_ تأثیر گذاری موعظه دو چیز می خواهد یکی فاعل در فاعلیتش و قابل در قابلیتش. اگر من و شما نخواهیم و آمادگی هم نداشته باشیم، امام زمان هم در گوشمان موعظه کند، تأثیری ندارد.

_ حضرت علی(ع) که در حکمت 82 نهج البلاغه می فرمایند که من پنج سفارش به شما دارم که اگر برای تحقق این سفارشات زحمت بکشید جا دارد. اولین سفارش من به شما این است که در عمرتان سعی کنید به غیر از پروردگارتان امید نبندید. امیدتان فقط به خدا باشد و بس. آن خدایی که عین قدرت، عین علم، عین حکمت، عین محبت، عین رحمت است و به آن خدایی که ضعف ندارد، جهل ندارد، کینه ندارد تکیه کنید. امیدتان به این خدا باشد.

_ اما امید من نوعی به پول توی جیبم بیشتر از خداست، امیدم به رفیقم بیشتر است، امیدم به پارتی امبیشتر از خداست.اما زمانی که گره به کار می افتد با پول و رفیق و پارتی هم گره از کار باز نمی شود. امام سجاد در دعای هفتم آدرس یک دستگیری را می دهند که ای خدایی که در عالم تو دست گره گشایی هستی.

_ وقتی امید آدم به خدا باشد، قوت قلب پیدا می کند، توکل پیدا می کند، خداوند چشم دلش را باز می کند که دست خدا را در عالم ببینیم. که هر چه گره کور هم وجود داشته باشد باز می کند. هر بیماری که پزشکان از درمان ناامید شده باشند او شفا می دهد، او که نه حتی اسمش هم شفا دهنده است. ذکر و یاد خدا شفا است دیگر خودش بماند.

_ خدایا توفیق تحقق این که در زندگی تو را بشناسیم و تکیه ما فقط بر تو باشد به ما عنایت بفرما.




:: بازدید از این مطلب : 1410
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه