حجت الاسلام شهاب: شیعه بودن به حرف نیست/ توقع امام مجتبی از ما چیست؟

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 170
:: باردید دیروز : 26
:: بازدید هفته : 2394
:: بازدید ماه : 7726
:: بازدید سال : 45501
:: بازدید کلی : 648985
نویسنده : گمنام
دو شنبه 23 تير 1393

مراسم شام میلاد حضرت امام حسن مجتبی(ع) در هیئت رایه العباس برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید شهاب سخنرانی کرد و حاج محمود کریمی به مدیحه خوانی پرداخت.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام شهاب را بخوانید؛

_ در یک روایت بسیار کوتاه ولی جامع و پرمغز و پرمعنا از شخصیت امام حسن مجتبی که مرحوم مجلسی در بحار نقل می کند که در این روایت سه توقع را امام مجتبی از شیعیانشان طلب کردند که آنچه ملاک است تأمین سطح توقعات شیعه در محضر امام معصومش است.

_ امام مجتبی فرمودند که اولین توقع این است که طلب کنید مرا برای خدا و کاری کنید که خدا از شما راضی باشد. کسی که رضای خدا را طلب کرد اگر چه مردم ابروهایشان درهم رفت، خدا وکیل می شود که او گرفتار مردم نشود. اما کسی که دنبال طلب رضایت مردم بود به این قیمت که خدا از آن ناراضی باشد خدا امورش را به مردم می اندازد و اسیر مردم می کند.دومین توقع امام حسن این است که سطح علم و دانایی تان را بالا ببرید. سومین توقع این است که به خودتان اهلیت بدهید و در سختی ها و مصائب اهل صبر باشید.

_ سلمان یک حرف از پیامبر خدا شنید و نصب العین خود کرد و آویزه گوشش کرد و آن این بود که پیامبر فرمودند که شیعیان ما مثل علی هستند و پا جای پای ما می گذارند و درست برابر عمل ما عمل دارند و تبعیت از آثار ما می کنند و اقتدا به ما می کنند. اگر علی به این جایگاه رسیده برای عملش است و برای تطبیق عملش با عمل من پیامبر است.

_  باید ببینیم توقع امام معصوم ازما چیست. آن موقع این شیعه لفظی نیست و عملیاتی است و دیگر زمین نمی خورد. شیعه مطیع است و ظاهر شیعه گری ملاک نیست.

_ کرامت های بسیاری در مورد امام مجتبی بیان شده است. ایشان برای دوست و دشمن اهل کرم بود. ایشان  علاوه بر اینکه برای دوست هزینه می کنند، برای دشمنانی که می بینند پای کار هستند و شاید برگردند هزینه می کنند. قدر آقا را بدانید.




:: بازدید از این مطلب : 1678
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه