حاج‌منصور ارضی: چه کنیم که از عباد صالح باشیم ‌و به دام شیطان گرفتار نشویم

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 12
:: باردید دیروز : 258
:: بازدید هفته : 2210
:: بازدید ماه : 7542
:: بازدید سال : 45317
:: بازدید کلی : 648801
نویسنده : گمنام
سه شنبه 24 تير 1393

مراسم مناجات شب هفدهم ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین قاسمیان و مناجات حاج منصور ارضی با حضور پرشور مردم مومن و شب زنده دار در مسجد ارک تهران برگزار گردید. 
 
این مراسم با قرائت قرآن و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین قاسمیان آغاز گردید، پس از ذکر چهارده صلوات، حاج منصور ارضی به بیان سخنانی در شرح دعای چهل و چهارم صحیفه سجادیه در باب ورود به ماه مبارک رمضان پرداخت و در ادامه به مناجات با خدا و قرائت دعای ابوحمزه ثمالی و روضه خوانی پرداختند و در آخر نیز این مجلس با مداحی و نوحه خوانی توسط حاج حسین سازور به پایان رسید. 
 
درخواست هایی برای ایام پس ازماه رمضان 
 
بعد ازآنکه حضرت زین العابدین علیه السلام دردعای 44 صحیفه، شرایط، حالات و آنچه که انسان را به خدا نزدیک می‌کند بیان می‌دارد؛ به باقی مانده ایام سال می‌پردازد چرا که مومنین با مناجات، شب زنده داری و امساک برای خدا دلشان مانوس شده وآرام گرفته لذا بعد از تمام شدن ماه مبارک رمضان، ناراحت ادامه سال خود هستند . حضرت می‌فرمایند " اللَّهُمَّ وَ اجْعَلْنَا فِی سَائِرِ الشُّهُورِ وَ الْأَیَّامِ کَذَلِکَ مَا عَمَّرْتَنَا" خداوندا ما را در سایر ماه‌های سال و ایام آن ، همان گونه عمر با عزت بده که در این ماه عمرعطا نمودی . 
 
 در خواست بعدی حضرت با " اجعلنا" رنگ بیشتری می‌گیرد،می فرماید:" وَ اجْعَلْنَا مِنْ عِبَادِکَ الصَّالِحِینَ " ما را از عباد صالحینت قرار بده، در قنوت نماز عید فطر هم می‌خوانیم: خدایا کاری کن که ما در وادی "عبادک الصالحون" باشیم " اللّهُمَّ اِنِّی اَسْأَلُکَ خَیْرَ ما سَأَلَکَ بِهِ عِبادُکَ الصّالِحُونَ " 
 
توصیف "عباد الصالحین" را حضرت این گونه بیان می‌دارند: " الَّذِینَ یَرِثُونَ الْفِرْدَوْسَ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ "   عده ای در قیامت صفت خلد برایشان محقق می‌شود به طوری که در بهشت ابدی و جاودان می‌شوند. 
 
 چگونه جزء عباد صالح می‌شویم ؟ 
 
 عباد صالح کسانی هستند که در این دنیا همه نکات دین را رعایت می‌کنند، به حقوق هیچ کس تعدی نمی‌کنند. بعضی‌ها در این دنیا به اندازه یک وضو گرفتن هم رعایت می‌کنند و حقوق کسی را تضیع نمی‌کنند چون کسی که حقوق دیگران به گردنش باشد آن طرف به مشقت وتنگنا دچار می‌شود و مشمول " یَرِثُونَ الْفِرْدَوْسَ هُمْ فیها خالِدُونَ " نیست. 
 
 تذکراتی درباره اهمیت صرفه جویی 
 
الان همه مسئولین دائما تذکرمی دهند که ما در مورد مصرف آب و برق رعایت کنیم چون در شرایط سختی  قرار گرفتیم که اگر رعایت نکنیم امسال با بحران مواجه می‌شویم. برای مثال همین وضویی را که می‌گیریم حداکثر با یک لیوان می‌توانیم انجام دهیم ، مرحوم چمنی این نکته را که به بنده گوش زد کردندسعی کردم رعایت کنم. 
 
همین یکی دو ماه را هر کس بتواند مقداری صرفه جویی کند خود کمکی بزرگ است و از طرفی مگر نمی‌خواهیم  "واجعلنا من عبادک الصالحین" باشیم؟ همین تمرین خوبی است. 
 
حالا عده ای هستند به این مطالب کار ندارند اصراف می‌کنند و به تضییع حقوق دیگران می‌پردازند این به گردن مسئولین است که با آنها بر خورد کنند ولی آنچه به گردن ماست بایدانجام دهیم تا ما مدیون دیگران نباشیم . 
 
برای شروع ، همین ماه رمضان زمان خوبی است 
 
بر طبق ادعیه سال با ماه رمضان شروع می‌شود و در دعای وداع ماه رمضان به این نکته اشاره می‌شود حضرت هم همین بیان را دارند برای شروع هم همین ماه رمضان زمان خوبی است که صرفه جویی را شروع کرد. خلاصه تا ماه رمضان شما می‌توانی خود را کنترل کنی و در جایی که مفسده برای شما نداشته باشد امر به معروف و نهی از منکر داشته باشی مثل خانه و خانواده که حداقل اینها که مجلس مناجات می‌آیند صرفه جویی کنند همین که برای آشامیدن و وضو گرفتن یک شیشه آب همراه خود داشته باشیم بهتر از این است که شیر آب را بدون ملاحظه همین طور باز بگذاریم. این رانمی گویم که در وضو حالت وسواس پیدا کنید که از آن طرف به تفریط بیافتید 
 
دوری ازافراط وتفریط 
 
حواسمان به افراط و تفریط باشد یعنی با این بهانه صرفه جویی و... به دام شیطان و شیطان کاری نیافتیم یعنی یک طرف وسواس و تضیع حقوق مردم و از طرفی صرفه جویی به معنی بی توجهی و فقط مصرف نکردن. . درگذشته صاحبکاری داشتم تعریف می‌کرد یک روز در خزینه ، فردی را دیدم که دائم غسل می‌کرد و می‌گفت نشد از اول و...




:: بازدید از این مطلب : 1390
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه