از عالم ذر و قبر بيشتر بدانيم

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 95
:: باردید دیروز : 927
:: بازدید هفته : 1022
:: بازدید ماه : 9002
:: بازدید سال : 46777
:: بازدید کلی : 650261
نویسنده : گمنام
شنبه 11 مرداد 1393

كتاب خالق و خلق تأليف صادق كميلي خراساني از سوي انتشارات سميع به چاپ رسيده است.
اين كتاب شامل موضوعاتي همچون «مناظره منكر خدا با حضرت رضا (ع) »، «صفات خداوند»، «گفتار دانشمندان درباره خداوند»، «وجود ما از كيست»، «شناخت خدا»، «توحيد از ديدگاه عيسي بن مريم (ع) »، «ادعاي خدائي»، «راز آفرينش»، «آدم را چرا آدم مي‌نامند»، «آفرينش شيطان»، «دور شدن ابليس از خدا»، «دور شدن ابليس از خدا»، «حربه‌هاي شيطان»، «كمينگاه شيطان»، «اسماء الله»، «انسان از كجا آمده به كجا مي‌رود؟»، «صفات فع حق تعالي» است.

«جبر و اختيار انسان‌ها در اختيار خداوند است»، «مرگ و قبر»، «آدمي چگونه دفن ميت را آموخت و علت دفن ميت چيست؟»، «وضيعت قبر»، «نكير و منكر»، «عذاب قبر»، «از آغاز آفرينش تا روز قيامت»، «عالم ذر چيست»، «اهل بيت (ع) ذر عالم ذر»، «بازگشت همه به سوي خداست»، «در اثبات معاد از وقت مرگ تا پايان عالم»، «در اثبات معاد جسماني»، «در بيان ميزان و حساب و سوال و رد مظالم»، «حساب و سوال و حكم در مظالم عباد»، «در بيان پل صراط»، «تفكر در خلق خدا»، «تفكر در خلق انسان»، «چهره سياه و سفيد در قيامت»، «مقام اولياء الهي»، «افراد سبك و سنگين بار»، «مشاهده عابد و معبود»، «پايان نهايي عبادت» از ديگر موضوعات اين كتاب است.
در مقدمه اين كتاب آمده است: اگر كسي معرفت شناسي را با استفاده از مايه شخصي يعني علم حضوري آغاز كند ابتدا بايد كمي با واقعيات حيات آميخته گردد و واقعيات را درك كند تا معرفت حضوري آگاهي يافته، بيابد، يعني اين شخص بايد كمي با واقعيات حيات آميخته گردد و واقيعات را درك كند تا معرفت حضوري به وسيله علم حضوري او كسب شود.
در بخشي از اين كتاب مي‌خوانيم: در بحث‌ها و كتب ديني راجع به دخالت شيطان درباره جريان زندگي آدم و حوا (ع) در بهشت و اخراج آن حضرت از بهشت به گونه‌هاي مختلف بيان شده است، در قرآن كريم جريان سرپيچي از فرمان خداوند تبارك و تعالي توسط شيطان و حضرت آدم (ع) نيز بيان گرديده است.
دو فرشته اي كه به قبر وارد مي‌شوند نام اين دو نكير و منكر، بشير و مبشر يعني بشارت دهنده دانسته اند بحث‌هاي گوناگون و فراواني در مورد چهره اين دو فرشته است.
عده اي بر اين قول هستند كه براي شيعيان چه گناهكار باشند يا نباشد با چهره اي نوراني و مقدس و فرشته وار وارد و به هرحال بايد گفت، نكير و منكر براي هر شخصي همانند حضرت عزرائيل (ع) وارد مي‌شود.
در بخش ديگري از كتاب «كتاب خالق و مخلوق» مي‌خوانيم: همان طور كه عالم طبيعت و مجموعه آسمان‌ها و زمين باطني دارند، آن چه در عالم شريعت بنام قوانين الهي مطرح است هم داراي اسرار و باطن هايي هستند. لذا خداوند سبحان قيامت را در برابر ظاهر كه دنيا است معرفي ميكند، مي فرمايد عده اي فقط ظاهر دنيا را مي‌دانند و از آخرت غافل اند: اشاره به آيه ۷ سوره روم مي‌كند.
امام سجاد (ع) در دعاي ابوحمزه ثمالي جريان برخاستن از قبر و صحنه قيامت را به نحوي ترسيم فرموده است كه خدايا روزي كه ما از قبر برخاستيم و بار سنگين گناه هم بر دوشمان است، گاهي چپ را نگاه مي‌كنيم، گاهي طرف راست را نگاه مي‌كنيم تا ببينيم يك باربري پيدا مي‌شود كه اين بار را ببرد، مي‌بينيم كسي نيست. افتان و خيزان اين بارها را خودم بايد بدوش بكشم، گناه سنگين است سجده‌هاي طولاني بار گناه را كم مي‌كند.
كتاب «كتاب خالق و خلق» از سوي انتشارات سميع در ۱۰۶ صفحه با شمارگان ۲۰۰۰ جلد به چاپ رسيده است.

 

منبع:حج




:: بازدید از این مطلب : 1936
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه