ازدواج و بچه دار شدن مبارزه با هواپرستی است/ جهاد اکبر و جهاد اصغر زن در خانه است

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 319
:: باردید دیروز : 2
:: بازدید هفته : 1248
:: بازدید ماه : 9228
:: بازدید سال : 47003
:: بازدید کلی : 650487
نویسنده : گمنام
یک شنبه 20 مهر 1393

عقیق: همزمان با هفته دفاع مقدس مراسم گرامیداشت سال های حماسه و دفاع به همت هیات رزمندگان اسلام در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد. در این مراسم حجت الاسلام پناهیان سخنرانی کرد و در ادامه حاج محسن طاهری به مداحی پرداخت.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام پناهیان را بخوانید؛

_ تشکیل خانواده یعنی قرار گرفتن در یک فضای جدید برای مبارزه با هوای نفس و تشکیل ندادن خانواده یعنی تلاش مذبوحانه برای فرار از مبارزه با هوای نفس.

_ انسان هیچ وقت به چیزی که دوست دارد نمی رسد، بهتر است که انسان انتخاب گر باشد و مبارزه با هواهای نفس را انتخاب کند.

_کسانی که خدمت حضرت امام می رفتند که خطبه عقدشان را ایشان بخوانند بعد از عقد حضرت امام نصیحتی که می فرمودند این بود که با هم بسازید و با سازش امکان زندگی وجود دارد. این یک نوع مبارزه با هوای نفس است.

_ کسی نباید در مورد ازدواج احمقانه فکر کند. یعنی خیال پردازانه و زیادی خوش و خرم ازدواج را دیدن و بی تاب و بی طاقت شدن در کوچکترین مسائل. بسیاری از طلاق هایی که در جامعه است به این دلیل است که مردم اصلاً تلقی صحیح از ازدواج ندارند.

_افراد هواپرست در مرحله اول از ازدواج فرار می کند و بعد که درگیر ازدواج می شوند در مرحله بعد از بچه داری فرار می کنند.ازدواج و بچه دار شدن مغایر با هواپرستی است و لذا خانواده محل جهاد با هوا پرستی و مبارزه با هوای نفس خواهد بود.

_ نگاه ما به خانواده و ازدواج این است که باید عاقلانه یک سلسله از مشکلات معقول را پذیرفت و اعلام کرد من مردانه پای مشکلات می ایستم. ازدواج دلیری می خواهد. انسان در مشکلات است. راحت طلبی که حاضر نیست خود را در سختی های معقول قرار بدهد برابر با حیوان است.

_ استقبال از یک سختی معقول و منطقی و تعالی بخش و زیبا بچه دارشدن است. استقبال از سختی معقول علامت انسانیت در درجه اول و بعد علامت ایمان و معنویت است.

_صریحاً در مورد بانوان محترم بحث جهاد اکبر مطرح می شود. زن در خانه به جهاد اکبر می پردازد و جهاد اصغر هم همان جاست. مرد در خانواده فقط جهاد اکبر دارد. زبان زن را تحمل می کند و فقر را برای خودش تحمل می کند و به خاطر پول رساندن به خانواده و روزی رساندن سختی را تحمل می کند. این جهاد اکبر است و جهاد اصغر این که بیرون از خانه و خانواده بجنگد. اما زن مرد را تحمل می کند و سختی های بچه ها را تحمل می کند جهاد اکبر و جهاد اصغر است.

_ جهاد اکبر عبادت الاخری مبارزه با نفس است. خانواده محل هواپرستی نیست و محل خودداری است. مردی که خانواده از میل او غذا بخورند نشانه نفاق او است. از علائم ایمان در مرد این است که او به میل خانواده غذا بخورد.

_ بسیاری از افراد مشکلات را غیر طبیعی می دانند و نمی توانند تحمل کنند. در مورد آقایان بسیاری از مشکلات است که باید تحمل کنند. یکی از این مشکلات بدزبانی برخی زن ها می باشد و به دستور پیامبر مردها باید تحمل کنند.




:: بازدید از این مطلب : 1536
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه