اگر از رفتار ما بوی علی(ع)و حسین(ع)استشمام نشود شیعه نیستیم

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 54
:: باردید دیروز : 2
:: بازدید هفته : 983
:: بازدید ماه : 8963
:: بازدید سال : 46738
:: بازدید کلی : 650222
نویسنده : گمنام
چهار شنبه 7 آبان 1393

 

یک استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: اعتقاد دارم اگر کسی از رفتارش بوی امام علی(ع) و امام حسین(ع) استشمام نشود شیعه نیست.

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در سومین شب مراسم هیأت فاطمیون قم، راستگویی را یکی از نشانه‌های مهم اهل ایمان دانست و اظهار داشت: چرا برخی از ما که ادعای ایمان داریم در زندگی و کسب و کار خود صداقت را رعایت نمی‌کنیم. چرا در امتحانات تقلب می‌کنیم؟ چرا جنس خوب را در معرض دید می‌گذاریم و موقع فروش نامرغوب‌ها را به مشتری می‌دهیم؟ چرا اگر به ما حقوق یا مزایایی می‌دهند و حق‌مان نیست به مسؤولی بالا دستی خود نمی‌گوییم؟ چرا برخی نمایندگان مجلس به طرح بررسی اموالشان رأی نمی‌دهند؟ اگر ریگی به کفش نداریم چرا می‌ترسیم؟ حتما چیزی هست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان این که هر دولتی می‌آید همه کارهای دولت قبلی را می‌کوبد، گفت: چرا با مردم صادق نیستید و واقعیت‌ها را نمی‌گویید؟ یعنی هیچ کار مثبتی در دولت‌های قبل از شما انجام نشده است؟ وقتی مردم این وضعیت را می‌بینند می‌گویند همه دولت‌ها دروغ می‌گویند چون امر برایشان مشتبه و دچار سرگردانی می‌شوند.

مسلمانی خود را باید در عمل ثابت کنیم

وی با اشاره به این که صدق نقیض کذب است، گفت: صدق گاهی در مرحله لسانی و گاهی در مرحله عملی نمود پیدا می‌کند؛ کسی که می‌گوید مسلمان است باید عملش نشان دهد؛ روایت داریم که مسلمان کسی است که مردم از دست و زبانش در آسایش باشند یا در روایت دیگر آمده کسی که صدای یاری خواهی مسلمانی بشوند و پاسخ نگوید مسلمان نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که مسلمانی شرایط و ضوابطی دارد، ابراز داشت: کسی که ادعای مسلمانی دارد باید یک احکامی را رعایت کند؛ نماز بخواند، روزه بگیرد و امر به معروف و نهی از منکر کند و مهم‌تر از آن امر به منکر و نهی از معروف نکند. مسلمان باید به وعده‌اش عمل کند، به همین دلیل خیلی حرف‌ها را نباید بزنیم؛ مثلا نباید به کسی در تعارف ها بگوییم فدایت شوم، این دروغ است اگر در واقعیت حاضر نباشیم جان خود برای او به خطر بیندازیم؛ در روایت داریم که کسی نمی‌تواند از دروغ در امان باشد مگر این که زبان خود را کنترل کند و هر حرفی نزند. اگر انسان صادق باشد ایمان  نیز به دنبالش می‌آید؛ اهل صدق، صفا و وفا باشید، این مسأله را باید از زندگی خودمان شروع کنیم؛ اول به خودمان، پدر و مادر و در مرحله دیگر به دوستان و اطرافیان راست بگوییم. گاهی فکر می‌کنیم با دروغ گفتن راحت می‌شویم اما نجات در راستگویی است؛ اگر کاری می‌کنیم صادقانه باشد، اگر مشکی پوش امام حسین(ع)هستم به راستی ایشان را در دل هم دوست بدارم و در زندگی و رفتارم این ادعا را ثابت کنم.

تنها کسانی که راستگو هستند می توانند ادعای شیعه بودن داشته باشند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، گفت: حضرت می‌فرماید شیعه ما نیست مگر کسی که بسیار راستگو باشد؛ بر این اساس اشخاصی مانند جناب ابوذر شیعه هستند؛ پیامبر(ص)فرمود ابوذر صدیق این امت است.

حجت الاسلام آقاتهرانی با بیان این که راستگویان تاریخ زیاد هستند، ابراز داشت: انبیایی همچون ابراهیم(ع)، اسحاق(ع)، یعقوب(ع) و ادریس(ع) در قرآن به عنوان صدیق معرفی شده‌اند؛ پیامبر(ص) فرمود علی(ع) صدیق امت است و در جای دیگر داریم فاطمه(س) صدیقه شهیده است؛ امام هشتم در معرفی امام حسین(ع) به عنوان صدیق از ایشان یاد می‌فرماید.

وی با بیان این که مدعیان ایمان را با رفتار امیرالمؤمنین(ع) می‌سنجند، گفت: به همین دلیل در زیارتنامه حضرت می‌خوانیم سلام بر تو ای میزان اعمال؛ یعنی یک کفه ترازو کارهای من و در کفه دیگر اعمال آن حضرت را می‌گذارند بنابراین کار خیلی سختی است؛ خدا برنامه بلندی برای ما طراحی کرده اما ما خودمان را در آن حد قبول نداریم و در زندگی تنها دنبال خورد و خوراک و مسائل دنیایی هستیم. نیاز به خوراک، همسر، رزق و روزی امری طبیعی در زندگی بشر است، اما اینها اصل نیست؛ متأسفانه بسیاری از انسان ها این تنها مسائل را محور زندگی خود قرار می‌دهند.

متأهلان زندگی بهتری نسبت به مجردها دارند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت بحث ازدواج، ابراز داشت: شرایط زندگی برای انسان‌های متأهل از مجردها بهتر است زیرا مسؤولیتی که انسان در قبال همسر و فرزند دارد موجب نظم در زندگی‌اش می‌شود؛ کسی که متأهل است در همه مسائل دیدگاهش عوض می‌شود و برای هر چیز کوچکی مجبور است محاسبات و برنامه‌ریزی داشته باشد.

حجت‌الاسلام آقاتهرانی به آیه «وَأَنکِحُوا الأَیامىٰ مِنکُم وَالصّالِحینَ مِن عِبادِکُم وَإِمائِکُم ۚ إِن یَکونوا فُقَراءَ یُغنِهِمُ اللَّهُ مِن فَضلِهِ» اشاره کرد و گفت: اگر به خدا و دستوراتش اعتقاد دارید و باور دارید که وعده‌هایش راست است، نباید از ترس فقر ازدواج خود را به تأخیر بیندازید. برخی می‌گویند چون غربی‌ها می‌گویند بدون سرمایه نمی‌شود زندگی کرد پس حتما نخواهد شد، مدل زندگی و ذهنیت آنها با ما بسیار تفاوت دارد، ما حیات را دو روز دنیا نمی‌دانیم، ما توکل و اعتماد به خدا داریم و پیامبر(ص) را بزرگترین راستگویان می‌دانیم. این اعتقادات باید کجا بروز و ظهور پیدا کند؟ در زندگی باید اینها را پیاده کنیم؛ اگر در زندگی مسلمانی نکنیم در مواقع حساس مانند کوفیان کار را خراب می‌کنیم؛ این شیوه زندگی نیاز تمرین دارد.

صداقت باید در وجود مسلمان ملکه شده باشد

حجت‌الاسلام آقاتهرانی با بیان این که راستگویی باید صفت ملکه یک مسلمان باشد، گفت: باید در این عرصه تلاش کنیم؛ ضرورتی ندارد ما هر حرفی را بزنیم اما اگر از ما پرسیدند باید راستش را بگوییم؛ اگر راستگویی در وجودمان نهادینه شد از وجود خودمان لذت می بریم، وقتی در برابر خدا به نماز می‌ایستیم به راستی احساس ذلت می‌کنیم و راست می‌گوییم که او را دوست داریم و تنها او را می‌پرستیم.

استاد اخلاق حوزه علمیه ویژگی‌های شخصیتی امام حسین(ع) را بسیار اعجاب‌انگیز خواند و گفت: در روز عاشورا امام(ع) هر بار به لشکر دشمن حمله می‌کرد و آنها را عقب می‌راند، روی خود را به سمت خیمه‌ها می‌کرد و می‌فرمود «لا حَوْلَ وَلا قُوَّهَ اِلا بِالله» یعنی حسین کسی نیست و همه اینها از جانب خداست؛ همچنین خیال اهل حرم را آرام می‌کرد که من هنوز زنده‌ام.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بخش‌هایی از خطبه سیدالشهدا(ع)در هنگام خروج از مدینه، ابراز داشت: حضرت فرمود مرگ واقعیتی است مانند خط روی گردن، اشتیاق من به دیدار جد و مادرم مانند اشتیاق یعقوب به دیدار یوسف است؛ از این عبارات معلوم می‌شود که برای او مرگ اهمیتی ندارد فقط دنبال این است که کارش را درست انجام دهد.تا بحال در جنگ‌های دنیا دیده‌اید فرمانده‌ای سر تک تک کشته‌های لشکرش را به زانو بگیرد و از آنها تعریف و تمجید کند؛ نه فقط یاران قدیمی بلکه حتی کسی مانند حُر که تازه به او ملحق شده را نیز تحویل گرفت.

اگر از رفتار ما بوی علی(ع)و حسین(ع)استشمام نشود شیعه نیستیم

وی با طرح این پرسش که چرا باید ما به اسم حسینی باشیم اما در رفتار نه؟ گفت: من اعتقاد دارم اگر کسی از رفتارش بوی امام علی(ع)و امام حسین(ع)استشمام نشود شیعه نیست؛ همچنین باید از اعمال خانم‌های شیعه نیز بوی حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) به مشام برسد؛ بنابراین باید مراقب رفتار، گفتار و کردار خود باشیم؛ در چشم، گوش، زبان و همه اعضای و جوارح ما باید صداقت موج بزند. ما هر روز در نماز خود «إِیَّاکَ نَعْبُدُ وَ إِیَّاکَ نَسْتَعین» می‌گوییم، این ادعاهای ما تا چه اندازه راست است؟ باید واقعا بندگی خدا را کنیم تا مسلمان صادق شویم؛ با بندگی نفس راه به جایی نمی‌بریم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر صداقت و وفای به عهده یاران امام حسین(ع)، گفت: حضرت زینب(س) شب عاشورا نگران شد که نکند یاران امام حسین(ع) نیز مانند یاران امام حسن(ع) او را تنها بگذارند، حضرت فرمود خیالت راحت باشد من اینها را امتحان کردم. امام عصر(عج) هم این گونه است اول ما را امتحان کرده و بعد انتخاب می‌کند، یک رفتار غلط ما کار را خراب می‌کند و از امتحان حضرت رد می‌شویم؛ بنابراین باید بسیار مراقب رفتار و عملکرد خود باشیم.





:: بازدید از این مطلب : 2644
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه