روایت همرزم مهدی‌نوروزی از شهادتش

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 276
:: باردید دیروز : 415
:: بازدید هفته : 691
:: بازدید ماه : 6023
:: بازدید سال : 43798
:: بازدید کلی : 647282
نویسنده : گمنام
پنج شنبه 25 دی 1393

شهید مهدی نوروزی هنرمند عرصه مجاهدت و سودای جان عاریت با خدا بود... که شهادت هنر مردان خداست... او در دفع قتنه ها مرز نمی شناسد... برای او فتنه داعش در سامرا  و هتاکان به عاشورا در تهرا یکی است. ایرانی و  عراقی و اروپایی ندارد. باید مقابلش ایستاد.

یک روز مغازه‎ها را در خیابان‎های تهران آتش می‎زند، عابرین را برهنه می‎کند و با سنگ و چوب و آهن بر سر و صورتشان می‎زند، و یک روز در بیابان‎های عراق سر از بدن مخالفانش جدا می‎کند، پای این سر بریدن هلهله می‎کند و بعد هم از آن فیلم می‎گیرد و در دنیا منتشر می‎کند. یک روز در خیابان‎های تهران، به عزاداران روز عاشورای سیدالشهداء علیه‎السلام حمله می‎کند و تکیه و هیات‎هایشان را به آتش می‎کشد و یک روز در عراق و کربلا، به زائرین سید‎الشهداء علیه‎السلام حمله می‎کند و خود را در میان آنها منفجر می‎کند تا عزاداری را کم رونق کرده باشد.

* شهید مهدی نوروزی معتقد بود باید مقابل داعش ایستاد...

شهید نوروزی صدها کیلومتر دورتر از سرزمین محل تولدش به شهادت رسید تا اثبات کند که برای او امنیت مردمش آنقدری مهم هست که بخاطر آن ماه‎ها همسر و فرزند یکساله‎اش را تنها بگذارد و در کشوری دیگر اردو بزند، بجنگد و در آخر هم جانش را بدهد و شهید بشود. امنیت مردمش آنقدری مهم هست که نتواند آتش سوزاندن دشمنان این مردم در وسط خیابان‎های تهران 88 را تحمل کند و برای خواباندان غائله، به دل خطر بزند.

شهید نوروزی آنقدری شجاع بود که در میان همرزمانش لقب «شیر سامرا» را به خود گرفته بود. همچنان که آنقدری شجاع بود که یک تنه به دل لانه فتنه در قیطریه بزند و چشم فتنه را کور کند و ضربه‎اش آنقدر کاری باشد که تا سال‎ها عکسش را دست به دست کنند و برای سرش جایزه بگذارند.

* غسل شهادت مهدی و پوشیدن پیراهن مشکی قبل از شهادت

همرزم شهید مهدی نوروزی در آخرین عملیات سامرا در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: رفتار شهید نوروزی در شهب شهادتش عجیب بود زیرا غسل شهادت را انجام داد و پیراهن مشکی که همه ساله برای اقامه عزای ائمه می پوشید را برتن کرد.

حمید صلواتی گفت: مهدی در عملیاتی که شهید شد سکان فرماندهی را برعهده داشت و برایش به نتیجه رسیدنن عملیات خیلی مهم بود. مدام توصیه هایش را فریاد می زد و یک لحظه آرام و قرار نداشت.

وی گفت: چند ساعت مدام با انرژی عجیبی که داشت از این سو به آن سو می رفت و عملیات را هدایت می کرد. تعجب می کردی که چطور حتی لحظه ای به زمین نمی نشیند.

صلواتی ادامه داد: بعد از چند ساعت فریاد های مهدی دیگر به گوش نمی رسید. با چشم دنبال گشتم.با اصابت تیر مستقیم تک تیرانداز های دشمن ایشان به زمین افتاده بود. به سمتش دویدم... کمی که به او نزدیک شدم می دیدم که به شدت خونریزی دارد. تفنگش را نگاه کرد... هنوز فشنگ داشت.

وی گفت: لوله اسلحه را عصا کرد و بلند شد.. با زانو به زمین نشست و تا آنجا که گلوله داشت به سمت دشمن که فاصله زیادی نداشت شلیک کرد... تا آخرین گلوله.

صلواتی گفت: همیشه در چنین لحظاتی چیزی می گفت و لبخندی روی لبش می نشست . اما گلوله دوم هم به او اصابت کرد.

* یاحسین (ع) و یا زهرا (ع) ذکر آخر شهید نوروزی

این همرزم شهید ادامه داد: در لحظه آخر خودمان را به بالین وی رساندیم، من سر ایشان را روی سینه ام گذاشتم و شنیدم که ایشان ذکر یا حسین (ع) و یا زهرا (س) را بر لب داشت و با گفتن یا زهرا (س) به دیدار حق شتافت.

فرمانده سابق سپاه شهرستان کرمانشاه و از نزدیکان شهید نوروزی با بیان اینکه خصلت شجاعت شهید نوروزی اَظهَرُ من الشمس بود گفت: یکی از فرماندهان ارشد عملیات ها علیه گروهک های تکفیری به خاطر  این خلصت شهید نوروزی، وی را برای سخت ترین لحظات در همراهی خودش انتخاب کرده بود.

* مهدی داوطلب میدان های بدون داوطلب بود

سیروس جهانبخشی گفت: این فرمانده ارشد نقل می کردد که خیلی از کسانی که برای این لحظات داوطلب شده بودند یا مهارت کافی را نداشتند یا به محض اطلاع از مناطقی که باید می رفتند از برعهده گرفتن این کار پشیمان می شدند چون بیشتر این برنامه ریزی ها در شهرک صدر عراق که یکی از مناطق استراتژیک و عملیاتی است صورت می گرفت.

جهانبخشی ادامه داد: کسی که با شجاعت داوطلب شد شهید نوروزی بود که مهارت ایشان در کنار شجاعتش از او یک نیروی کارآمد می ساخت.

وی گفت: شهید نوروزی یکی از نیروهایی بود که هنگام دستگیری عبدالمالک ریگی به سیستان و بلوچستان می رود تا در روند ایجاد امنیت و آرامش در شهر نقش را ایفا کند.

وی در پایان گفت: سرداران عملیات های خطیر از ایشان به عنوان یک نیروی شجاع یاد می کنند و معتقدند تنها کسی که به تنهایی و حتی بدون همراه  آماده مقابله با مشکلات بود شهید نوروزی بود.

شهید مهدی نورزی روز گذشته در میان خیل عظیم دلدادگان به ائمه معصومین در کرمانشاه و روی پرنیانی از دستهای عاشقان حسین (ع) تشییع و در گلزار شهدای کرمانشاه به خاک سپرده شد.

منبع: مرصادنیوز




:: بازدید از این مطلب : 2166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه