انسان باید بتواند مظهر اسماءالحسنی الهی بشود

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 547
:: باردید دیروز : 26
:: بازدید هفته : 2771
:: بازدید ماه : 8103
:: بازدید سال : 45878
:: بازدید کلی : 649362
نویسنده : گمنام
دو شنبه 8 تير 1394

در ایام ماه مبارک رمضان هر روز پس از اقامه نماز ظهر و عصر ، حجت الاسلام صمدی آملی در مسجد اعظم تجریش به سخنرانی می پردازد.

در ادمه گزیده ای سخنرانی حجت الاسلام صمدی آملی را بخوانید:

_ هر کس را از اسماء الله یک نصیبی است. خداوند ابتدای قرآن را با اسم الله شروع کرده است و تا آخر قرآن اسماء الله بسیاری آمده است. یعنی می توانیم از این اسماء هر اندازه که بخواهیم نصیب خود را بگیریم.  این دیگر به خودمان بستگی دارد. یعنی هر کس می تواند هر اندازه که توان دارد ارث خود را از اسماء الهی بگیرد.

_ حتی آن دزدی که دزدی می کند هم دارای رحمت خداوند است. چون دست و پا و قوه تخیل سالم دارد. قوه تخیل و فکر او باید به کار بیافتد تا بتواند جایی برای دزدی برود. این رمز و راز ها را هم هر کسی نمی تواند متوجه شود.

_ وقتی با نام خدا شروع می کنیم، نمی دانیم که بعد از این شروع چه چیزهایی پنهان است. در شبانه روز چندین بار خدا را به اسم رحمانیت صدا می زنیم. یعنی از خداوند صفت رحمانیت را به اندازه توان طلب می کنیم. صفت رحمانیت الهی یعنی گسترش فیض برای همه و کسی از فیض نباید بی بهره باشد.

_ وقتی از خدا فیض گرفتیم یعنی باید طوری مهربان باشیم که همه مهربانی انسان را حس کنند. یعنی انسان باید بتواند مظهر اسماء حسنی بشود. و به هر اسم از اسماء که می خوانیم مظهر آن اسم باشیم.

_ اگر کسی بسم الله را بگوید ولی سفره ای ندارد که دیگران از او بهره ببرند.در حقیقت این اسماء در انسان تجلی پیدا نکرده است. یکی از مصادیق سفره رحمانیه این است که هم دوست و هم دشمن از این سفره بهرمند شود. وقتی آبروی همدیگر را می ریزیم معلوم می شود که اسم ستار در انسان ظاهر نشده است و فقط از خدا می خواهیم که او ستار باشد و عیب ما را بپوشاند. اگر به جایی رسیدیم که عیب دیگران را پوشاندیم معلوم می شود که اسم ستار در انسان ظهور کرده است.

 




:: بازدید از این مطلب : 1798
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه