حاج منصور ارضی: اگر تقوا را رعایت کنیم عاقبت به خیر می شویم

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :
نویسنده : گمنام
دو شنبه 8 تير 1394

صوت کامل مراسم

مراسم شب دهم ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید حسین حسینی قمی، مناجات خوانی و قرائت دعای ابوحمزه ثمالی توسط حاج منصور ارضی و مداحی حاج حسین سازور در مسجد ارک برگزار شد.

در ادامه گزیده ای از سخنان حاج منصور ارضی را بخوانید

 

تقوا نوری است در ظلمت، در دل تاریکی‌ها خداوند این نور را عطا می‌کند.

شب گذشته عرض کردیم در معنای تقوا آقا امیرالمومنین علی علیه السلام می‌فرمایند: نوری است در ظلمت، در دل تاریکی‌ها خداوند این نور را به شخص عطا می‌کند و خداوند او را در آنچه دوست دارد و علاقمند ست که شاید بهشت باشد و شاید هم جواری با اهل بیت علیهم السلام برای همیشه مخلد می‌سازد. تقوا ثمر می‌دهد چه در دنیا و چه در آخرت و نتیجه اش اینگونه است. "وَ یُنَزِّلُهُ مَنْزِلَ الْکَرَامَةِ عِنْدَهُ؛ فِی‌ دَارٍ اصْطَنَعَهَا لِنَفْسِهِ" در جایگاهی والا نزد خود در سرایی که آن را برای بندگان خاص خویش ساخته قرار می‌دهد. برای همین است که هم در قرآن و هم در ادعیه بر روی تقوا تاکید شده است. یکی از اسماء خدا یا صفات خدا یا اهل التقوی است، در دعای ابوحمزه هم می‌خوانی "لِأَنَّکَ أَهْلُ التَّقْوَى وَ أَهْلُ الْمَغْفِرَةِ" در نماز روز عید فطر هم که ان شاءالله به آن برسیم در آنجا هم این دعا "وَاَهْلَ التَّقْوَی وَالمَغْفِرَةِ" در قنوت نماز است. پس معلوم می‌شود خدا این بنده‌ی باتقوا را در جایی از بهشت قرارش می‌دهد که برای بندگان خاص خود ساخته و حتما کنار اولیاء خدا و اهل بیت علیهم السلام است. حالا ببین کی دلش می‌خواهد این راه را برود، البته سخت است، هر کاری سختی خودش را دارد.

 

اگر همین تقوایی که امیرالمومنین علیه السلام می‌فرمایند را رعایت کنیم عاقبت بخیر می‌شویم

 

کسی که دنبال تقواست مخصوصا در ماه رمضان، سعی می‌کند یک مقدار جلوگیری کند از حرام و این سخت است ولی خوب نتیجه می‌دهد و نتیجه اولش در دنیاست و موفق است. از ماه رمضان که خارج می‌شود، اولین کسی که می‌بیند امام زمانش علیه السلام است. حضرت خیلی دوستان و شیعیانش را دوست دارد و فرموده اند خیال نکنید ما شما را فراموش کرده ایم و از حال شما بی خبریم، این یعنی چه؟ یعنی ما هوای شما را داریم اما شما هوای ما را ندارید و هر کاری را انجام می‌دهید بعد هم می‌گویید ما شیعه‌ی حضرت هستیم. جالب است در مورد همین ماه رمضان، یک وقت بااین افرادی که بی حجاب هستند و قیافه هایشان نشان نمی‌دهد که دیندارند مصاحبه می‌کردند می‌گفتند روزه را می‌گیرم ولی حجاب ندارم، یک عده ای حجاب را از دین جدا می‌کنند، یک وقتی هم یک عده ای می‌آیند سیاست را از دین جدا می‌کنند، فرقی نمی‌کند. نتیجه اش این می‌شود که دیگر شبهه ناک برایم مهم نیست. اطمینان نداری این مال حلال است یا نه ولی استفاده می‌کنی. خیلی کم پیدا می‌شود کسی که در برابر شبهه ناک ایستادگی ‌کند، ما اگر همین تقوایی که امیرالمومنین علیه السلام در این خطبه می‌فرمایند را رعایت کنیم عاقبت بخیر می‌شویم.

 

هرکسی کربلا می‌رود خداوند چندین ملک قرار می‌دهد تا روزی که می‌خواهد بمیرد برای او استغفار می‌کنند

این جایگاه به این قشنگی که حضرت می‌فرمایند خدا برای اهل تقوا می‌سازد را خود حضرت وصف می‌کنند. "ظِلُّهَا عَرْشُهُ" جایی است که سایه اش از عرش خداست. "وَ نُورُهَا بَهْجَتُهُ" در آن مکان مقدس که برای اهل تقواست حضرت می‌فرماید نورش مانند آفتابی نیست که اذیت کند، نورش بهجت دارد، نورش یک حالت زیبایی دارد، البته بهجت را خیلی چیزها بیان می‌کنند و می‌شود گفت نورش از جمال خود امیرالمومنین علیه السلام است. "وَ زُوَّارُهَا مَلَآئِکَتُهُ" زائرانش ملائکه اند. چقدر ما روایت داریم در کتب مختلف مخصوصا در کامل الزیارات که هرکسی کربلا می‌رود دو ملک به استقبالش می‌آیند، چندین ملک به دنبالش می‌روند تا در خانه او را می‌رسانند، چندین ملک خدا قرار می‌دهد تا روزی که می‌خواهد بمیرد برای او استغفار می‌کنند. حتی خود ما که اعتقاد داریم سخت باورمان می‌شود، منتها برای زائر واقعی است. "وَ رُفَقَآؤُهَا رُسُلُهُ" رفیقانش هم پیامبران هستند، این واقعا چه جایگاهی است؟ فقط هم مخصوص آنهایی است که تقوا دارند. یعنی از حرام خودشان را می‌پوشانند و دوری می‌کنند. تمرینش هم در ماه رمضان است. ولی گویی بعضی‌ها عاشق این نیستتند که آنجا بروند و بهشت را همین جا می‌خواهند بسازند، یعنی یک جوری زندگی می‌کند که اصلا می‌گوید من بهشت می‌خواهم چه کار، الان در بهشت هستم  اما کسی که اهل تقواست در دنیا کار می‌کند، مواظبت می‌کند تا به آن مکانی که خدا به متقین وعده داده برسد.

 

هرکسی هرکار خیری اعم از واجب و مستحب انجام می‌دهد به پای بی بی هم نوشته می‌شود

 

ده شب گذشت، شب رحلت جانسوز حضرت خدیجه سلام الله علیها است، البته اگر شما رسانه‌ها را نگاه کنید، چیزی مرتبط با رحلت بی بی نمی‌بینید، باز سالهای قبل یک اعلامی می‌کردند. اگر آن واعظانی که به برنامه‌های رسانه دعوت می‌شوند اعلام نکنند، شاید خیلی‌ها اصلا متوجه نشوند. از این بی تفاوتی‌ها یقینا همه متضرر می‌شوند، خوب و بد، عالم و جاهل. ما توقع کار خاصی نداشتیم، اما حداقل همین اندازه بگوییم حضرت زهرا سلام الله علیها یک مادر داشتند که ام المومنین بوده و برای اسلام خیلی زحمت کشیده. بدانید هرکسی هرکار خیری اعم از واجب و مستحب انجام می‌دهد به پای بی بی هم نوشته می‌شود چون همه‌ی زحمات اولیه را ایشان کشیده اند. البته رسانه‌ها چه اعلام بکنند و چه نکنند، ما هیئت داریم، روضه داریم و احتیاجی نداریم. ولی واقعا می‌خواهم به شما بگویم این بی توجهی‌ها شرم دارد، اگر بفهمند.

 

خدایا به حضرت خدیجه سلام الله علیها ما را کمک کن تا بااین زمینه هایی که دشمنان دین می‌سازند گمراه نشویم

 

پس مقام کسی که مواظبت می‌کند از خودش که حرام انجام ندهد را از کلام امیرالمومنین علیه السلام فهمیدیم. ما فقط داریم حلال و حرام خدا را فهرستش را می گوییم در این سی شب، تا بنده مواظبت کند و حرام انجام ندهد و عادت کند برای ماه‌های دیگر چون می‌خواهد به این مراقبت ادامه دهد. اگر بتواند همین عادت را تا ده روز بعد از ماه رمضان ادامه دهد، دیگر ملکه و یک عادت حسنه می‌شود و بعد از عادت تبدیل به عبادت می‌شود و سپس اطاعت. اگر کسی دلش بخواهد وگرنه ده شب ماه رمضان گذشت، بقیه اش هم می‌آید و می‌رود و در ما اتفاقی نمی‌افتد. خدایا به حضرت خدیجه سلام الله علیها در باقی عمری که داریم ما را کمک کن تا بااین زمینه هایی که دشمنان دین می‌سازند گمراه نشویم.

 

اشعار خوانده شده توسط حاج منصور ارضی در شب دهم ماه مبارک رمضان

 

اشعار مناجاتی حاج منصور ارضی در ابتدای جلسه

سالها فکر من این است که تو الزاماً

از دعای چه کسی این همه خوبی با من

 

لحظه به لحظه دقیقه به دقیقه هر آن

لطف بی حد توشد شامل من اما من

 

جرم کردم عوضش فضل تو را می‌طلبم

نرخ تعیین کنم اینجا وسط دعوا من

 

کاش آنگونه که رود از وسط دشت گذشت

بگذری ازمن وآلودگی این دامن

 

گر بناهست نبخشی ومعطل بکنی

این همه عبد گنهکار چرا تنها من

 

همنشینان گنه کار من از اول ماه

همگی دوست خوب توشدن الا من

 

مهر العفو خودت را بزن امشب بلکه

صبح محشرنشوم معطل یک امضا من

 

سفر قبر چه نزدیک شده پس باید

کوله و بار مهیا کنم از اینجا من

 

در همه عمر فقط دغدغه ام این بوده

خوب‌تر جلوه کنم در نظر زهرا من

 

اگر امروز مرا خرج حسینش نکنی

چه جوابی بدهم پیش علی فردا من

 

هر حسینی که به لب‌های من آمد دیدم

خیلی از فاصله‌ها کم شده از تو بامن

 

روضه کرببلا خوانده شد و از این فیض

دل به امید تو بستن همه حتی من

 

خواهری گوشه‌ی گودال صدا کرد حسین

چه کنم بی تو عزیزم وسط صحرا من

 

.........................................................................................


اشعار خوانده شده توسط حاج منصور ارضی در میان جلسه

 

بارخود را بسته ام پس پرکشیدن راحت است

بال وپر درپیش پیغمبر کشیدن راحت است

 

یک لباست را کفن کن باز هم تب کرده ام

داغ را در جامه‌ی دلبر کشیدن راحت است

 

تاسحر پیشم بمان قرآن بخوان بالا سرم

باتو دست از زندگی دیگر کشیدن راحت است

 

هرچه وسعم بود را دادم که بااین انقطاع

روح را از قالب پیکر کشیدن راحت است

 

دخترم را بیشتر در بین آغوشت بگیر

پیش بابا ناز یک دختر کشیدن راحت است

 

هی سفارش کن به مردم حرمتش را نشکنند

خط غم بر سوره‌ی کوثر کشیدن راحت است

 

هی سفارش کن که باهیزم نیاید هیچکس

بارداری را به پشت درکشیدن راحت است

 

ترس آن دارم که دستش باغلافی بشکند

زن نباشد گردن شوهر کشیدن راحت است

 

غصه‌ی بعدی من روز دهم در کربلاست

در ته گودال غم خنجر کشیدن راحت است

 

قافله بی قافله سالار و زن‌ها در فرار

سرکه روی نیزه شد معجر کشیدن راحت است

 

در شلوغی سر بازار فکرش را بکن

واقعاً با آستین پوشاندن سر مشکل است

 

 




:: بازدید از این مطلب : 1902
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه