بر اساس روایات ایرانی ها زمینه سازان ظهور هستند/تطبیق ها انحراف است

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 134
:: باردید دیروز : 258
:: بازدید هفته : 2332
:: بازدید ماه : 7664
:: بازدید سال : 45439
:: بازدید کلی : 648923
نویسنده : گمنام
شنبه 3 مرداد 1394

متولد منطقه جبل عامل در جنوب لبنان است و ازعلمای برجسته لبنان .سال 1958 به نجف  رفته برای درس خواندن و شاگرد کسانی چون آیت الله شیخ محمد تقی فقیه ، سید علا بحر العلوم، شیخ محمد تقی ایروانی ، آیت الله خویی و آیت الله شهید صدر بوده است وهمزمان با پیرزوی انقلاب اسلامی و آغاز جنگ راهی ایران شده و سالهاست که ساکن شهر قم است به یک دلیل مهم : «مسئله عصر ظهور و اعتقاد به اینکه آغاز حرکت حضرت مهدی از مشرق خواهد بود مرا به ایران کشانده است.»  تالیف ده‌ها کتاب با عناوین مختلف، تاسیس مرکز فقهی معجم  ،  تالیف دانشنامه امام مهدی در 40 فصل، سخنرانی هایش درشبکه ماهواره ای به زبان عربی و فارسی که خودش می گوید به عنوان یک مرجع بیشتر درباره امام زمان از او سوال می کنند همه وهمه باعث شده که او یعنی استاد علی کورانی عاملی چهره ای شناخته شده باشد در کشورهای اسلامی ومیان مسلمانان . اما شاید آنچه او را بیش از پیش  نه فقط در ایران که در سایر کشورهای عربی شناخته شده کرده باشد کتاب «عصر ظهور» ش باشد که در ایران به چاپ 70 رسیده و به زبان های مختلف ترجمه شده واز قضا پرفروش. آنقدر پرفروش که می گوید در عراق آن را همراه سیگار می فروشند. کتابی که بعد از آمدنش به ایران نوشتن آن را شروع کرد.

علی کورانی در کتاب عصر ظهور، با گردآوری و بررسی احادیث  مشترک میان شیعه و سنی درباره نشانه‌های ظهور حضرت مهدی(عج) به  تفسیروتحلیل این احادیث پرداخته تصویری کلّی از دوران پیش از ظهور حضرت مهدی(ع) ارائه می‌دهد.گفتگو ی با او درباره علائم و نشانه های عصر ظهور در یک روز میانه هفته در خانه اش درقم انجام شد. وقتی رسیدیم او مهمانان دیگری هم داشت . مهمانانی از شیعیان یمن  و از دوستان محمد حوثی که با آمدن ما خداحافظی کردند و رفتند. این روحانی تقریبا 70 ساله پیش از شروع مصاحبه یک جلد ازجدیدترین کتابش یعنی «تولد های سه گانه»را که زمستان سال گذشته چاپ شده را به  عنوان هدیه به ما داد و با اطمینان گفت که این کتاب از عصر ظهورشناخته شده تر و پرفروش تر می شود. حجت‌الاسلام کورانی هنوز هم فارسی را سخت و با لهجه عربی حرف می‌زند.

 

عصر ظهور را کی نوشتید؟

اوایل جنگ. 4-5 ماهه تمامش کرده .من از کامپیوتر استفاده می‌کنم و با احادیث آشنا هستم . الان بگویند این حدیث از کیست در ذهنم پیدا می‌کنم ومی‌توانم بگردم ببینم کجا این حدیث است. به علت اینکه با احادیث مانوس هستم. الحمدلله کتاب های دیگرم هم در مدت کوتاه تالیف شدند. معروف است که فلانی سریع‌التالیف است.

 

ایران بودید؟

بله ایران بودم 2 سال هم جبهه رفتم.

 

کی آمدید ایران ؟

 از همان اول جنگ بعد از انقلاب

 

علت آمدنتان به ایران چه بود؟

مسئله عصر ظهور مرا به ایران کشاند. ما اعتقاد داریم به ظهور امام مهدی صلوات الله علیه و اینکه آغاز حرکت ظهورش از سرزمین مشرق شروع می شود و اعتقاد داریم که این حرکت متصل به ظهور حضرت است و این باعث شد که آمدم ایران. احادیث رسیده از اهل بیت ، قومی را به تصویر می‌کشد که از مشرق قیام می‌کنند و نخستین زمینه‌سازان ظهور هستند. لذا من به عنوان یک شیعه و معتقد به این احادیث و روایات ، اعتقاد دارم که انقلاب اسلامی ایران، از حرکت های زمینه‌ساز برای  ظهور امام مهدی است.

 

 منظور از مشرق زمین ایران است؟

  بله ،بررسی های مختلف درباره این موضوع شده و حتی در بین علما سنی ها مطرح بوده و خودشان هم اعتقاد دارند که یاران امام مهدی اهل پرچم های سیاه و اهل خراسان هستند. در روایات آمده که اگر اینها آمدند شما به آن بلاد برو حتی اگر زیر برف رفتید. من یادم هست  که شیخ محمد صالح از علما بزرگ تونس که خدا رحمتش کند  آمده بود ایران ومن با ایشان بودم. در تهران برف آمده بود از هتل آمدیم بیرون او افتاد زمین گفت الحمدلله  که بلادشان برفی است و به این حدیث پیغمبر که گفته حتی اگر روی برف رفتی برو ، اشاره کرد. گفت ما این حدیث را تطبیق کردیم و خوشحال بود. لذا این  نقل پیش همه علما مسلمین معروف است که آغاز حرکت زمینه سازان ظهور امام مهدی از سرزمین مشرق از وازایران خواهد بود و یاران امام مهدی اهل پرچم های سیاه هستند. اخیرا وهابی‌ها این موضوع را رد کردند و  گفتند  که نه ایرانی‌ها نیستند و صاحبان پرچم های سیاه طالبان هستند و خراسان شامل این منطقه افغانستان می شود. یعنی می خواهند توجیه کنند و از احادث پیغمبر فرار کنند. مسئله این است که این حرکت فراهم‌کننده زمینه ظهور است. یعنی جریانات زمینه‌ساز ظهور امام(ع) با این جنبش آغاز می‌شود.  در روایات شیعه آمده است که «امر» امام از مشرق آغاز می‌شود، در روایات سنی آمده است که او از مشرق می‌آید. پس ارزش انقلاب اسلامی به این است که زمینه‌ساز ظهور امام(ع) است. لذا ما برای این به ایران آمدیم.

 

 اینکه  در روایات  ازاهل قم  ، خراسانی ها و اهل  طالقان به عنوان زمینه سازان ظهوراسم برده شده  همه اینها  یعنی ایرانی ها یا مشخصا منظور اهالی همان منطقه  خاص است؟  

احسنت بله ، سرزمین ایران در روایات گاهی به طالقان یعنی محدوده کوه های البرز، خراسان  و قوم سلمان و سرزمین مشرق و اهل قم  آمده  که همه منظور ایران است .آمده که عده ای رفتند خدمت امام هادی‌. حضرت پرسیدند اهل کجا هستید. گفتند اهل ری.  امام فرمودند خیلی خوش آمدید اهل قم .گفتند جانمان به فدای شما، ما اهل ری هستیم . حضرت گفت بله، ولی اهل قم هستید، اهل قم یعنی شیعیان در این سرزمین و کل ایرانی ها . یا اینکه  وقتی می گویند سید خراسانی از زمینه سازان ظهور در ایران است، لزوما  خراسانی نیست. خراسانی یعنی حاکم ایران .مثل یمانی حاکم یمن وشامی حاکم سوریه.

 

 با آمدن به ایران کار نوشتن کتاب عصر ظهور را شروع کردید؟

بله ،در آن  وقت این کتاب را نوشتم. البته  قبل از آن سخنرانی های زیادی درباره امام مهدی داشتم و کتابچه های کوچکی هم نوشته بودم. ولی کتاب کاملی نداشتم تا اینکه آمدم ایران و آن را نوشتم وچاپ کردم که  بعد از چاپ بعضی ها به آن اعتراض کردند. بعد هم در قم با همکاری  یک موسسه تحقیقاتی شروع  به تدوین کتاب دانشنامه امام مهدی(عج) کردم که همین مفصل و کامل شده عصر ظهور است. از آن وقت الحمدلله کتاب در کشورهای عربی و ایران بارها تجدید چاپ شد. الان در ایران  70 بار چاپ شده. ترجمه هایش هم به زبان های ترکی، اردو، انگلیسی و مالزیایی است.

 

  بابت چه موضوعی به عصر ظهور اعتراض کردند؟

گفتند چرا گفتی که جنگ متوقف می شود.گفتم بر طبق احادیث  ومن از نظر سیاسی نگفتم. بر اساس احادیث اهل بیت(ع) جنگ شما متوقف می شود .

 

  احادیث مربوط به وقایع عصر ظهور را از کجا و کدام منابع جمع آوری کردید؟

 منابع اش معروف است . منابعی که ذکر امام مهدی(عج) در آنها هست در بین علمای سنی و شیعه معروف است. در کتاب های سنی  باب هایی در مورد امام زمان هست و کتاب های معروف درباره امام زمان هم دارند‌.مثلا سعودی کتاب« العرف الوردی» را دارد یا  «متقی هندی» صاحب کتاب «کنز العمال» که کتاب مخصوص امام زمان است را دارد .« نعیم بن حماد‌» که هم عصر امام رضا است  کتاب« الفتن» را دارد که خیلی مشهور است و خودش منبع است. این کتاب تا سالها نبود تا اینکه در انگلستان پیدا شد و خود سنی ها چاپش کردند .البته اعتماد ما به منابع شیعه است. مهمترین منابع ما« کمال‌الدین» شیخ صدوق‌،« کافی‌» شیخ کلینی، غیبت  شیخ طوسی‌،«الغیبه»  نعمانی  اینها کتاب‌های مخصوص شیعه است که برخی کامل مختص به امام زمان هستند و برخی فصولی در کتاب‌هایشان درباره امام زمان دارند. استناد ما به این منابع است.

 

 فصلی از کتاب شما به موضوع زمینه سازی ایرانیان برای ظهور حضرت اختصاص پیدا کرده . فکر نمی‌کنید این موضوع باب برخی سو استفاده ها و تطبیق شخصیت ها را باز کرد. مثل ساخت مستند«‌ظهورخیلی  نزدیک است » که  درآن به کتاب شما استناد داده شده بود؟

( می خندد) خب اینها این فیلم را ساختند و به کتاب من استناد کرده بودند که من ردش کردم. به علت اینکه وقتی می گویی فلانی شعیب بن صالح است یا فلانی سید خراسانی است یعنی داری توقیت می‌کنی یعنی می گویی که امام زمان در عمر این آقا ظاهرمی شود که این توقیت است و به ما فرمودند که توقیت نکنید و نهی کردند ما را از این کار. وقت گذاری حرام است وقتی ما کسی را با احادیث وارد شده تطبیق می کنیم یعنی وقت گذاری کردیم و این خلاف است .

 

 به اعتقاد شما تطبیق آدم هایی که به عنوان زمینه سازان ظهور در احادیث مطرح شدند با چهره هایی در زمان الان درست نیست؟

ابدا نمی شود و این کار را نفی کرده ام. مقدمات غیر از مسئله است‌.مقدمات را می شود تطبیق داد. اینکه  در روایات آمده زمینه سازان ظهور از مشرق زمین اند و قوم سلمان، می توانیم بگوییم ایرانی‌ها هستند.گفتن این نکته وقت گذاری ندارد. چرا که چقدر طول می‌کشد را خدا می داند ما سال مشخصی نگفتیم، ولی گفتیم این منطبق می شود با ایرانی ها .خب این اشکال ندارد. ولی اگر انطباق می‌دادیم و می گفتیم این آقا از یاران امام است ،یعنی امام در زمان این آقا ظاهر می شود اشتباه بود.چرا که فردا این آقا می میرد و منکشف می‌شود که ما اشتباه کردیم .ائمه نهی کردند از این تطبیق ها. این تطبیق ها را نمی شود قبول کرد. چرا که معنی اش وقت گذاری است  واین یعنی اینکه  زمان ظهور حضرت را معین کردن. ما در احادیث صحیح و متواتر اهل بیت داریم که این کار حرام است.

 

 خودتان  این مستند را دیدید؟

 نه، آوردند برای من که تایید کنم .گفتم نمی توانم تایید کنم . اینها خیالاتی است . کار ما با منطق و عقل و بر اساس روایات اهل بیت  است و احادیث باید از منابع درجه اول باشد ؛اما اگریک نفر همین جوری یک روایتی گفت که قابل استناد نیست. ومن به برخی مسئولان در این خصوص انتقاد کردم .

 

 الان حوادث سوریه را می شود با قیام سفیانی در شام که به عنوان نشانه های ظهور در روایات آمده وشما هم در کتاب به آن اشاره کردید، تطبیق داد؟

 نه برای اینکه علامت هایش نیامده  . قبل ازقیام سفیانی باید خلا سیاسی درعربستان و جنگ قبیله ای به وجود بیاید .در این شرایط خود دولت حاکم درعربستان از سفیانی درخواست اعزام نیرو برای حفظ امنیت در مدینه می کند. علامت دیگر وقوع زمین لرزه  در دمشق است . زمین در «حرستا »که روستایی در دمشق است‌، خسف (‌فرومی رود) می شود . با وقوع این نشانه ها  بعد یک نفر که صورتش لکه لکه دارد «ابقع» قیام می کند بر علیه «اصهب ». یعنی حاکم آن وقت اصهب است و ابقع قیام می کند بر علیه او. لذا در یک برنامه تلویزیونی که پخش مستقیم بود  برای تایید این نکته که اتفاقات کنونی سوریه ربط به قیام سفیانی در شام دارد، گفتند کورانی می‌گوید سفیانی حرکتش را از درعا (منطقه ای در مرز سوریه و دمشق‌) شروع می‌کند و ما هم از درعا شروع کردیم و می رسیم به کوفه . گفتم نه، دو شرط قبلش باید تحقق شود . اول اینکه رژیم عربستان تغییر کند و دیگر اینکه  زمین لرزه در سوریه اتفاق بیفتد .لذا باید تمسک کنیم به نص صریح  روایات و علامت‌ها شود که بتوانیم تطبیق کنیم. شاید حوداث سوریه مقدمات باشد، ولی نمی‌توانیم بگوییم که علامت سفیانی است. خیلی به من اصرار کردند که بگویم این حوادث ربط دارد به قیام سفیانی در شام. باید براساس علامت‌هایی که اهل بیت مشخص کردند حرف زد و تایید کرد و همین طوری نیست . خیلی‌ها می‌خواهند تطبیق  کنم شعیب بن صالح را با فلان کس . بابا با زور نمی‌شود! یک چیز منطقی است.

 

 نمی شود ترتیب وقوع علامت ها تغییر کند و یا حتی اینکه اتفاق نیفتد؟

نه، وقتی اهل بیت با اطمینان گفتند خروج سفیانی حتمی است پس علائمش هم حتمی است و باید باشد. بدون ظهور این علائم و نشانه ها انقلاب امام زمان واقع نمی شود ومشروط به این نشانه است .

 

  قیام کشورهای عربی نظیر انقلاب مصر را جزء حوادث و اتفاقات قبل از ظهور و متصل به آن  نمی توان نام برد؟

 اوصافی هستند ،مثلا ورود غربی‌ها به عراق. یا اینکه در کشورهای عربی مردم به خیابان ها می ریزند مثل اسبانی که ریسمانشان رها می شود و به خروش می آیند. این نشانه ها هست ولی فاصله‌اش با ظهور امام مهدی مشخص نیست.نمی توانیم بگویی که انقلاب مصرجز حوادث قبل از ظهور است  علامت هایی که می توانیم اعتماد کنیم از نظر عقلی و علمی  باید متصل به ظهور حضرت باشد.مثلا در روایات داریم که  حضرت  15 روز قبل از ظهورجوانی از یارانش را برای ایراد بیانیه خود به مکه می‌فرستد‌؛ اما به محض اینکه جوان بعد از نماز پیام حضرت یا فرازهایی از آن را برای مردم  می خواند، به او حمله ور می شوند و اورا داخل مسجد الحرام بین رکن و مقام به قتل می‌رسانند.  15 روز بعد از این واقعه حضرت ظهور می‌کنند.این واقعه که به قتل نفس زکیه معروف است  به صراحت در روایات آمده و مشخص است وجزء علامت‌های متصل به ظهور حضرت. ولی علامت‌های مطلق را نمی‌توانیم بگوییم متصل به ظهور حضرت است.

 

 از نشانه های ظهور کدام هایش محقق شده؟

 از نشانه های محقق شده می توانم ازقیام ایرانی‌ها که چندین مرحله دارد نام ببرم.  قیام ایرانی‌ها شش مرحله دارد که دو مرحله‌اش گذشته و ادامه دارد تا برسد به قیام حضرت. دوم  ورود غربی ها به عراق است. همچنین برپا شدن دولت اسرائیل و جمع یهودی ها درفلسطین وتشکیل دولتشان وتوجه دنیا به اهل بیت و امام مهدی .این علامت هایی است که می توانیم بگوییم قطعا اتفاق افتاده . علامت هایی که مانده همین خلا سیاسی درعربستان ، ندا آسمانی در ماه مبارک رمضان،حکومت سفیانی که دشمن اهل بیت است  در سوریه و اردن و حکومت  یمانی در یمن که موالی اهل بیت است و جریانات دیگر تا ظهور حضرت.

 

 منظورتان از این که قیام ایرانی ها به ظهور امام مهدی (ع) «متصل» خواهد بود و در نهایت به ظهور می انجامد، چیست؟  درباره شش مرحله قیام ایرانی ها توضیح می دهید؟

حدیثی است از امام باقرکه آن راهم سنی ها روایت کردند وهم شیعه ها که مراحل این قیام در آن  بیان شده. می فرماید: « انی بقوم قد خرجوا من المشرق یطلبون حق فلا یعطونه » به این معنی که  قومی از مشرق  خارج می شوند که  که حقشان از جهان می خواهند ولی جهان به شان نمی دهد. مرحله اول قیام ایرانی ها  جنگ  بوده. مرحله دوم مخالفان با آنان دشمنی می‌کنند، ولی اهل مشرق دربرابر دشمنان می‌ایستند و تقاضای به رسمیت شناختن حقوق خود را دارند«یطلبون الحقَّ فلا یعطونه». من اعتقادم این است که ایران الان  در مرحله دوم است. یعنی همین  دشمنی های جهان برای دستیابی ایران به انرژی هسته ای. درمرحله سوم جریان جدیدی از دشمنی مخالفان صورت می‌گیرد، ولی اهل مشرق دومرتبه حقوق خود را مطالبه کرده و می‌خواهند حقوقشان به رسمیت شناخته شود «ثم یطلبون الحقًّ فلایعطون» یعنی به مرحله ای می رسند که می گویند ما  سلاح داریم . چهارم  اهل مشرق سلاح خود را به دوش می‌گیرند «یضعون اَسلحتهُم علی عواتقهِم»، یعنی اعلام آمادگی برای جنگ می کنند. در این مرحله، دشمنان حق آن‌ها را به صورت مشروط به آنان می‌دهند.تعبیر امام باقر یا تعبیر پیغمبر  این است که سلاح به دوش می‌گیرند. یعنی می گویند ما  سلاح داریم  وآن وقت جهان حقشان را به آنها می دهد.  در مرحله پنجم ایرانی ها شرط و شروط آن‌ها را نپذیرفته و به کار خود ادامه می دهند. این روند  ادامه دارد تا سال ظهور حضرت  که قیامی در داخل ایران برای یاری امام مهدی (ع) اتفاق می افتد . در جریان این قیام ایرانی ها  دو گروه می شوند . ولی اختلافشان سیاسی و نرم است .من اعتقادم این است که وقتی یمانی ظاهر می شود و امام زمان دستور می دهد که از یمانی اطاعت کنید، مشکل اطاعت از یمانی  کلا برای شیعیان است و به خصوص در عراق و ایران به وجود می‌آید.

 

  اینها تحلیل ها وبرداشت های شما از مجموعه احادیث وروایات است ؟

براساس مفهوم متن صحیح احادیث است. اصل قوت هر  موضوع در تفسیر تعبیرات پیغمبر و اهل بیت است.اینکه  اولا متن صحیح  ومحکم پیدا کنید و بعد اینکه این متن و ابعاد مختلف آن را بفهمید و تفسیر کنید. این طوری احادیث تحلیلی می شود.

 

    دانستن درباره نشانه های عصر ظهور چقدر به درد ما می‌خورد؟

 خیلی مهم است .اول اینکه امید می دهد که حرکت ما به طرف رهبر ماست‌، حرکت ما به طرف دولت عدل الهی است. نمی شود که دولت ظلم به طرف دولت عدل حرکت کند.  دانستن این موضوع خیلی موثر است بر ایجاد عدالت داخل کشور .اطمینان مردم به اینکه  حکومت ایران در جهت درستی حرکت می کند که منجر به ظهور امام زمان می شود ، خیلی فواید دارد. دیگر اینکه وقتی ایرانی ها اعتقاد دارند که حرکت ما برای امام زمان است  باید همه مسئول شوند از  رئیس جمهورش  گرفته  تا مسئولان دیگرش  که ظلم به مردم نکنند و با آنها با عدالت  رفتارکنند و بترسد از ظلم وبی عدالتی چرا که این حرکت متصل به ظهور حضرت هست. دولت جمهوری اسلامی در تصریح حرکت ظهور این منطقه موثر است و دانستن این نکته خیلی مهم است برای مردم ایران.

 

  به نظر شما  در جامعه ایران چقدر در شناسایی و معرفی نشانه‌های عصر ظهور در میان عامه مردم کار شده است ؟

کم کار شده و همین کم‌کاری  متاسفانه آسیب زیادی زده است.مثل ادعاهایی که در خصوص ارتباط با امام مهدی هر روز از گوشه و کنار داخل ایران پیدا می شود و پیدایش عرفان‌های دروغ زمینه رشد این ادعاها را فراهم کرده است.

 

   منظورتان عرفان های کاذب است؟

بله ، عرفان کاذب در ایران زمینه مهمی برای این ادعاهاست.   یک بار در یک مصاحبه از من پرسیدن که کتاب عصر ظهور  باعث ترغیب ایرانی ها به غیبیت می‌شود  و این یعنی ادعا و  باعث آسیب جامعه می‌شود. گفتم نه اگر ربطی به غیبیت عقلانی  و منطقی داشته باشد هیچ آسیبی ندارد وفواید زیادی دارد. آسیب در این خصوص در جامعه ایران از دو ناحیه است اول عرفان کاذب که الان زیاد شده و دوم غلودر اشخاص ومسئولین و اینکه صفات معصومین را به مسئولین تطبیق می دهند. این آسیبی که به جامعه ایران می‌رسد از نوع کتاب عصر ظهور نیست از این افراط‌ها است. آسیب‌ها از آنجاهایی است که می گویند بیاید عارف به خدا شوید تا برسید به درجات بالا و«فنا بالله» .خب وقتی که به درجه« فنا فی الله» برسید یعنی الله کوچک. وقتی الله کوچک شدی‌، خب امام زمان هم می‌شوی! کسی که فکر می‌کند مثل خداست، چرا فکر نکند مثل امام زمان (ع) است؟ دیگران هم فکر می کنند این آقا با امام زمان ارتباط دارد وبه مقامات بالا درعرفان و صفات رسیده. این اولین آسیب است. بعد هم می‌آیند به  طلبه ای که هنوز راه و مدارجی را طی نکرده‌، می‌گویند آیت الله. الان یک نفر در بصره ادعا کرده که من فرزند امام زمان هستم و شروع به تبلیغ کرده  و در ایران هم مشتری هایی پیدا کرده .شعارش ستاره اسرائیل و 500 دلار می‌دهد به اشخاص فعال  و اگر طلبه باشند ماهیانه 1000 دلار می دهد. پولش از عربستان تامین می‌شود.  بعضی‌ها را هم برای گذراندن دوره  به استانبول بردند که تبلیغ برای فرزند امام زمان کنند. خب این یک حرکت صهیونیستی است و پولش هم از طرف عربستان است . بنابراین این آسیب ها از کتاب عصر ظهور نیست  . پیدا شدن سر و کله این گروه‌‌ها و کسانی که ادعای ارتباط با امام زمان را دارند  به این علت است که هوای نفس  وغرضی دارند .

 

  ولی به هرحال  از کتاب شما امکان سوء استفاده هست؟

 از خود قرآن هم هست .این نظر درستی است ولی این موجب این نمی‌شود که  این کتاب را تالیف نکنیم.

 

   پس چه باید کرد؟

باید مواظب باشیم ، بایستیم  واجازه ندهیم به کسانی که می‌خواهند تحریف کنند.

 

  به اعتقاد شما ترس از تحریف دلیلی برای نگفتن حقایقی که در زمین مهدویت وجود دارد، نیست؟ 

 درست است ، باید واقعیت گفته شود . تقویت عقاید مردم ، ایجاد امید درآنها و تشویق شان به سمت عدل الهی ، معرفی ویژگی های دولت عدل الهی وفشاربه مسئولین که عدالت را با عدالت الهی تطبیق دهند همه‌اش لازم است .حال اگر در این بین تحریف شد باید مقابلش بایستیم.

 

  به اعتقاد شما مهمترین وظیفه منتظران در عصر غیبت چیست؟

 وظیفه ما اولا عمل به احکام اسلام است که احکام اسلام عوض نشده و  هر کسی باید برحسب مرجع تقلید ش به آن احکام عمل کند بعد هم  شناخت صحیح از امام زمان داشته باشی تا بتوانی دولت ومسئولین و کشور را به طرف عدالتی که امام زمان می خواهد،  سوق دهیم. باید آن عدالت را پیدا کنیم و در سراسر جهان تحقق بدهیم.

 

   عدالت با مفهوم مورد نظر خودمان که این روزها خیلی همه جا درباره اش صحبت می شود ؟

نه، عدالت حقیقی انشاالله.  روایتی داریم که قبل از امام زمان  صنفی نمی ماند مگر اینکه به حکومت برسد. انواع و اصناف مردم حتی ما روحانیون به حکومت می رسند.

 

  یعنی چه به حکومت می رسند؟

 یعنی قبل از ظهور حضرت حاکم می شوند . چرا؟  برای اینکه وقتی حکومت امام مهدی ظاهر می شود و عدالت امام زمان می‌بینند  نگویند اگرما به حکومت رسیده بودیم همین کار را کرده بودیم.

حضرت به ایشان می‌گوید شما حاکم بودید و این کار را نکردید.یعنی اصناف مردم به حکومت می‌رسند قبل از حکومت امام زمان‌. البته عدالت امام زمان  تا قبل از ظهورش  تحقق نمی‌شود. ولی نسبی می‌شود.

 

  در فرهنگ مهدوی صرف نظر ازموضوع عدالت جهانی چه نکته برجسته ای وجود دارد که قابل اشاعه است؟

 اول اینکه مشکل ما با غربی‌ها را امام مهدی حل می‌کند چرا که بعد از ظهور حضرت، مسیح از آسمان می آید و پشت سر حضرت نماز می خواند . غیر از امام مهدی کسی نمی تواند مشکل ما با غربی ها را حل کند . از سوی دیگرمشکل داخلی مسلمین را هم حل می کند وحدت مسلمین به دست امام مهدی متحقق می شود. این عدل الهی که قرن هاست شعار همه است  و فریاد می زنند و به نام فقرا انقلاب‌ها برپا می شود ولی فقرا فقرشان بیشتر می شود هم محقق می‌شود. نکته مهم دیگر موضوع پیشرفت علوم  در عصر ظهور و ثروت هایی  که توسط امام مهدی از زمین استخراج می شود،است. گفتن این نکات هم بزرگ است.

 

  آقای کورانی اگر نکته و یا پیشنهادی دارید بفرمایید.

من امیدوارم فرهنگ امام مهدی در ایران عمق بگیرد ودرباره ابعاد مختلف آن  تعمق و دقت شود و بعد به زبان های دیگر به خصوص انگلیسی به بیرون مرزهای ایران برود. در نشریات و مجلات  مختلف درباره این موضوع حرف زیاد است ؛اما اگر ماهیانه به اندازه 20 صفحه  مطلب  به صورت مختصر وعمیق درباره مهدویت‌، دولت عدل جهانی و حرکت مهدویت  توسط مرکزی برای  به زبان‌های مختلف  جهان چاپ شود، خیلی مفید است .البته علمی و منطقی  نه خیالاتی یعنی بر پایه احادیث و روایات. این خیلی مهم است‌. چرا که اولا 80 درصد احادیث امام مهدی بین شیعه و سنی مشترک است و بعد هم  حتی ما شیعه ها وقتی می‌گوییم امام باقر وامام صادق فرمودند احترام می‌گذارند و می‌پذیرند.باید  دنبال احادیث  صحیح معتبر از منبع اصلی وموافق با قرآن و احادیث اهل بیت  رفت.  روش کار من همین است. یعنی این احادیث را پیدا می کنم و آن را پایه حساب می کنم و شروع می‌کنم به تحلیلش. به عبارتی  اول دنبال سند صحیح هستیم و بعد تحلیل آن از این حدیث. ولی جاعل‌ها دنبال حدیثی هستند که خودشان می‌خواهند.آنها یک حدیث ضعیف را می گیرند و پایه و اساس می گذارند و آن طور که خودشان می خواهند تفسیر می‌کنند.باید مراقب این حرکت‌ها بود. 




:: بازدید از این مطلب : 1955
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه