حجت لاسلام قاسمیان: بلافاصله پس از گناه توبه کنیم تا این گناه ماندگار نشود

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 17
:: باردید دیروز : 11
:: بازدید هفته : 957
:: بازدید ماه : 8937
:: بازدید سال : 46712
:: بازدید کلی : 650196
نویسنده : گمنام
شنبه 3 مرداد 1394

گزیده ای از سخنان حجت الاسلام قاسمیان را بخوانید:

- صفات بیان شده متقین عبارتند از: انفاق، کظم غیظ، بخشش دیگران، پیش قدم شدن در اقامه خیرات و در آخر بحث این جلسه "توبه و مناجات" می‌باشد.

مقدمات بحث توبه و مناجات. 

- "إِذَا فَعَلُواْ فَاحِشَةً أَوْ ظَلَمُواْ أَنْفُسَهُمْ ذَکَرُواْ اللّهَ فَاسْتَغْفَرُواْ لِذُنُوبِهِمْ" آنان که چون کار زشتى(گناه کبیره‏ اى) انجام دهند و یا(به گناه صغیره‏ اى) بر خود ستم نمایند، خدا را به یاد آرند و براى گناهان خود آمرزش خواهند؛ آیه تصریح می‌کند متقین هم ممکن است گناه کنند و یا حتی گناه فاحش هم انجام دهند ولی راضی به گناه نیستند!

- تفاوت گناه متقین باغیرمتقین: عوارض گناهان حبس رزق، بالا نرفتن دعا، عدم توفیق عبادت(نماز شب) وحتی خشکسالی و تغییر نعمات و نزول نغمات در زندگی و محیط اطرافشان است، شاید بتوان دلیل این عوارض را حسابکشی دقیق خداوند در همین دنیا دانست. در واقع پدیده‌ها بنا به سنت الهی یا کفاره گناهان و یا ابتلای جدید برای متقین می‌باشند. "وَمَا أَصَابَکُم مِّن مُّصِیبَةٍ فَبِمَا کَسَبَتْ أَیْدِیکُمْ وَیَعْفُو عَن کَثِیرٍ"(سوره شوری آیه 30) اگر شما را مصیبتی رسد، به خاطر کارهایی است که می‌کنید و خدا بسیاری از گناهان را عفو می‌کند؛ درواقع خداوند می‌گوید من خیلی از گناهان را می‌بخشم ولی آنچه به شما می‌رسد نتیجه رفتار خود شماست.

- حکمت خداوند بازخواست سریع و دقیق مومنان را در همین دنیا می‌طلبد، در واقع کسی که این دنیا به سزای اعمال خود نرسد آن دنیا حسابکشی می‌شود.

- "هُمَّ بِالْحَسَنَةِ، وَ إِنْ لَمْ تَعْمَلْهَا" (الأمالی، ج1، ص536) همت و نیت کار خوب داشته باش، حتی آن را انجام ندهی؛ولی بدان این ماموریت برتو است "وَفِی أَمْوَالِهِمْ حَقٌّ لِّلسَّائِلِ وَالْمَحْرُومِ" (سوره ذاریات آیه 19) در اموال مومنین خداوند حقوق سائل و محروم را قرار داده است؛  امر به صدقه حکمت خداوند در این جهاناست. "إِنِّی أُدَبِّرُ عِبَادِی بِعِلْمِی بِمَا فِی قُلُوبِهِمْ" (ابن عساکر، جلد7) خداوند به تدبیر امور بندگان با علم خود وآنچه در قلب هایشان می‌گذرد می‌پردازد. 

- عوامل مهم کسب رزق و روزی: صدقه، مناجات، احترام به والدین، سحرخیزی و حتی گرفتن ناخن در روز جمعه می‌باشد ولی از همه موارد مهمتر همت برای تأمین معاش است.

- در پیشگاه الهی درخواست، مسئلت، اصرار، التماس و لجاجت اشکالی ندارد ولی "اسْتَبْطَأَ" (خدا را سست و کند شمردن) مذمت می‌شود.

- "أَشَدُّ الذُّنُوبِ مَا اسْتَخَفَّ بِهِ صَاحِبُهُ" (نهج البلاغه حکمت 347) بدترین گناهان گناهی است که صاحبش آن را کوچک می‌شمارد. در همین باب رسول اکرم اسلام صلی الله علیه و آله فرمودند "هَکَذَا تَجْتَمِعُ الذُّنُوبُ ثُمَّ قَالَ إِیَّاکُمْ وَالْمُحَقَّرَاتِ مِنَ الذُّنُوبِ" (وسائل الشیعه، جلد2) گناهان کوچک مانند تکه چوب‌های کوچک در بیابانی وسیع جمع می‌شوند آتشی عظیم به پا می‌کنند پس از کوچک شمردن آن برحذر باشید.

- ممکن است از متقین گناهان کوچک و بزرگی سربزند ولی ایشان به سرعت خود را در پناه ذکر خدا وارد می‌کنند "وَاسْتَفْزِزْ مَنِ اسْتَطَعْتَ مِنْهُمْ بِصَوْتِکَ" (سوره اسراء آیه 64) با آواز خود هرکه را از آنها توانى برانگیز و از جاى ببر؛ این صوت شیطانی می‌تواند شما را به خود بیاورد و یا حواس شما را کاملاً پرت کند این بستگی به هوشیاری شما و تقوای متقین دارد. "إِذا مَسَّهُمْ طائِفٌ مِنَ الشَّیْطانِ تَذَکَّرُوا فَإِذا هُمْ مُبْصِرُونَ" (سوره اعراف آیه 201) کسانی که پرهیزکاری می‌کنند چون از شیطان وسوسه ای به آنها برسد، خدا را یاد می‌کنند، زیرا مردمی صاحب بصیرتند؛ وقتی طائفی از شیطان به دور متقین می‌گردند متقین هوشیار می‌شوند. 

- پس بلافاصله پس از گناه توبه کنیم تا این گناه ماندگار نشود و کدورت ایجاد نکند و از آن مهمتر اصرار به گناه نداشته باشیم.

- "عُجب" از سوی خداوند برای بیداری قلوب خاشع متقین است.

 

 




:: بازدید از این مطلب : 2308
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه