حجت الاسلام پناهیان: اهل تقوا افراد با نشاطی هستند

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 45
:: باردید دیروز : 26
:: بازدید هفته : 2269
:: بازدید ماه : 7601
:: بازدید سال : 45376
:: بازدید کلی : 648860
نویسنده : گمنام
شنبه 3 مرداد 1394

گزیده ای از سخنرانی حجت الاسلام پناهیان را بخوانید:

_ در زبان عربی بین چند کلمه تفاوت های مختصری وجود دارد. گاهی اوقات در زبان فارسی ما این تفاوت ها را در نظر نمی گیریم. اما وقتی از کلمات اهل بیت(ع) استفاده می کنیم بهتر است که به این تفاوت ها دقت کنید. کلمه فرح کلمه مثبتی نیست. سرور همان فرح است که شادی برآمده از تفکر و تعقل است.

_ سرور باب سنگین تری از نظر عقلانی دارد. کسانی که دارای فرح هستند سرخوش و الکی خوش هستند. تفاوت سرور و فرح با نشاط در این است که نشاط به معنای با انرژی بودن است. در مقابل فرح و سرور حزن و غم را می گذارند اما در مقابل نشاط معمولاً کسالت می آورند. کسانی که نشاط دارند معمولاً محبت پیدا می کنند. غم ما اگر غم معنوی باشد نباید نشاط ما را از بین ببرد. اگر حالی در انسان به وجود آمد که نشاط را از بین برد حال خوبی نیست.

_ بعضی از اندوه ها به خاطر این است که به کرم خدا اطمینان نداریم. مطلق گریه این حال را ایجاد نمی کند. نشاط نبض روحی یک انسان است. سرور نوعی خوشحالی است که باعث می شود انسان انرژی برای عمل و عبادت پیدا می کند به تعبیر امیرالمؤمنین(ع) دائم النشاط است.

_ خنده ای که حال زندگی را به همراه نداشته باشد خنده مکروه است. شادی که مقدمه نشاط شد و انسان را سرحال وارد زندگی کرد شادی در متن نشاط است و توصیه اهل بیت(ع) است.

_ امیرالمؤمنین(ع) می فرماید که سرور نفس انسان را مبسوط می کند و روح انسان را باز می کند. غم و اندوه انسان را دچار قبض می کند و انسان گرفته می شود. سرور نفس انسان را باز می کند و موجب برانگیختن نشاط در زندگی می شود.

_ مؤمن زمانی که دلی را سیراب می کند شاد می شود و با نشاط است و منافق زمانی که دلی را عزادارمی کند شاد می شود .  به همین دلیل در روایات بیشتر از نشاط استفاده شده است. باید با قدرت روحی زندگی کرد. مؤمن غالباً با قدرت روحی زندگی می کند و نه با قدرت جسمی .انسان مؤمن انسان بانشاطی است.

_ امیرالمؤمنین در توصیف اهل تقوا فرمودند که دائم در نشاط هستند و کسالت از آنها  دور است. متأسفانه مردم زیاد به نشاط اهمیت نمی دهند و نشاط را نشانه ایمان نمی دانند. جسم انسان در اثر نداشتن نشاط فرسوده می شود. سحر خیزی یکی از عوامل نشاط است.نشاط آثاری در فکر و اندیشه انسان دارد.

 

 




:: بازدید از این مطلب : 2009
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه