راهکار قرآنی آیت‎الله بهجت برای حصول به یقین

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 118
:: باردید دیروز : 258
:: بازدید هفته : 2316
:: بازدید ماه : 7648
:: بازدید سال : 45423
:: بازدید کلی : 648907
نویسنده : گمنام
جمعه 21 تير 1398

عقیق:آیتالله شب زنده دار در آیین اختتامیه دوره حفظ قرآن کریم «شباب القرآن» که به همت بیتالاحزان و آموزش و پرورش منطقه یک در تالار همایشهای مجموعه فرهنگی ورزشی مریم در قم برگزار شد، با اشاره به مراحل تاملات قرآنی گفت: سه مرحله تامل در قرآن را باید دسته بندی و طبقه بندی کرد و نسبت به هر کدام از آنها نیز باید مراتب و دقایقی را مورد توجه قرار داد.

وی افزود: اولین مباحث در حوزه فهم قرآن، بحث الفاظ است؛ صرف الفاظ و کلمات قرآنی نیز خود دارای مراتبی است؛ اولین مرحله فهم قرآن، فهم الفاظ قرآن کریم است.

عضو فقهای شورای نگهبان بیان کرد: کربلایی کاظم از جمله معجزات قرآنی بود که به نوعی توانست همین الفاظ قرآنی را بدون اینکه یک روز هم در جلسه سوادآموزی شرکت کند بیاموزد و نورانیت الفاظ قرآن را با معجزه الهی درک می کرد.

وی گفت: الفاظ ظاهری قرآن نیز دارای نورانیت ماهوی است؛ به عنوان مثال الفاظی چون ابولهب هم وقتی در جایگاه یکی از الفاظ قرآن قرار می گیرد هم نورانیت ظاهری را از حیث لفظ بودن قرآنی دارا است.

استاد حوزه علمیه قم اظهارکرد: مرحوم آیتالله بهجت در پیش از انقلاب، زمانی که در منزل شخصی شان نماز جماعت به جا میآوردند در پاسخ به سوال بنده که چگونه میتوان به یقین مطلق رسید فرمودند، اگر کسی در گوشه تنهایی به قرائت قرآن بپردازد، قطعا به یقین میرسد؛ حتی اگر به قرآن و دین هم التزام نداشته به یقین خواهد رسید؛ پس همین الفاظ قرآن هم مسیر رسیدن به حق است.

آیت الله شب زندهدار یادآورشد: دومین مرحله تامل در قرآن را معانی قرآن تشکیل میدهد؛ معانی قرآن نیز دارای لایههای مختلف است؛ اولین معانی قرآن، معانی است که انسان میتوان با اصولی که از سوی منابع اصلی وحقیقی و بزرگان دین وجود دارد به آن برسد؛ مثل تفاسیری که از قرآن ارایه میشود؛ برداشتهای معنوی از آیات الهی میتوان به حدی زیاد باشد که با همین روش و اصول گفته شده به تعداد بی شماری از معانی رسید.

وی گفت: لایه دیگری که در آیات و روایات بیان شده است معارفی است که از لایه بطن قرآن به دست می‎‎آید؛ این معارف هم به حدی بالا است که در محدود فهم افراد در محدودههای تاریخی نیز نمیگنجد؛ به عنوان مثال گفته میشود که فهم آیات سوره توحید تنها با رشد بشر و کمال عقل او در دوران آخرالزمان تا حدی قابل تصور است.

استاد حوزه علمیه  اظهارکرد: آیات و روایات ما را به تامل و تدبر در قرن سوق میدهدند؛ اگر بشر می خواهد که به مسیر صلاح و رستگاری برسد قطعا بدون قرآن،  به این مسیر نخواهد رسید.

عضو فقهای شورای نگهبان یادآورشد: مرحله سوم در تاملات قرآنی نیز مرتبط به تطابق الفاظ و معانی و به کارگیری در زندگی است؛ تحقق معانی قرآن در عالم خارج همان عنصری است که باعث پیروزی اسلام در سخت ترین نقطه جهان از نظر تبلیغی شد.

وی گفت: خداوند قرآن کریم را از تحریف مصون داشت و امروزه با این معارف بلند به بشریت عرضه شده است؛ همه فعالان قرآنی باید این مبانی را به دنیا منتقل کنند.

این استاد حوزه یادآورشد: حافظان قرآن باید زندگی خود را با قرآن پیوند بزند؛ اگر حافظ به معنای واقعی باشند قلب آنها معدن اسرار الهی خواهد بود؛ حتی حفظ همین الفاظ نیز انسان را به درجات عالیه می‏رساند ولی شرط آن عمل به قرآن است.

وی گفت: نورانیتی که این حافظان نوجوان از محل کسب فیض بی نهایت نور قرآن میبرند جامعه را نیز نورانی خواهد کرد؛ ما خاک کف پای حافظان قرآن را توتیای چشمان خود میکنیم.




:: بازدید از این مطلب : 606
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه