عجب ویروسی! هم به جسم‌ها می‌تازد و هم‌ عقیده‌ها را می‌بازد

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 10
:: باردید دیروز : 258
:: بازدید هفته : 2208
:: بازدید ماه : 7540
:: بازدید سال : 45315
:: بازدید کلی : 648799
نویسنده : گمنام
سه شنبه 13 اسفند 1398
حجت الاسلام حیدری گفت: با برنامه‌ریزی و جدیت تهدید کرونایی را تبدیل به فرصت طلایی کنیم و هم‌زمان با حضور فعال در کنار افراد خانواده، همچنان که ویروس جسم را به‌زانو درمی‌آوریم؛ درصدد مبارزه با ویروس‌های ایمان و عقیده خود نیز باشیم.
 

عقیق:کشور ایران یکبار دیگر کاملا درگیر شده است، درگیر جنگ تحمیلی؟ خیر؛ درگیر مشکلات سیاسی؟ خیر، درگیر مشکلات اقتصادی؟ خیر، این دفعه کشور ایران یکپارچه درگیر شیوع  ویروسی به نام «کرونا» شده است، شاید اگر سال و ماه های گذشته به مردم ایران و حتی جهان می گفتیم که آیا می‌شود زندگی یک ملت و کشورهای به اصطلاح توسعه یافته جهان به علت شیوع یک بیماری و ویروس در این بازار داغ تکنولوژی و پیشرفت های پزشکی کاملا قفل شود، همه با پوزخندی تمسخر آمیز جواب منفی می دادند.

اما این بار می خواهیم به بحث شیوع ویروس کرونا از منظری جدای از فضای پزشکی و سیاسی بپردازیم، پاسخ به شبهات مطرح شده در فضای مجازی از رسالت های رسانه صدیق و انقلابی است، از این رو به سراغ حجت الاسلام جواد حیدری، کارشناس کلام و عقاید نمایندگی مرکز ملی پاسخگویی اصفهان رفتیم که این چنین باب سخن را باز کرد.

ایامی که هم‌زمان با کشورهای دیگر؛ کشور ما هم درگیر ویروس کرونا شده است، در فضای پاسخگویی و مخصوصاً در مرکز ملی پاسخگویی با سؤالات و شبهات جالبی روبرو می‌شویم.

بد نیست به این بهانه، یکی از شبهات را که غرض در آن «شهر مقدس قم» و در رتبه‌ بعد، عقاید مردم عزیز کشورمان است؛ اشاره‌ کنم و مطالبی پیرامون آن تقدیم حضور کنیم، مگر در روایات ما شهر مقدس «قم» به‌ عنوان شهر امن معرفی نشده است که در بلاها باید به آنجا پناه برده شود؟ اگر چنین است؛ این روایات با شیوع ویروس «کرونا» در «قم» چگونه قابل‌ جمع است؟

وی در پاسخ به سؤال فوق بیان کرد: نکته‌ نخست اینکه در مقاطع زمانی مختلف و با اهداف متفاوت و توسط افراد متعدد؛ برای شهرهای گوناگون فضائلی در قالب حدیث و روایت بیان‌شده است که بسیاری از این فضیلت‌ها ساختگی و تعداد قابل‌ توجهی از روایات دارای مشکل سندی هستند.

از باب نمونه به روایتی که در سؤال بدان اشاره رفته است، نگاهی داشته باشیم «عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِیسَی عَنِ الْحَسَنِ بْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ أَبِی جَمِیلَةَ الْمُفَضَّلِ بْنِ صَالِحٍ عَنْ رَجُلٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: إِذَا عَمَّتِ‏ الْبُلْدَانَ‏ الْفِتَنُ فَعَلَیْکُمْ بِقُمَّ وَ حَوَالَیْهَا وَ نَوَاحِیهَا فَإِنَّ الْبَلَاءَ مَدْفُوعٌ عَنْهَا»؛ «هنگامی‌ که فتنه‌ها همه شهرها را فرابگیرد به قم و اطراف آن پناه ببرید که بلا از قم دفع شده است».(1) همان‌طور که ملاحظه می‌شود، سند این روایت «مرسله» بوده و فاقد اعتبار است.

این کارشناس دینی ادامه داد: نکته‌ دوم آنکه فارغ از بحث‌های سندی، در متن روایت می‌فرماید، هنگام فتنه‌ها به «قم» پناه ببرید، منظور از فتنه‌ها؛ شبهات و اختلافات دینی و ایجاد فضایی است که انسان در تشخیص حق و باطل دچار سردرگمی می‌شود، خیلی روشن است: «قم» به جهت پایگاه معارف قرآنی و دینی و حضور علمای ربانی در آن، مکانی است برای مراجعه و حفظ خود از فتنه‌ها؛ این معنا هیچ ارتباطی با مشکلات برآمده از ویروس و میکروب و بلاهای طبیعی ندارد.

حجت الاسلام حیدری افزود: نکته‌ سوم اینکه قوانین حاکم بر طبیعت چنین اقتضا دارد که اساساً هیچ شهر و هیچ فردی از آسیب و بلا و مصیبت در دنیا در امان نیست و هر لحظه به خاطر عوامل طبیعی و غیرطبیعی امکان هر گونه اتفاقی در آن دور از انتظار نیست.

وی عنوان کرد: البته با دعا و توسل، می‌توان برخی از بلاها را دور کرد، اما دنیا محل ابتلا و امتحان است و اگر بنا بود کسی در دنیا گرفتار رنج و مصیبت نشود، سزاوارترین افراد اهل‌بیت(ع) بودند.

حجت الاسلام حیدری خاطرنشان کرد: نتیجه اینکه با چشم‌پوشی از بررسی سندی روایات «اخبارالبلدان» و فضائل شهرها؛ وجود معارف اهل‌بیت(ع) و حضور بابرکت علما، «قم» را مأمن و پناهگاه شیعیان در فتنه‌ها و آشوب‌ها تبدیل کرده است و این مسأله به معنای دفع بلاهای طبیعی و بیماری‌های مُسری از این شهر نیست.

این کارشناس مرکز ملی پاسخگویی تصریح کرد: روزهایی را پشت سر می‌گذاریم که بسیاری در منزل به سر می‌برند، با برنامه‌ریزی و جدیت این تهدید کرونایی را تبدیل به فرصت طلایی کنیم و هم‌زمان با حضور فعال در کنار افراد خانواده، همچنان که ویروس جسم را به‌زانو درمی‌آوریم؛ درصدد مبارزه با ویروس‌های ایمان و عقیده خود نیز باشیم.

منبع:حوزه




:: بازدید از این مطلب : 1218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه