میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1285
:: باردید دیروز : 308
:: بازدید هفته : 4969
:: بازدید ماه : 13077
:: بازدید سال : 38662
:: بازدید کلی : 642146
نویسنده : گمنام
سه شنبه 26 ارديبهشت 1391
به گزارش خبرگزاري دانشجو، نشست شرح و بررسي خطبه فدكيه و بزرگداشت ياد و خاطره آيت الله بهجت عصر امروز با حضور حجت الاسلام فاطمي نيا، شيخ علي بهجت، حجت الاسلام فلاح رفيعي و علاقه‌مندان و مريدان آن معظم‌له در سالن شهيد مطهري دانشگاه تربيت مدرس برگزار شد.
 
اين نشست با ارائه نماي كلي از خطبه فدكيه توسط حجت الاسلام فلاح رفيعي، رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه تربيت مدرس آغاز شد.
 
فلاح رفيعي پس از ايراد نكاتي پيرامون خطبه فدكيه حضرت زهرا(س) به مناسبت ولادت آن حضرت از حجت الاسلام علي بهجت، فرزند مرحوم بهجت براي ايراد سخنراني دعوت به عمل آورد.
 
حجت الاسلام علي بهجت، يادگار مرحوم آيت الله محمدتقي بهجت ضمن تبريك ولادت حضرت زهرا (سلام الله عليها) به خلقت عالم به صورت تكامل جوهري اشاره كرد و گفت: تمام موجودات در حركت و تبدل هستند و همواره پوسته‌ها را رد كرده و استعداد پيدا مي‌كنند و چنين است كه خلق جديد حادث مي‌شود.
 
وي با اشاره به اينكه عالم راه‌هاي زياد و عوالم كثيري را طي كرده است، گفت: جهان براي انسان استعداد پيدا كرده است.
 
فرزند مرحوم آيت الله محمدتقي بهجت با اشاره به اينكه هر خالقي در خلقت خود هدفي دارد، گفت: بي‌شك خداوند نيز از آفرينش هدفي داشته و حضرت حق هدف خلقت را انسان معرفي مي‌كند.
 
شيخ الاسلام علي بهجت گفت: انسان موجود كوچكي است، اما يك عالم اكبر است و نهايت خلقت است؛ چرا كه علاوه بر آنچه كه تمام موجودات زنده دارد خداوند به او نعمت تفكر، تدبر و تعقل داده است.
 
وي با اشاره به اينكه انسان علم انباشته‌اي را كه از گذشتگان به او رسيده در دست دارد، گفت: ما براي زندگي مادي به اين علم انباشته نيازمنديم و با تمام تدبري كه داريم گاهي بسيار غافليم.
 
فرزند آيت الله بهجت در ادامه افزود: انسان براي ابد و بي‌نهايت آفريده شده يعني تا خدا خداست انسان خواهد بود و مرگ ندارد.
 
حجت الاسلام علي بهجت با اشاره به اينكه انسان تنها موجودي است كه براي آينده خود تدبير مي‌كند، گفت: ما براي 80 يا 100 سال زندگي دنيايي‌مان مديريت كرده‌ايم، اما براي زندگي بي‌نهايت خود چه كرده‌ايم.
 
وي به تئوري نظريه فقهي آيت الله بهجت اشاره كرد كه همه مسائلش ارشادي است و گفت: ارشادي بودن همه مسائل آن به اين معني است كه همان‌ چيزي را كه عقل گفته بايد صرفاً يادآوري كرد.
 
فرزند آيت الله بهجت در ادامه علم را يك بال ترقي انسان دانست و گفت: اگر علم به عمل نينجامد علم نيست.
 
وي در ادامه به زندگي برخي از علماء اشاره كرد كه همزمان با علم آموزي خود را به معرفت رسانده و عمل را بالا برده و به اوج اعلي پريدند.
 
حجت الاسلام علي بهجت در ادامه افزود: آيت الله بهجت علمش را از همان كودكي به معرفت رساند و به همه توصيه مي‌كرد درس را به گونه‌اي بخوانيد كه در پايان دوره متخصص آن باشيد يعني مُستفي درس بخوانيد اما پله پله همراه با درس در مراقبت، حضور و انسانيت بالا برويد.
 
فرزند آيت الله بهجت در ادامه افزود: مرحوم آيت الله بهجت وجه امتيازش اين بود كه دنيا را به حد زهد استفاده مي‌كرد و همواره مي‌گفت بالارفتن در پله‌هاي معرفت دشوار اما پايين آمدن از آن آسان است.
 
وي در ادامه به نقل خاطره‌اي از آيت الله بهجت پرداخت و گفت: من سال‌ها عمر آخر اين مرحوم بسيار نگران ايشان بودم؛ چرا كه منزل ايشان، بسيار قديمي بود و ايشان مجبور بودند براي وضو گرفتن شب‌ها و روزها، زمستان و يا تابستان از 25 پله بالا و پايين بروند، مسئله را با كساني كه اين خانه را تهيه كرده بودند در ميان گذاشتم آنها به مرحوم آيت الله بهجت پيشنهاد بازسازي خانه براي راحتي بيشتر را دادند.
 
حجت الاسلام علي بهجت افزود: مرحوم بهجت به محض اينكه كلمه راحت را از سخن ايشان شنيد، گفت: «معمار عالم گفت: براي شما در اين دنيا راحتي نيافريده‌ايم بايد ابزار زندگي اخروي را جمع كنيد»
 
وي در ادامه افزود: آيت الله بهجت همواره توصيه مي‌كردند كه با يقين حركت كنيد اگر براي خدا حركت كرديد يقيناً خدا شما را هدايت مي‌كند، همانطور كه هرگز خود را نمي‌ديد و فقط خدا را مي‌ديد.
 
فرزند آيت الله بهجت گفت: حضرت آيت الله بهجت مي‌فرمودند اگر كسي در اعمالش پله پله به خدا نزديك شد نشانه‌اش نماز اوست.
 
شيخ علي بهجت در پايان گفت: مرحوم آيت الله بهجت همواره مي‌فرمودند نماز از بزرگترين لذايذ دنياست و خدا از اين لذيذتر چيزي را نيافريده است.


:: موضوعات مرتبط: مـــردان خــــدا , ,
:: برچسب‌ها: حجت الاسلام علی بهجت , آیت الله بهجت , رایه الهدی ,
:: بازدید از این مطلب : 2662
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه